Verlatingsangst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 11:27

Mijn Mac is het coolste, stoerste paard van Nederland. Behalve................als hij zonder Rainbow op pad moet. Dan verandert hij in een trillende, zwetende zenuwpees.

Zondag hadden we hem meegenomen naar de training bij barry en Mehlika en het was echt heel zielig. In de trailer stond hij helemaal te shaken, kletsnat en met zijn buik helemaal opgetrokken. Grote bange ogen, grote neusgaten. En dat is de hele avond niet meer over gegaan terwijl er genoeg andere paarden om hem heen waren.

Ik zie er eerlijk gezegd tegenop om hem zaterdag zo weer mee te nemen naar Leusden. Het is gewoon geestelijke mishandeling.

Er is me al Bach remedie Rescue aangeraden. Misschien dat dat een oplossing is?

Hij moet waarschijnlijk over zijn angst heengroeien door veel zonder Rainbow met ons mee te gaan. Maar het is op deze manier wel hartverscheurend Huilen

Ik snap het ook niet. Mac is hier gekomen toen hij 2,5 was (hij is nu 4). Elke dag staat hij met Rainbow en nog een stuk op 7 andere paarden in de wei. 's avonds staat hij op stal. Rainbow staat ca. 30 meter bij hem vandaan. Ze kunnen elkaar wel zien. Maar waar die obsessie nu vandaan komt Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-10-17 12:43 ]</font>


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:50

Ben je al vaak alleen met Mac weg geweest?
Anders zou ik toch gewoon proberen om weg te gaan. Na een paar keer wordt het misschien wel gewoon en wordt hij rustiger.
Probeer voor jezelf zijn gedrag te negeren. Ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is Haha! .
Je gaat lekker een dagje uit. en Mac gaat mee.
en je probeert alleen de goede dingen van het uitstapje te zien.
wanneer kom je???
Billy viel al bijna in slaap bij Barry *LOL* *LOL* Slapen

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 11:57

Mijne gaat ook absoluut het erf niet af zonder Tiko (een Tinker waar ze op zich niet eens zo heel gek op lijkt te zijn, maar toh ook niet zonder kan), maar Tiko kan wel het erf af zonder dat Navy gek wordt. Op vakantie deze zomer hadden we dus een groot probleem.. Ik ging met Navy, Tiko en Tiko's baasjes een ponykamp begeleiden, en toen durfde mevrouw dus niet zonder Tiko bij al die onbekende paarden in de wei. Tiko moest een keer mee op buitenrit en Navy bleef achter. Begon als een gek te steigeren, bokken, hinniken, galoperen.. Tot ze m een stuk verder zag lopen.. Weer hinniken, hij hinnikte terug.. en PLONZZZZ Navy springt in de sloot.. Volgens mij heb ik nog nooit zo hard geschreeuwt, zo hard gerent, en zo hard gehuilt.. Ze lag daar maar, en ze akte steeds dieper..
En niemand die er was.. Uiteindelijk is ze er met de trekker uitgetrokken.. De volgende dag lag ze er trouwens weer in, dit keer om te gaan drinken.. Maar nu was t nodig om de barndweer erbij te halen..
Ik wou Navy dus absoluut niet meer in de wei, maar op stal dronk ze niets, zonder Tiko.. Weer een heel drama dus..
In elk geval, ik denk idd dat ze er over heen moet groeien, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je dat op deze manier niet wil.
Informeer 'es bij Emiel Voest, die heeft bijna overal oplossingen voor *LOL* (maar dan is Emiel ook wel mijn hero)

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:29

Toen ik je artikel las dacht ik ook meteen aan Rescue van Bach, dit werkt echt super!
Begin er al 2 uur van te voren aan hem te geven, op een boterham, steeds een paar druppeltjes. Hiermee moet hij wat rustiger en zekerder worden.
Ik geef het ook ik merk echt het verschil als het vergeten ben om te geven. Frusty

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 12:38

Zie trailerzenuwpeesje. Eigenlijk bij Mandy hetzelfde verhaal. Als ze alleen is, wordt ze een zielig hoopje ellende. Dit soort paarden zijn het waarschijnlijk niet gewend alleen te zijn, ook nooit alleen geweest dus. Na de dood van Cody, 2,5 jaar geleden, kreeg ze zelf een complete zenuwinzinking. Ik ben een jaar bezig geweest, om haar weer de weg op te krijgen naar het bos. Van nood zelfs een geit gekocht als gezelschap.
Kun je na gebruik van Rescue ook nog rijden? En waar kun je het kopen? misschien is het voor ons ook een oplossing, ik wil nml ook graag met haar naar clinics zoals Leusden ed.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 13:18

Rescue Remedy van Bach koop je bij de drogist of bij een natuurwinkel. Je moet even vragen maar de meeste drogisterijen verkopen het nu.
Je kunt gewoon rijden, het neemt de apatische angst weg waardoor ze wat zelfverzekerder worden.
Het kan echt geen kwaad! Gaaaap

_________________
Een paardentand en een vrouwenhand kosten het meeste geld, mijn arme man heeft 3 vrouwen en 2 paarden....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-17 14:20 ]</font>

Emmy
Berichten: 324
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 19:26

hoi Marianne, ik zou toch proberen om zaterdag Mac mee te nemen, hij is toch ook weleens mee naar Ermelo geweest, had toen nergens last van, ik heb wel goede dingen gehoord over rescue, misschien het proberen waard, als hij zenuwachtig is, kun je altijd nog naar huis gaan. ik dacht eerst om belle op te halen en dan naar jullie maar dan wordt het 's avonds misschien weer zo laat, laten we even bellen ok?
groetjes emmy

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:12

Rescue Remedy van Bach werkt perfect!! Ik heb hier bij zowel honden als paarden al hele goede ervaringen mee. Heb er zelf eigenlijk nooit aan gedacht om het te gebruiken voor de stress rondom de trailer, dus ga dat zeker eens proberen.
Ik ben in mijn vakantie samen met Okidokies aangereden door een PTT-bus, die achterlijk hard langs ons heen dacht te scheuren en op het laatste moment slipte in een plas. Trauma voor mijn paardje natuurlijk, want die vond auto's doodeng en wilde er vandoor als er eentje wilde passeren. Ik heb rescue gebruikt, 4 druppels op 60 ml. water en een scheutje jenever (aangeraden door een homeophaat) en de angst voor auto's is weer helemaal van de baan. De rescue heeft dus heel goed geholpen. Voor acuute verlatingsangst bij honden werkt het ook heel goed, dus ik zou het zeker zaterdag proberen bij Mac. Vrijwel alle DA drogisterijen hebben het standaard in hun assortiment. Btw werkt het bij mensen ook heel erg goed bij acuute stress.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 02:41

Alleen al om het verhaal van Carys zou je vaker met Mac op stap moeten gaan. Met mijn paardje heb ik er geen last van, maar die van mijn man wel. Af en toe ben ik bang dat ie het hek over komt zetten met alle gevolgen van dien. In het begin als je met hem op stap gaat zal het zeker niet makkelijk zijn, maar dat wordt vanzelf minder. Helemaal over gaan zal het nooit. Hij zal op een gegeven moment doorkrijgen dat ie heus wel terug gaat naar z'n maatje en dan wordt het alleen maar makkelijker. Je zal hem toch moeten leren om alleen te kunnen zijn. Het is een ramp om een paard te hebben die alleen maar naar z'n maatje wil. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Tot ie het door heeft. Het wordt heus wel minder, maar het kost tijd Knipoog Ik wens je in ieder geval heel veel succes ermee. Geef alleen niet op Knipoog
Oja, en ga niet met verdovende middelen werken. Heeft geen zin. Als je een keer die spullen niet bij je hebt dan zit je om het handje. Het kan wel zonder.
Good Luck!! Knipoog
groetjes.


_________________
you can lead a horse to water,
but you can't make it drink Scheve mond\ Knipoog

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-10-18 03:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-10-18 03:46 ]</font>

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 06:36

Ha Caballo,
Als je met de verdovende middelen Rescue bedoeld moet ik je even corrigeren. Daar is niets verdovends aan. Het zijn allemaal natuurlijke bestandsdelen die een 'rustgevende' werking hebben. Paard wordt er absoluut niet suf van, blijft alert, durft alleen iets meer. Het kan dus in aanvang een goed hulpmiddel zijn, maar je hoeft het zeker niet blijvend te gebruiken!

_________________
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Monnik op 2001-10-18 07:37 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 12:02

Caballo,
Rescue geeft een paard steun en is absoluut geen verdovend middel!
Het is een bloemenextract en juist door het te gebruiken kun je makkelijker oefenen. Als die oefening zonder stress kan worden uitgevoerd krijgt je paardje door dat het eigenlijk helemaal niet zo eng is. Het geeft je paard meer zekerheid waardoor hij dingen als plezierig ervaart. Misschien moet je je eerst even verdiepen in Bach voordat je zo'n uitspraak doet. Haha!

Enne, Marianne, ik zou Mac lekker meenemen zaterdag kun je Rescue meteen uitproberen en hoe vaker je oefent hoe makkelijker het gaat, toch?
_________________
Een paardentand en een vrouwenhand kosten het meeste geld, mijn arme man heeft 3 vrouwen en 2 paarden....

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: vera op 2001-10-18 13:05 ]</font>

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 12:33

Ik geef Christy ook voor alle `enge`dingen rescuedruppels. Het werk perfect bij haar. Eerst kreeg ze reguliere kalmeringmiddelen maar dat werkte niet of te laat.
Als zij met de trailer weg gaat of naar de hoefsmid moet dan krijgt zij van te voren de druppels. Zij houd dan nog wel alles in de gaten, maar lijkt er beter mee om te kunnen gaan zonder suf te wezen.
Veel succes en gewoon eens proberen.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:10

Oke, gekocht vanmiddag. Nu de hoeveelheid. Hoeveel druppels op een boterhammetje? (grote Quarter!) Volgens mij lust Mandy geen jenever, Monnik Haha! dus gaan we het volgende week uit proberen. Mocht het beter gaan, komt ze de volgende keer mee naar Leusden. Duim voor ons. Hoor zaterdag wel (en zie het waarschijnlijk ook ) of het bij Marianne heeft geholpen.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:47

Aha, je gaat het dus uitproberen als je zaterdag de 27ste naar mij toe komt. Goeie zet. De normale dosis voor mensen is 4 druppels per keer, ik zou bij Mandy denken aan 15-20 druppels op een boterham, ze is per slot ook bijna 8 keer zo zwaar dan de gemiddelde mens.
Btw de jenever proeft ze helemaal niet, die is meer om de oplossing geconcentreerd te houden bij langduriger gebruik, zoals het helpen met oefenen van het passeren van auto's. Ik heb de rescue toen 3 weken gebruikt en nu kunnen auto's (m.u.v. nog van grote auto's) haar echt dichtbij passeren. Ik zweer in dit soort situaties bij rescue.

_________________
Verbeter de wereld en begin bij jezelf!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Monnik op 2001-10-18 17:47 ]</font>

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:00

Hoi Monnik,
toch even een kleine opmerking;
bij paarden kun je gewoon de humane dosering aanhouden, dus 4 druppels per keer. Het is bij homeopatische middelen voor paarden over het algemeen zo dat je deze dosering moet aanhouden. Paarden zijn namelijk veel gevoeliger dan mensen. Mocht je bij gebruik van een ander middel (anders dan Bach want dat is feitelijk een bloesemtherapie) na ongeveer 4 dagen geen resultaat bemerken dan kun je de dosering langzaam verhogen maar alleen als je goed weet waar je mee bezig bent.
Het zou zonde zijn om zoveel druppels te gebruiken van Rescue want daarmee werkt het middel niet beter, je flesje is alleen eerder leeg Huilen

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:49

Je hebt helemaal gelijk Vera!! Sterker nog....ze moeten zelfs minder. Ik heb mijn vriendin, een homeophaat, even geraadpleegt. Omdat paarden veel gevoeliger zijn dan wij mensen volstaat het voor hen met 2 druppels per keer. Ze blijft wel meer een voorstander van rescue geven in verdunde vorm en dan een dag of 5 van te voren beginnen met 2 maal daags 10 druppels op een broodje, 10 minuten voor het eten.

Zo zie je maar.....ik liep veel te hard van stapel. Ben ook erg blij dat ik in dit soort situaties Eveline achter de hand heb Haha!.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 19:03

Ik had het in mijn bericht niet over Rescue Haha! Ik had het over sedalin (zo schrijf je dat toch?). Je ziet zo vaak dat mensen bij een overstressed paard die zooi gebruiken. En er is niks mis met homeopatische middelen. Baat het niet dan schaat het niet. Ik doelde dus ook niet op Rescue. Ik hoop dat ik hiermee een misverstand uit de wereld heb geholpen Knipoog

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 19:03

He da leuk een discussie over Bach ,normaal kom ik hier nooit (rij geen western Verward ,maar ken wel Dineke Jonker Ned .Kamp!)

Op andere forums heb ik ook mensen aangeraden om eens Bach toe te passen ,ben zelf een gebruiker van het spul,met goede resultaten en dan niet alleen de Rescue Remedie.

Ik zat ook een beetje te dubben wat is nu voor een groot dier =paard de beste verhouding ?Ik lees verschillende toepassingen:direkt uit het flesje ,meer als twee druppels op 30ml bronwater,moeilijk maar kan ook eens bellen natuurlijk Scheve mond\

deze site staat ook een beschrijveng van de verschillende remdies heel leuk en leerzaam!

http://www.frankfokke.nl/bach
http://www.dumuchi.nl/bach
http://www.alive.nl/bach

Op dit moment geef ik mijn merrie clematis is me wat te dromerig ,en vandaag was ze heel goed bij de les ,ik ben er super tevreden mee!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 06:36

Nou, stad en land afgelopen maar ik heb zo'n flesje rescue te pakken kunnen krijgen.

Volgens mij werkt het. Ik heb het eerst even op mijzelf uitgeprobeerd natuurlijk Haha! Ik kwam gisteravond laat en behoorlijk gestresst uit mijn werk. 4 druppies in een glaasje water en na een half uurtje zag ik alles weer zonnig in *LOL*

Vanmiddag is Mac aan de beurt. De Leusden-gangers kunnen het resultaat bewonderen!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-01 22:16

Het bewijs is geleverd, dat Bach spul werkt. Mac was in Leusden veel minder gespannen dan vorige week in Amersfoort. 20 minuten voor vertrek hebben we hem 4 druppels op een stukje brood gegeven.

Mac kwam redelijk rustig in Leusden aan en ook tijdens het rijden was hij veel minder gespannen dan vorige week. alhoewel het nog steeds niet te vergelijken is met hoe hij thuis loopt. De terugreis ging ook ok. Hij is niet heel erg nat geworden.

Terug thuis gaf hij wel net als vorige week Rainbow meteen een knauw. Net alsof het haar schuld is dat hij alleen op pad moest Haha! Maar ja, hij is nu wel in luv met een hoop andere bokt paardjes. Vooral Fuego van Vera vond hij erg bijzonder Lovers

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marianne op 2001-10-20 23:18 ]</font>

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-01 23:00

hee das goed nieuws zeg!

Fijn dat je ontdekt hebt hoe het werkt !
Fijn voor jou en je dier!

Studeer maar mooi verder zo ,als je wilt kun je andere remedies ook on-line bestellen Knipoog

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 08:40

Kan iemand mij vertellen uit welke druppels rescue remedie bestaat? Bij mijn paard heb ik een Bach deskundige gehad die bepaalde druppels heeft voorgeschreven, helaas bij mijn paard geen enkel resultaat Huilen .

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 10:01

De ingredienten van Rescue zijn:
27% alcohol, Helianthemum nummularium, Clematis vitalba, Impatiens glandulifera, Prunus cerasifera, Ornithogalum umbellatum.

Ik weet niet welke Bach deskundige je bij je paard gehad hebt, maar die heeft ongetwijfeld verteld dat de meeste bachremedies (net als homeophatische middelen) een paar weken nodig hebben om resultaat op te leveren. Rescue is een soort noodmiddel bij trauma's en is 1 van de weinige bachremedies die ik ken die per direct hun uitwerking hebben. Weet eventueel nog wel iemand die je hier heel goed bij kan helpen, als je dat wilt moet je maar even een pb'tje sturen.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 18:44

Bedankt voor je aanbod Monnik. De bach druppels heb ik ongeveer een half jaar gebruikt. Diegene die bij mij is geweest was een vierdejaars student van de Silverlinde en ik vond haar conclusies over mijn paard erg goed, over haar inzicht twijfel ik verder niet. Heb inmiddels ook Nervosan (kruiden) en Nervelet (VSM) geprobeerd, tot nu toe heeft niets geholpen. De resceu remedie kan ik nog wel uitproberen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-01 18:59

OP de bovengenoemde sites kun je alles lezen over Bach en de remedies ........

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: speedfiets_2 en 7 bezoekers