je paard mee laten lopen in een optocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 17:10

Vandaag werd ik door een moeder van een klasgenootje van m'n dochter aangesproken. Ze had gehoord dat cindy op paardrijden zat, en ze vroeg of dat op een eigen pony was enzo. Dus ik vertelde haar dat ze op manegepony's reed maar dat we wel een eigen paard hadden. Nouja, waar het dus om ging: dit jaar bestaat de school zoveel jaar en dat gaan ze groots vieren. Nu wilden ze dus een optocht door het dorp organiseren, en het leek ze zo leuk als daar ook een of meer paarden in mee zouden lopen.
Nouja, ik dacht natuurlijk gelijk aan Sam, mijn onverstoorbare rots in de branding Haha!
Het lijkt me hartstikke leuk ergens, en ook best een goede ervaring voor hem, wordt ie nog bomproofer ( Verward ) dan ie al is. Maar wat ik wilde weten:
heeft iemand van jullie zoiets weleens gedaan, met je paard meelopen in een optocht met muziek en veel (een hele basisschool) kinders enzo? Hoe ging dat? En hoe heb je je daarop voorbereid?
Het is pas in april, dus ik heb nog alle tijd om te oefenen Haha!
Afgelopen zomer was ik aan het wandelen toen ik op de avondvierdaagse stuitte, en dus moest wachten tot de hele stoet (en het waren er VEEL) gillende koters voorbij was. Sam werd natuurlijk constant omsingeld door aaiend spul, en dat vond ie eigenlijk prachtig. Ik denk dus dat het wel zal lukken.


Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:27

wij doen heel vaak optochten, maar dan meestal met een groep ruiters, dat zal denk ik toch wel schelen als wanneer je alleen bent!

Ieder jaar rijden we mee aan sinterklaas optochten (zo krijgt de club geld binnen) en dan rijden we door onwijs drukke straten, ook doen we ieder jaar mee aan het bloemen corso in aalsmeer, en carnavals optochten etc. etc. Dan staan er ook honderden mensen langs de kant (misschien nog wel meer...) en loopt er ook een band mee enzo.. En eigenlijk gaat er nooit echt wat mis, soms is er wel 1tje onwijs druk...

Maar ik vind het alleen maar leuk die optochten! en volgens mij de paarden ook! *LOL* *LOL* Dus doen zou ik zeggen! super gezellig toch? Party!!


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:32

Ik heb vroeger altijd met mijn (aangespannen) shetlander meegedaan met de Sinterklaas optocht als Zwarte Piet.
Dat was met de fanfare erbij en inderdaad een hele orde gillende, rennende kinderen.
Mijn shet vond al die aandacht schitterend. Hoe meer mensen er keken hoe beter ze ging lopen.
Als ik alleen met haar in het bos reed, en er dus niemand keek vond ze het helemaal niet nodig om netjes te lopen.
Mijn pony gaf wat dat betreft helemaal nergens om. ik geloof niet dat er iets was waar ze bang voor was.
Je paard/pony moet echt wel een koele kikker zijn in het verkeer om hem mee te laten lopen in een optocht, maar het is ontzettend leuk om te doen.
Dat vond ik tenminste altijd.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:33

ik ben met Sya over de markt tijdens koninginnendag gelopen mijn zus hielt haar voor de zekerheid vast en het ging super ik ben zo trots ze liep erzo rustig door alsof ze het iedere dag doet, terwijl Sya normaal een heel erg heet hoofd is was ze toen heel rustig en er liepen zeker wel een stuk of 1000 mensen rond

xxx
Thirz

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 17:45

Hihi krijg er steeds meer zin in als ik die reacties lees Haha!
Sam is superverkeersmak, het enige waar ie bang voor is is water (want daar word je schoon van) en de varkens van de overbuurman, dus dat zal wel gaan lukken allemaal.... Lachen

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 17:48

Ik rijd (of met manegepony en het laatste jaar met eigen pony) elk jaar mee in de koninginnedagoptocht en de sinterklaas optocht. Met koninginnedag, rijden we meteen voor het muziekkorps!! Haha! Errug gezellig dus!!!!!! De paarden en ponys waarvan we al weten dat die heel druk zullen zijn, krijgen iets waardoor ze rustiger zijn. Weet zo niet hoe dat heet. Maar de meeste dieren krijgen niks. En naar mijn idee vinden de paardjes het ook heel leuk! Party!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 18:43

lijkt me heel leuk zou het zelf ook wel willen doen
ga je zelf er op rijden of laat je iemand op sam rijden? ik denk eigenlijk jij he

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 21:36

Ik heb met Isolda een keer meegereden in een optocht. Waren wel meerdere paarden bij, maar dat was juist voor haar de reden om drukker te doen.
Verder was ze errug braaf, geen probleem de rennende en gillende kids! Ik moet alleen wel altijd goed oppassen dat niemand een handje uit steekt om haar te aaien. Daar schrikt ze soms erg van.

Ik doe ook weleens mee aan ringsteken, 1 of 2 x in het jaar, ook heel veel mensen, kinderen en blaffende honden. Zelfs een paar keer stoelendans gereden, maar das al een tijdje geleden, met compleet muziekkorps erbij, waar we om heen moesten galoperen. Isolda vind dus alleen de andere paarden ZO leuk, dat geeft soms iets problems.. Haha!

Sandra_H

Berichten: 2713
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 22:09

Ja, ik ga er zelf op. of ernaast dat zien we wel, maar ik geef 'm aan niemand af Haha!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 23:44

Als ´ie "bomproof" is : gewoon doen! Het is misschien handig als je iemand met je mee laat lopen die in geval van nood kan ingrijpen. Bij ons in Georgensgmünd is in de zomer altijd "kirchweih" (dan vieren ze dat er 100.000 jaar terug of zo, de kerk ingewijd werd, ieder dorp hier in de omgeving heeft z´n eigen "kirchweih", je kan dus de hele zomer door feesten *LOL* ), waar we met alle paarden van stal altijd meelopen. De eerste keer had ik ook zo m´n bedenken, maar Dikke vond het alleen een beetje eng als er weer iemand naast hem, met van die bekkens op elkaar sloeg Scheve mond\ . Als je er als groep aan deelneemt, krijg je altijd bonnen om wat te eten en te drinken. De eerste keer dat we meereden was daar in dat restaurant ook een bruiloft, van iemand die een stalgenootje kende. Toen kwam er iemand op het glorieuze idee, om foto´s van de bruid op Dikke te maken (zwart paart/witte bruidsjurk, zag er dus echt om te Kwijl uit! ) Zelfs die bruid met d´r ritselende jurk vond ´ie geen probleem !! (zei zij super trots!)
Beer is met St. Maarten ook dit jaar weer Maartens paard. De ene keer bij ons in het dorp, in de optocht voor de kleuterschool en 2 avonden later weer in G.münd. Hij vindt het dus echt wijs in zo´n optocht, vooral als er muziek bij is *LOL* . Normaal gesproken is ´ie een beetje een slome, dáár bloeit ´ie dan helemaal op. Vindt ´ie geweldig, al die kinderen met lampionnetjes achter zich aan, zingen, muziek erbij..... na 100 m, begint ´ie al te kwijlen en loopt ´ie aan de teugel *gg*. Als de kinderen hem na de optocht dan ook nog uitgebreid aaien, is ´ie echt gelukkig ! (gek beest *LOL* !) Leuk hoor, kan je lekker ongegeneerd pronken met je Sam! (Doe ik met mijn Sam ook zo graag Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers