Rubberen Bitschijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-01 18:57

Hallo,
Mijn NewForest rijd ik met een dubbelgebroken watertrens, moet ik daar wel of niet van die lelijke, onhandige rubberen bitschijven omheen doen?
Wie heeft dit wel of niet bij een watertrens en waarom??


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 18:58

bij een van mn verz pony's hebben we t wel, omdat ze nog wel eens weg wou trekken op t bit en dan heb je toch wel snel t bit door de mond. om dit te voorkomen hebben we er van die bitringen om gedaan, t ziet er niet mooi uit maar helpt wel goed

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 19:07

Bij mijn paard zt=aten ze er ook ltijd om. Ik denk omdat het bit al oudr was en er een beetje speling tussen het mondstuk en de ringen zat. Pasgeleden heb ik een nieuwe gebroken trens gekocht, en daariom heb ik geen rubber ringen. Ze heeft geen irritatie van het bit, die overigens mooi sluit...

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:06

Ik zou het wel doen, moet je toevallig een keer in het bos je pony omtrekken om een of andere reden, kan er zo een velletje tussen zitten en dan ben je nog verder van huis.

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:16

het kan geen kwaad toch om het te doen. Ik heb het niet. Heb ze wel ooit gekocht, maar ze zitten er niet om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:33

maar op wedstrijd mag het geloof ik niet.
correct me if i'm wrong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:33

Ik heb ze wel om mijn "gewone" (= niet-western) bitten. Gewoon voor de zekerheid, dat er niet een mondhoekje tussen kan komen te zitten...
Ik vind ze trouwens ook niet lelijk, mijn pony ziet er juist ondeugend uit zo!
Sonja.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:51

Lachen Mijn watertrens steekt aan beide kanten netjes 1 cm uit, bij bustrens hou ik 0,5 cm per kant aan....ik vind die bitschijven beetje onhandig. Ik zie ze weleens en de helft van de tijd moet je ze uit de mond van het paard vissen bij het bit in doen *LOL*
Nu moet ik ook zeggen dat mijn paard niet echt omgetrokken hoeft te worden, eerder rechtuit houden en op de grond met zijn benen *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 21:54

Op wedstrijd mag het wel maar alleen in de b en l. waarom:? Verward

maar goed. Ik heb ringen. vind ze erg onhandig die bitringen en ook gewoon niet mooi. Maar bij een watertrens zou ik ze er wel aandoen. misschien doe ik ze bij barley er ook nog wel aan. Tja jonge beesten...ik weet het nog niet

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:37

ik heb ze bij mijn watertrens er wel aanzitten, puur voor bescherming tegen velletjes ertussen enz.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 22:48

Ik heb ze er ook aan zitten ook voor het velletje hihihi....maar het is inderdaad wel rot met het indoen van het bit, want dan heb ik dus ook altijd die ringen in haar mond hangen en die moet ik er dan weer uitvissen!!! Pling

Jacqueline

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-01 23:03

crosby bijt er altijd een keertje op en dan trekt ie er zo'n rare kop bij. zo van :he gatver wat is dit nou weer voor vies dingetje, smaakt naar rubber. *LOL* *LOL*

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 08:45

Ik heb ze altijd om watertrensjes om bustrenzen niet alleen als ze wat ouder zijn en iets gaan slijten maar dan ga ik zelf eigenlijk naar een ander bit kijken.
De reden staat hier boven al vernoemd.
Het mag gewoon in de B en de L ene Heike mag het niet in de M1?
Ik was namelijk gewoon gaan starten in de M1 anders.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-01 09:57

Ja, jullie hebben wel gelijk.....maar volgens mij gebeurt het niet zo heel gauw dat er een velletje tussenkomt. Hij heeft in ieder geval geen wondjes. Maar ik wil hem natuurlijk niet onnodig pijn doen. Misschien moet ik ze dan toch maar gaan kopen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 10:07

ik heb ze om mijn liverpoolstang (men bit) zitten. Om de doodsimpele rede dat honey steeds probeerde de ringen in haar mond te nemen. dat kan ze nu niet meer

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 11:17

Hoi,

ik rijd er ook mee, ik heb en gewone trens inhangen en heb er altijd voor de zekerheid bitringen omheen zitten want het lijkt me niet lekker als per ongeluk zijn velletje er tussen komt Huilen Huilen Huilen . Ik rijd er wel gewoon wedstrijden mee maar ik spring, ik geloof dat het met dressuur wedstrijden niet mag. Maar het is er ook voor dat je bij een onverwachtse beweging of iets dergelijks niet zijn bit Kwijl Kwijl door zijn *LOL* mond heen trekt. Maar ik heb ze er gewoon preventief omzitten zo dat zijn velletje er niet tussen zou kunnen komen want dat is pijnlijk Huilen Huilen Huilen

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 12:39

Ik heb ze ook ook om mijn watertrens zitten. Ik vind ze wel lastig met bit indoen, en ook niet mooi. Maar toch laat ik ze er aanzitten ook vanwege het velletjes verhaal.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-01 19:42

Mijn paard deed altijd zijn mond erg ver open met optuigen, dan had ze de bitring in d'r mond als idee van kauwgom. Smak smak Vork
Kon ook makkelijk doordat ik geen neusriem gebruik bij haar. Ik heb nu een nieuw bitje voor haar, ook een normale enkelgebroken watertrens zonder ringen. Ze smikkelt sowieso heel lekker op het bit. Naar mijn idee veel meer als op het oude bit!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-01 21:31

wij hadden het ook altijd bij een pony
maar we hadden ze pas latter gekocht omdat de mond hoeken van de pony bloeden (het was de pony van mijn vriendin) we weten niet hoe het gekomen is dat bloeden het kan niet van het trekken aan de teugels zijn geweest
want hij moest toen ingereden worden en ze reed met hele losse teugels tenminste ze hielt wel contact met de pony zijn mond maar ze trok er niet aan nou ik begrijp het niet echt hoe het gekomen is maar iedergeval toen we die bit ringen hadden was het wel over Lachen
Bloos ef voor iedereen de groeten en een dikke knuf voor jullie paardjes greedzz marfiek

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 15:25

Citaat:
Op 2001-04-02 21:33, schreef runningkawa:
maar op wedstrijd mag het geloof ik niet.
correct me if i'm wrong.



jawel op wedstrijden mag het wel..

groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 12:53

op alle wedstrijden?
ik heb ook eens zoiets gehoord zoals heike zei dat het in b en l dresuur wel mag maar in hogere klasses niet meer.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-01 15:57

Waar slaat het dan op dat je bitringen moet gebruiken? Is het enige nut ervan om het bit niet door de mond te trekken?
Want als je kijkt in de hoefslag e.d. dan zie je bijna niemand met die dingen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 17:19

Nee, ze zijn ervoor om te zorgen dat de mondhoekjes van je paard niet tussen het bit kunnen komen, tussen het mondstuk en de ring. Snappie? Overigens is het bij jonge paarden inderdaad wel eens in gebruik om te voorkomen dat het bit door de mond gaat, maar da's natuurlijk sowieso noooooit de bedoeling.
Grtz!

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 19:37

dit is een test

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-01 10:59

Bij Idonja is het ook nodig, je weet wel, dat hele velletjes verhaal. Maar als je het bit door de mond trekt, dan is er toch iets mis met het hoofdstel of het bit ofnie? Want "normaal" gebeurt dat toch niet zomaar? Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, Astrid_Brann, Trendiction en 120 bezoekers