antisemitisme

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

antisemitisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:00

Discrimineren mogen we niet in dit land. Dat weten we. Als we buitenlanders discrimineren dan begint iedereen keihard te gillen en wordt compleet hysterisch, want het is onrechtvaardig.

Waarom is er dan geen haan die kraait naar uitingen van jodenhaat? wie heeft er nu last van die mensen? Ik herken ze niet eens als jood, ze werken gewoon, ze gaan op in de menigte en vallen niet op. Niemand heeft last van ze.

en toch worden ze gehaat. Door met name marokaanse (jawel, daar heb je ze weer) jongeren. Dit zou zijn omdat zij zich identificeren met de palestijnen die door de joden verdreven zijn uit Israel/Palestina. Ze zouden zich verbonden voelen met palestijnen, omdat deze islamitisch zijn. Maar volgens mij is dat een smoesje. Want turken hoor je er niet over en die zijn ook islamitisch. Nee, het zijn marokanen die zich hier voornamelijk schuldig aan maken. En wij laten het toe....................

Want je mag niet stigmatiseren.

DAt mogen zij alleen...............maakt niet uit, met wie, ook met de joden.

De hond is de betere mens


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:41

het is "marokkanen".

behalve het feit dat ze beide naar mekka keren (hoewel... de jeugd?) begrijp ik de herkenning ook even niet helemaal.

Amor Vincit Omnia

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:18

Ik vind dat ook niet kunnen.
Vooral niet als marokkanen dat doen, want Joden passen zich wel aan, werken wel etc. Maarja mijn mening.

Je vergeet nog een belangrijke groep de extreem rechtse groeping de neo nazi's etc. Die hoor je er ook behoorlijk over klagen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:18

ik word hier ook een beetje ziek van.
De Joden hebben hier in dit land (en niet alleen hier) al genoeg gezeik gehad. En bovendien waar halen die Marokkanen het lef vandaan?! Vooral zij zouden toch beter moeten weten.
En maar domme liedjes blijven zingen over hoe zwaar ze het wel niet allemaal hebben...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:20

waarom moeten mensen sowieso discrimineren??
waarom onderscheid maken?
kun je elkaar neit gewoon accepteren zoals je bent??

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:25

Ben het niet helemaal met je eens, een orthodoxe jood is vrij makkelijk te herkennen, keppeltje en pijpekrullen.
Ook bij hen hebben vrouwen niets in te brengen.
Toen ik nog bij de douane op Schiphol werkte weigerde ze aangesproken/behandeld te worden door een vrouw.
Hier moesten we ook rekening mee houden en ze werden dan ook altijd door een man geholpen.
Ondertussen waren er wel bij die niet te beroerd waren dimanten in hun schoenzolen te smokkelen.

Sorry maar voor wat voor extreme geloofsvorm dan ook die alleen naar het eigen wereldje en gelijk kijken kan ik geen respect opbrengen, of dat nu Moslims, Joden of Christenen zijn

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:39

Nee extreme vormen zeker niet, maar van de grote meerderheid van de Joden heb je geen last.Terwijl er bij de Marokkanen meer mensen zijn die voor overlast zorgen.
Maar eerst waren t de Surinamers die altijd alles fout deden, nu de Marokkanen, ik denk dat het ook een soort proces is, het zal waarschijnlijk alleen maar minder worden.

Maar ook in mn omgeving hoor ik weleens over Joden, en niet alleen door Marokkanen, ook door Nederlanders.Of dat ze voor de 'gein' Hitler nadoen, tenminste die leuzen.Dat vind ik niet kunnen.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:43

helemaal met je eens ctal (dat laatste dan...) OK dan!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:03

Ilindra schreef:
Ben het niet helemaal met je eens, een orthodoxe jood is vrij makkelijk te herkennen, keppeltje en pijpekrullen.
Ook bij hen hebben vrouwen niets in te brengen.
Toen ik nog bij de douane op Schiphol werkte weigerde ze aangesproken/behandeld te worden door een vrouw.
Hier moesten we ook rekening mee houden en ze werden dan ook altijd door een man geholpen.
Ondertussen waren er wel bij die niet te beroerd waren dimanten in hun schoenzolen te smokkelen.

Sorry maar voor wat voor extreme geloofsvorm dan ook die alleen naar het eigen wereldje en gelijk kijken kan ik geen respect opbrengen, of dat nu Moslims, Joden of Christenen zijn


Maar dat praat jodenhaat niet goed en dit is ook niet de reden waarom Marokkanen ze niet mogen denk ik, aangezien moslims zich daar ook aardig schuldig aan maken (als het niet erger is).

Maar ik ben het wel een beetje met je eens, met name de minderwaardige positie van de vrouw stoort me mateloos.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:17

Ik heb een joodse achtergrond en toch ben ik heel goed bevriend met een marokkaanse jongen (en zijn familie). Ik merk helemaal niets van antisemitisme.
Nooit iets van gemerkt, behalve van mijn schoonvader (waar ik geen contact meer mee heb }> )

זכור

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:23

maar lis, het is er dus wel degelijk. ik vind dat wij het als christenen (nuja, zo worden we genoemd) het in het algemeen (!) het best doen ivm discriminatie ofzo.

ik zeg altijd maar, als wij naar daar zouden gaan, en daar even lekker in hongerstaking gaan, wordt er op ons gelet? nee. toch zitten hier weer tientallen buitenlanders koppig te wezen aan de kust en niet te eten. en dan zijn er nog mensen die hen kleren brengen, ....
wat ik wil zeggen is, pas je aan. dan wordt je sowieso geaccepteerd. mensen apprecieren dat. maar dat aanpassen zit er bij een groot deel echt nog niet in, helaas. welke bevolkingsgroep het is, maakt niet echt uit, je ziet het ong overal.

Enya - Daya :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:24

Dat joden worden gediscrimineerd is natuurlijk absoluut niet goed te praten. Maar in hoeverre worden ze dat werkelijk? En is dit niet weer gewoon een ordinaire roddel?

Of zoeken we weer iets om minderheden in een negatief daglicht te plaatsen??

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:28

Ik heb zelf ook nooit zoiets meegemaakt, heb het alleen wel eens op tv gezien (in Antwerpen bijvoorbeeld).

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:31

Ponyzotje; Ik merk wel degelijk dat Marokkanen en Turken worden gediscrimineerd, maar niets van antisemitisme. Echt nog nooit iets van meegekregen Dat is dan toch vreemd?

זכור

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 21:47

Haagsemeid"]
Je vergeet nog een belangrijke groep de extreem rechtse groeping de neo nazi's etc. Die hoor je er ook behoorlijk over klagen.
[/quote]

Specifiek over joden? daar is mij niets over bekend. ik geloof dat rechtse extremisten tegen alles zijn wat niet-nederlands/westers is.[quote="Ilindra"]
Ben het niet helemaal met je eens, een orthodoxe jood is vrij makkelijk te herkennen, keppeltje en pijpekrullen.
[/quote]
Ik zie er anders geen een rondlopen. Ik denk zelfs dat ik er geen een ken, maar daar kan ik me heel gemakkelijk in vergissen. En dat zegt genoeg.

[quote="Ilindra"]
Sorry maar voor wat voor extreme geloofsvorm dan ook die alleen naar het eigen wereldje en gelijk kijken kan ik geen respect opbrengen, of dat nu Moslims, Joden of Christenen zijn
[/quote]
ja, daar ben ik het geheel mee eens. Deze starre manier van denken wekt immers haat op en kent geen respect voor andersdenkenden.

[quote="lis"]
Ik heb een joodse achtergrond en toch ben ik heel goed bevriend met een marokkaanse jongen (en zijn familie). Ik merk helemaal niets van antisemitisme.
Nooit iets van gemerkt, behalve van mijn schoonvader (waar ik geen contact meer mee heb }> )
[/quote]
ja maar niet alle marokkanen (dit keer goed gespeld SP!) maken zich er schuldig aan. Ik zeg ook niet dat ALLE marokkanen niet deugen, maar wel dat als er een hoop sh*t gebeurd, het te vaak marokkanen zijn, en vooral als het om jodenhaat, vrouwenhaat en homohaat gaat. Antillianen hebben die haat niet, indonesiers niet, chinezen niet, turken ook veel minder, en wat er hier nog meer rondloopt.

[quote="Kayla schreef:
[Maar ik ben het wel een beetje met je eens, met name de minderwaardige positie van de vrouw stoort me mateloos.
[/quote]

Ja, daar voel IK me namelijk vaak genoeg gediscrimineerd door! Boos! Helaas komt mijn eigen land niet voor mij op tegen deze mensen en moet ik het allemaal maar slikken.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 10-11-03 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

De hond is de betere mens

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:49

Mwah nazi's-Hitler-joden >;)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 21:54

Kayla schreef:
Mwah nazi's-Hitler-joden >;)

gekke henkies zul je bedoelen! *LOL*

De hond is de betere mens

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:18

Ja, stond laatst in de krant. In Amsterdam durven veel joden niet eens meer met hoed op naar de synagoge te lopen op zaterdag, omdat ze dan uitgescholden en getreiterd worden. En het is nergens op gebaseerd! En tsja, het zijn Marrokaanse jochies.

Maar het is geen grote groep die zo doet volgens mij, hoor. En het is niet dat heel Nederland anti-semitisch is. Je wordt door sommige orthodoxe Joden of Israel - fans al anti-semiet genoemd als je niet 100 % voor Israel bent. En dat vind ik ook niet helemaal oke. Boos!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:20

Maar die kleine groep maakt toch wel dat een groep zich dusdanig bedreigd voelt en zich niet veilig voelt. Heeft niet iedereen het fundamenteel recht om zich veilig te voelen in dit land? En volgens mij heeft NIEMAND het recht om een ander dat gevoel van veiligheid af te nemen.

De hond is de betere mens

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:27

Ja, dat ben ik met je eens. Ik praat het niet goed. Maar het was meer zo van 'Het is een kleine groep, dus het is niet zo dat er een algehele jodenhaat heerst onder Nederlanders.' Een constatering. Schijnheilig

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:34

Het extreem rechtse is helemaal in opkomst vooral bij jongeren (die heb ik vooral gezien in mijn stage) Op momenten dat het slecht gaat met Nederland moeten mensen ineens de schuld af gaan schuiven.
Over joden haat had ik tot voor kort ook weinig gehoord, totdat ik op tv zag dat ze het boek van Hitler (mein kampf) misschien weer opnieuw willen uitgeven. Ik denk dat joden haat hiermee zeker weer erger wordt. (ik heb in mijn stage genoeg jongeren gezien die dat boek van voor naar achter zouden lezen)
Ik ben het met Desiree eens, niemand heeft het recht om een ander het gevoel van veiligheid af te nemen.

The future is nothing more than another today. It's just that when you get there, you have more yesterday's behind you and a fewer tomorrows to look forward to.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:38

Desiree schreef:
en moet ik het allemaal maar slikken.
... *LOL* allemaal?

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:42

SuperPepeijn"]
[quote="Desiree schreef:
en moet ik het allemaal maar slikken.
... *LOL* allemaal?
[/quote]
Ehm, even voor de goede orde, waar zit jij nu aan te denken? Scheve mond

Ik had het over discriminatie naar vrouwen toe, naar mij dus.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:43

Desiree schreef:
Maar die kleine groep maakt toch wel dat een groep zich dusdanig bedreigd voelt en zich niet veilig voelt. Heeft niet iedereen het fundamenteel recht om zich veilig te voelen in dit land? En volgens mij heeft NIEMAND het recht om een ander dat gevoel van veiligheid af te nemen.



Nee niemand heeft dat recht, net zo goed als dat jij het recht niet hebt om mensen met een ander kleurtje en mensen die kinderen willen te discrimineren.

Alleen maar omdat jij niet gewoon dat beetje belasting wil betalen wat we allemaal betalen. Het gaat volgens mij alleen maar om geld bij jou. Het idee dat iemand anders een bijdrage krijgt uit de belastingpot waarvoor jou betaald maakt je discriminerend en rascisitisch.

Heb je het werkelijk zo slecht, dat je die paar euro niet kan missen?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 22:51

Nou, tot nog toe verliep de discussie gewoon beschaafd, op normale toon, geen beschuldigingen en onnodige verwijten die nergens op slaan, komt Pipo weer aan hoor! Ik hoef van jou nooit een normale reactie te verwachten. En als je deze topic goed gelezen had, had je begrepen (maar ja, dat WIL je niet) dat ik geen donkere mensen veroordeel. En mensen die kinderen willen zijn hier al helemaal niet aan de orde, dus effe on topic blijven he. En die opmerking over belasting slaat werkelijk nergens op. Dat is OOK al niet aan de orde. Waar heb jij ze zitten?

De hond is de betere mens


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, BounceBabe, carineken, Emmaa_92, GoogleAdsense, HELder, IASCrawler, Keizerinnnn, Letje01, lotte_dl, M1994, Malle_meid, MeesMo, Oza04, Steppe, TessaxQuincy, Tomboy0, WendyKtH en 56 bezoekers