in het zadel blijven zitten in de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

in het zadel blijven zitten in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:36

ik kan op somming paarden niet in het zadel blijven zitten
wat kan ik er aan doen .
het komt mestal omdat ze heel hart gaan en dan ga ik heel er stuiteren
en dan schaam ik mij echt

ik heb mij wedstrijd gereden en ik was 3e echt leuk was dat (P)

hey let effe niet op mijn taal fouten


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:37

Misschien helpt het als je eens zitles neemt?
Succes!
Enne... je schamen is nergens voor nodig hoor, echt niet!


bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:43

Ik kon het tot een half jaar geleden ook niet,omdat ik nooit écht geleerd had hoe het moest.Er werd gezegt dat je moet schuiven in je zadel...ja,dan deed ik het maar he.Toen ik voor een keertje eens ergens anders leste,kreeg ik daar meteen een opmerking over.Er werd mij toen uitgelegd hoe het wél moest en sindsdien ben ik geen paard meer tegengekomen bij wie ik niet kan blijven "plakken" in het zadel.Het is vaak wel even zoeken,bijvoorbeeld bij een paard dat erg hoog opgooid,maar het lukt me steeds wel.
dus => vraag een keer of iemand je helemaal wilt uitleggen hoe het precies moet,en maak je verder geen zorgen,je ziet vaak genoeg ruiters die meters uit hun zadel botsen Knipoog

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

ILOVEJELTJE

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:49

ik rij nu 2 jaar
en het is een paard waar ik het op doe zij sprinkt niet hoog aan
maar dan doet ze haar hoofd heel hoog en gaat ze sloom
en dan gaat ze heel hart en dan gaat ze weer normaal en zo gaat ze ingalop

ik heb mij wedstrijd gereden en ik was 3e echt leuk was dat (P)

hey let effe niet op mijn taal fouten

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:19

ik kom gewoon nooit uit het zadel bij een normaal paard. maar ik steek wel een beetje mijn benen naar voor. je moet je vooral ontspannen, en in het begin mag je best met je tenen bv naar buiten zitten, als je je anders niet kan ontspannen. goed rustig blijven zitten en goed meegaan.

Enya - Daya :-)

blancatje

Berichten: 575
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:18

Ik heb dat jaren geleden geleerd door zonder stijgbeugels te galoperen

Op de rug van een paard,
is de hemel op aard,...

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:23

Vraag of iemand je wil helpen het paard te longeren, en zorg dan dat je je neit druk hoeft te maken over het sturen enzo, maar je volledig kan concentreren op je zit. Je moet het aanvoelen, en je dan anapassen aan de bewegingen van het paard. Je drijft als het ware je paard elke pas naar voren, en gaat zo diep mogelijk zitten. Mijn pony maakt hele grote sprongen in galop, maar nu rijd ik elke dag een klein half uurtje zonder beugels, en nu zit ik gwoon heel makkelijk! Dus als je met beugels goed kan blijven zitten, oefen is zonder!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:11

misschien een keer een zitlesje nemen ??? kan misschien al helpen *LOL*
Als je je eigen ontspant zal ook al veel schelen. Is bij mij iig wel

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW


happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:12

soms helpt het bij mij om naar de lucht te kijken. zo stuiter in galop ook niet.

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Petra_O

Berichten: 3138
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:33

Ik zag laats in een manegeles dat ze ginegn rijden met een papiertje tussen je kont en het zadel. De ruiters moesten er dan voor zorgen dat ze hun papiertje niet verloren. Best lasig nog, heb het ook geprobeert *LOL*.

Je gaat je dan heel erg op je zit concentereren, misschien iets voor jou?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:26

Het probleem kan ook bij het zadel liggen, ik heb onlangs diverse zadels getest en daar waren er een aantal bij waarbij ik niet met mijn kont in het zadel kon blijven zitten (was gelukkig niet de enige, ook de eigenaar zelf had er last van)....

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 13:32

Het heeft niet altijd alles met zitles te maken. Een paard moet je ook LATEN zitten. Daarvoor moet het los (durven) laten in het lijf. Misschien is het een optie om eerst in galop eens in de verlichte zit te gaan en te kijken hoe het paard daarop reageert, en of het wil nageven. In de verlichte zit voelt het paard je namelijk niet zo in de rug en zal hij eerder loslaten in zijn lijf.

De hond is de betere mens

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:41

Ga me maar uitlachen, maar je moet zelf voor de spiegel gaan staan en gaan galopperen.
Dus 1 been naar voren en 1 been naar achteren. Je zit dus in de linkergalop als je linkerbeen verder naar voren staat. Je moet dus met je lichaam meeschuiven. Als een treintje. Van achteren naar voren, vanuit je heupen, van laag naar hoog want je galopsprong hoort bergopwaarts te gaan.
Leer mee te zitten met je heupen en bekken zonder dat je als het ware 'je zadel poetst met je kont'.
Leer mee te draaien en wedden dat het dan op het paard makkelijker gaat.

Ik heb zelf moeite gehad met de rechtergalop op mijn paard. Ik kon niet genoeg meedraaien, ik was te stijf in mijn heupen en door dit veel te doen verbetert het nu echt heel erg.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:04

Eigenlijk is schuiven in het zadel niet zo heel goed, ik vind het iig een heel onrustig beeld geven. Je moet gewoon met je kont in het zadel blijven zitten, helemaal vastplakken en geen moment loskomen. Dat lukt alleen als je echt helemaal ontspant, want waarschijnlijk span je je bovenbenen teveel aan. (ik spreek uit ervaring Haha!) Maak je eens goed lang, probeer niets te spannen. Als je bang bent om uit het zadel te stuiteren houd je eens de voorkant van het zadel vast. En dan ontspannen, je zult zien dat het een stuk beter gaat...
Als je het alleen op één paard hebt, kan het ook zijn dat dat paard niet goed over zijn rug loopt, dan is de galop vaak ook moeilijk uit te zitten.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:16

het is idd belangrijk dat je je goed ontspand. Ook kan je een keertje proberen om ,voor je gevoel waarschijnlijk, te ver naar achter te gaan zitten, je blijft dan beter zitten

:brr:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers