Papieren opruimen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-01 14:22

Misschien een beetje een stomme vraag, maar voor de mensen met een paard met papieren: hoe hebben jullie deze opgeruimd? Extra goed opgeborgen (verborgen) voor het risico van diefstal, of gewoon bij de hand? Alles van het paard bij elkaar?

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 15:15

Alle papieren van de paarden (entingboekje, paspoort, verzekering, enz) zitten in een etui en die ligt weer in de la van mijn buro. Die la zit wel op slot en alleen ik kan daarin. Ze liggen voor mij dus wel bij de hand. Verder heb ik van alles wel een kopie gemaakt en die liggen in de kluis. Bom en brandvrij Haha!

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 16:06

De stamboekpapieren en het entingenboekje heb ik ook gewoon thuis (nog steeds heerlijk om door te lezen) en de eigendomspapieren heb ik in de kluis liggen, just in case!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 18:36

Ik heb ook alles in een mapje zitten en dat ligt in een laatje. Niet op slot of zo, maar dat is misschien wel een goed idee.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 18:57

Ik bewaar alle papieren van de paarden in een map. Per paard in zo'n plastic mapje. Alles zit mooi bij elkaar en ik stop ook alle krantenknipsels erbij. Heel makkelijk als er kopers komen.
Omdat ik van alle paarden die verkocht zijn een kopie van het papier bewaar, is de map wel erg vol. Maar het is heel eenvoudig om de gegevens weer eens op te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:36

Ik heb 2 mapjes, 1 met de officiële papieren, en 1 met startkaarten, startcoupons, kopieën vd papieren etc. Die laatste map ligt doorgaans in de vrachtwagen (kan ik hem nooit vergeten op concours Party!! ) en die andere ligt gewoon in de la van mijn bureau.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:43

pfff das een goeie vraag, ik had mijn fjordenpapier altijd op een vaste plek maar daar ligt hij nu dus niet meer. Zal dus ff moeten zoeken. Maar de rest ligt allemaal in een map(verzekering, inentingsboekje)

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 21:17

Ik had vroeger ook vaak m'n startkaart enzo in de auto liggen voor het geval dat ik ze zou vergeten.
Totdat de auto open werd gebroken en alles dus weg was! Startkaart opnieuw aanvragen, dierenarts moest weer een entingsboekje schrijven...
Nee, sinds dien bewaar ik alles maar in huis.