hippi centrum uitgeest? !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

hippi centrum uitgeest? !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 22:50

hoi hoi
ik werk nu zins augustus bij hcu
en vroeg me af wie deze manege allemaal kennen en of er rijden??

misschien hebben we dan al een bokt meeting gohouden zonder dat we het wisten hihhih

tja....


opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:28

Haha! Hippi=hippisch. Vroeger heb ik er een tijdje gelest. Ik kreeg toen les van Erica Heijne. En mijn favopony was toen Maslov. Het dochtertje van Peter en Marga was toen net geboren, kun je nagaan hoe lang geleden het is.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:53

Ik heb er 7 jaar gereden. Ik vind het een erg slechte manege, waar ze alleen maar aan geld denken, en niet weten hoe ze met klanten om moeten gaan. (sorry, dat was vast niet wat je wilde horen)

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:53

Wat vind je er eigelijk zelf van?

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:44

Heb er een keer gekeken een jaar of wat geleden, heb toen besloten er niet te gaan rijden. Toen ik in augustus mijn paard verhuisde kwam Bobby op zijn plaats te staan, dacht dat die toen bij hcu vandaan kwam.


ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:38

Heb er jarenlang gereden toen het nog Manege Heijne was, maar op een gegeven moment wilde ik meer en ben toen daar gestopt en ergens anders gaan rijden. Kan je dus weining over nu vertellen.

Mischien zijn er meer mensen die nog bij Heijne gereden hebben?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 00:26

Ik ben er vorig jaar een keer geweest. Ik heb me rot gezocht!. Tussen 2 huizen in was de ingang. Wat een ouwe bende zeg. Paarden heb ik niet gezien, die stonden in het land.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:11

Hoe de ingang is gelegen en hoe oud iets is, is toch veel minder belangrijk dan dat er weidegang voor de paarden is.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:31

opala schreef:
:n Hoe de ingang is gelegen en hoe oud iets is, is toch veel minder belangrijk dan dat er weidegang voor de paarden is.



Als je een bedrijf heb, dan is je visitekaartje toch hoe het er allemaal uitziet. Een bedrijf dat je na veel zoeken eindelijk een keer vind en je ziet dat het een bende is, ga je met een ander idee er naar binnen als je na veel zoeken bij een schoon en netjes bedrijf binnenkomt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:04

Oké schoon en netjes spreekt meer aan bij een eerste indruk.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 20:06

Opala, je moet een ding toegeven, het nou niet een bedrijf waarvan je zegt dat het er spic en span en uitnodigend uit ziet, dit zal het ook nooit worden.

Dit komt voornamelijk door ruimtegebrek denk ik, want er is amper ruimte om de paarden te huisvesten voor de manege. Laat staan de andere dingen die er nodig zijn om een dergelijk bedrijf te runnen.
Dan staan er midden op het terrein nog twee woonhuizen plus tuin wat ook al niet meewerkt aan het plaatje.

Overigens is weidegang in Uitgeest en omgeving niet echt een probleem, alle stallen die ik ken hebben dit, dus daar hoeft de manege het niet van te hebben. Voor de manegepaarden is dit een plus, er zijn weinig maneges die hun lespaarden weidegang geven.

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 21:35

Weidegang is ook over voor deze manege, daar ze het weiland van overheidswege ergens anders voor nodig hadden.
De lessen zijn niet bijzonder heb ik al gehoord en buitenritten zijn er af en toe. Met trailers naar Johanna's hof in Bakkum. De paarden lopen dan zo'n 4 uur af en aan een tochtje.
Heb er eens een stukje achter gereden met Arsen en schaamde me voor de magere paarden die voor me uit liepen. Ik kreeg dan ook opmerkingen als: "kijk, dat paard ziet er wel mooi en verzorgd uit".

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:09

klien schreef:
Heb er eens een stukje achter gereden met Arsen en schaamde me voor de magere paarden die voor me uit liepen. Ik kreeg dan ook opmerkingen als: "kijk, dat paard ziet er wel mooi en verzorgd uit".


Als dit zo is zijn ze dus nog een stuk achteruit gegaan. Want van magere paarden was er geen sprake toen ik daar reed. Wel een aantal bejaarde pony´s waaraan duidelijk te zien was dat ze de pensioengerechtigde leeftijd al een tijdje gepasseerd waren.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:12

Ik ben er nooit geweest(ook niet van plan), maar ik heb wel een manegepaard gekend wat daar tot een 2 maanden terug heeft gestaan. Dat was Pascha, ze heeft het daar toch een hele tijd uitgehouden!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 23:17

Ah nee.. Pascha... ga me niet vertellen dat ze is overleden?
Die heeft het er zeker lang uit gehouden.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 00:47

Ik heb er ook nog gereden in de tijd dat het nog manege Heijne was.
Ik heb er toen een fijne tijd gehad, vooral bij de pony's gereden en die zagen er gewoon goed uit.
Ik hoefde pas heel laat naar de paarden omdat ik toch heel klein en licht ben, dus mijn tijd bij de paarden was erg kort daar.

Ik zie wel tot mijn verbazing nog enkele pony's daar staan als ik op de snelweg langsrij die er in mijn tijd ook al liepen en dan hebben we het zo ongeveer over het stenen tijdperk Haha!
Maar toch een bewijs dat ze het niet slecht hebben daar anders lopen ze niet zo lang rond daar hoor. Ze moeten al ver in de twintig zijn.
Ik wil al tijden weer eens langs om te kijken, maar het komt er steeds niet van.

Navragen is beter dan afvragen.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:25

Jasmijn schreef:
Ik zie wel tot mijn verbazing nog enkele pony's daar staan als ik op de snelweg langsrij die er in mijn tijd ook al liepen en dan hebben we het zo ongeveer over het stenen tijdperk Haha!
Maar toch een bewijs dat ze het niet slecht hebben daar anders lopen ze niet zo lang rond daar hoor. Ze moeten al ver in de twintig zijn.
Ik wil al tijden weer eens langs om te kijken, maar het komt er steeds niet van.


Volgens mij valt dat tegenwoordig nog tegen. Van de oude garde is volgens mij alleen Dirkie nog in leven.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 00:42

Hummm Dirkie ken ik nog zelfs , was veulen toen hij kwam, als gezelschap voor Iwan. Ik ben al zeker 12 a 13 jaar weg daar (toen het nog Heijne was dus) en toen liep hij al jaren volop in de ponylessen mee.

Ik moet zeggen toen ik daar reed zagen de paarden en pony's er goed uit en kregen in de zomer (bouwvak) 3 weken vrijaf in de wei.

Wat betreft de buitenritten hadden ze het wel zwaar, onder de man naar Heemskerk, over het strand naar Bakkum (zeker 3 uur) een uurtje pauze op Johanna's hof en dan weer terug met de volgende groep. Maar dat was 1x per maand in het winterseizoen.

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 21:50

Ik ben er pas geleden geweest, toen hadden ze er een familiedag. Alle familieleden mochten komen kijken waar nou al die paarden verhalen enzo vandaan kwamen. Dat vond ik een goed iets, en wat er ook leuk aan was is dat de familie zelf ook nog een rondje mocht! Tevens zagen de stallen er goed uit en de paarden keken happy uit hun ogen (wat naar mijn mening het belangrijkst is) En het 'grootste' gedeelte van het personeel was erg gezellig en vriendelijk!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 23:04

Onze jeugdcarrousel heeft volgende week zondag een uitwisselingswedstrijd bij hun. Vanavond zijn ze bij ons. Ben er vroeger ook wel eens geweest met de volwassen carrousel, maar weet niet echt meer hoe het eruit zag.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:14

het is een gezellige boel daar vind ik! zie er gerust netjes uit, Max veegt altijd alles netjes aan!!
Maar ze gaan ook verhuizen meen ik, en dan ga je niet het hele huidige bedrijf opknappen. da's zonde.

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 19:23

ja er lopen wat oudtjes rond ja , maar dat zegt ook wat over de manege zelf en hoe ze met de paardjes om gaan.
ik vind het erg gezellig en de paarden hebben het ook goed!
pasja is helaas niet meer hij was echt op.
bonnie (40+) loopt zo nu en dan een berinners lesje mee vind tie geweldig!!

toedelsssss

tja....

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 16:14

opala schreef:
:D Hippi=hippisch. Vroeger heb ik er een tijdje gelest. Ik kreeg toen les van Erica Heijne. En mijn favopony was toen Maslov. Het dochtertje van Peter en Marga was toen net geboren, kun je nagaan hoe lang geleden het is.

moslow is er nu ook nog leuk beesje lekker eigenwijs enzo!! Haha!

robin (dochtertje) is nu al 8 dusse... 8 jaar geleden da´s zeker al ff terug ja hihiih Tong uitsteken

tja....

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 21:46

kvika schreef:
ja er lopen wat oudtjes rond ja , maar dat zegt ook wat over de manege zelf en hoe ze met de paardjes om gaan.
ik vind het erg gezellig en de paarden hebben het ook goed!
pasja is helaas niet meer hij was echt op.
bonnie (40+) loopt zo nu en dan een berinners lesje mee vind tie geweldig!!

toedelsssss


hmmz nou daar kunnen de meningen nogal over verschillen blijkbaar.. De tij dat ik er waqs (zo'n 5 jaar) was t een komen en gaan van jonge paarden die daar even verknald werden om vervolgens weer plaats te moeten maken voor een nieuw jong goed paard, enz enz..
Komt bij dat ze elk jaar wéér duurder worden onder t mom van: stro etc wordt duurder, dus wij zijn genoodzaakt... bla bla bla. Zo typisch dat zij dan toch de enige stal in de buurt zijn die 'last' hebben van die zogenaamde verhoging?!
Ok nog zoiets: Ikeje heeft daar jaren in een vrijwilligersteam gezeten wat inhield dat ze veel hielpen op de manege met mesten en vegen etc. Maar mooi dat ze daar nou niet echt voor gewaardeerd werden he?!
En ook ik heb daar dus jaren gereden, maar er kan geen klein groetje af als je ze tegen komt.. Er was 1 persoon die ik wél leuk vond en die t wel leuk deed en aardig was. Dat was saskia, maar die geeft nu geen les meer vanwege een zwangerschap en geloof dat ze bezig was met haar studie..

HCU staat in de buurt ook niet echt goed bekend.. De mensen die daar hebben gereden (of ouders van rijdende kids) heeben er bijna geen goed woord voor over. Maar ja.. je kan je kind moeilijk elke woensdag op haar fietsje naar een ander dorp sturen.. een andere manege is hier namelijk niet in de buurt..

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 22:51

oops sorry hoor.. dit ging niet helemaal goed.. dit heeft ikeje namelijk helemaal niet geschreven, maar ik.. Ikeje is een vriendin van me en zat even op haar account.. Foutje.. Dus niet denken dat ze een gespleten persoonlijkheid heeft hoor! Knipoog

Onderschriftloos :Y)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, ChelseaAyLee, Dunkeedoo, H_W_, Miriam91, Sintara, Zonnebloem24 en 116 bezoekers