Shetlander in de verzekering ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Shetlander in de verzekering ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 20:06

Ik vraag me zo eens af of ik Bas in de verzekering zal doen.
Amber en Maffick heb ik er wel altijd in gehad, moest van de school waar ze als praktijkpaard dienden.

Nou heb ik Maffick uit de verzekering gehaald omdat die binnenkort weg gaat.

Nou ben ik dus aan het denken of ik Bas in de verzekering zal doen.
Hij staat op een boerderij van een vriendin van mij, ben er niet 24/24 bij dus er kan van alles gebeuren als ik er niet ben.

Hij is bv al twee keer het land uitgebroken en heeft al losgelopen op de weg ( nou hebben we dit inmiddels opgelost, dus als het goed is kan hij niet meer uitbreken )
Hij kan schade aanrichten aan zichzelf of anderen.

Mocht ik hem in de verzekering doen, doe ik zowiezo brandverzekering erbij, dat kost maar 3 euro per jaar extra dus daar hoef je het niet voor te laten.

Aan de andere kant denk je soms : "het is maar een shetje"
Hij doet verder nog helemaal niets, word niet gereden, gemend o.i.d
Het enige wat ik tot nu toe doe is met hem wandelen langs de weg en gewoon op stal vertrouwensdingen.
Dus zou je zeggen dat er nog niet veel kan gebeuren, minder iig dan wanneer je bv elke dag met je paard in beweging bent overal en nergens.
Ik noem zo maar wat hoor.

Wie heeft hier zijn shet in de verzekering ? Wat zijn jullie kwijt per jaar ?
Wat zal ik doen ?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 20:43

*shopje* Niemand ?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:47

ik zit er nu ook over te denken om mijn paardjes in de verzekering te doen, medische kosten dan wel te verstaan, heb zoveel ellende gehad afgelopen jaar.
WA ben ik al verzekerd.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:53

Ik zal het wel doen, zeker voor je medische kosten aangezien die zo achterlijk hoog kunnen zijn.
En omdat je ook al aangeeft dat hij uit kan/kon breken...

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:06

WA valt Den als het goed is gewoon onder mijn eigen verzekering(weet niet precies hoe het zit, hebben mijn ouders voor me geregeld).

Ik heb er wel over gedacht om hem tegen ziekte kosten te verzekeren maar heb het uiteindelijk niet gedaan. Hij heeft in zijn hele leven de VA enkel voor inentingen en een veterinaire keuring(op de hengstenkeuring om goedgekeurd te worden) gezien en verder nooit. Oke, hij kan altijd vallen/struikelen of een ander ongeluk krijgen. Maar hij is in goede conditie en is nooit ziek.

Dus heb het maar laten zitten.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 21:27

Sja ik twijfel nog steeds.
Wat ik ervoor zou moeten betalen per half jaar is ong 3% van de taxatiewaarde, dus eigenlijk helemaal net niks ( ga er namelijk vanuit dat Bas niet hoog getaxeerd wordt, hij kan niks en heeft geen papieren )

Tenminste zo ging dat bij Maffick en Amber, weet niet of ze voor een shet misschien hoger rekenen, anders zou ik maar 12,50 in het jaar kwijt zijn ofzo...

flubber
Berichten: 261
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:36

SANEX schreef:
Sja ik twijfel nog steeds.
Wat ik ervoor zou moeten betalen per half jaar is ong 3% van de taxatiewaarde, dus eigenlijk helemaal net niks ( ga er namelijk vanuit dat Bas niet hoog getaxeerd wordt, hij kan niks en heeft geen papieren )

Tenminste zo ging dat bij Maffick en Amber, weet niet of ze voor een shet misschien hoger rekenen, anders zou ik maar 12,50 in het jaar kwijt zijn ofzo...

mijn ponies zijn ook met mij meeverzekerd.pony's vallen bij mijn verzekering onder huisdieren(?).als mijn pony's dus uitbreken en schade berokkenen aan anderen dan regelt mijn verzekering alles

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:42

ik denk dat ik het niet zo doen omdat het zo`n kleine pony is en dan ook niet hoog geschat word qua taxatie en als de kosten duurder zijn dan de pony waard is word hij toch mee genomen door de verzekering

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 22:44

Hoe bedoel je dat laatste Alja?
Ik snap nog steeds niet hoe dat zit, wanneer een paard van de verzekering word e.d

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:02

mij werd ook verteld dat ik mijn shet kon laten verzekeren..
voor ongeveer 15 euro per jaar...
weet verder er helemaal niks vanaf..zal er nog eens achteraangaan..

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:04

ik geloof dus dat als de kosten hoger worden dan het paard of pony waard is dat het dier word ingenomen en dat jij dan de taxatie waarde krijgt uit gekeerd
zal mijn vader nog even vragen want die is voorzitter van de plaatselijke verzekering Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 23:31

En bedoel je dan de kosten als hij bv schade aanricht, of bv dood ligt te gaan ofzo en de kosten van medicatie/operatie hoger liggen dan de taxatie waarde ?