St-Hubertusweiding met een groep van 53 paarden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

St-Hubertusweiding met een groep van 53 paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 22:12

Vanmorgend kon ik om 7 uur mijn bed uitkruipen. Met een blaffende hond aan mijn been (iedereen wakker in huis Schijnheilig ). Dan snel mij aangekleed en gewassen en naar de manege gegaan. Daar aangekomen snel naar boven gegaan, betaald, en op de koffiekoeken aangevallen Haha!. Daarna kregen we ons roosje en waren we gaan invlechten. De dag ervoor waren alle paarden al ingevlochten maar de hengstenvlechten waren los(met heel veel speed geprobeerd in alle lange manen matten te leggen) en sommige knotjes ook.
Daarna helemaal gestressd(oh, mijn cap! Mijn laarzen zijn niet schoongemaakt, waar zijn mijn sporen!!) maar uiteindelijk rond kwart na 10 was iedereen klaar. De rijkswacht te paard was ook aangekomen en daar gingen we. De lange weg ging heel goed, toen kwamen we om half 12 aan.
We moesten bijna een uur Boos! wachten. Toen gingen we, de hoornblazers begonnen ook al volle kracht te blazen, dus de eersten(waaronder Tars) gingen omhoog, opzij, naar voor, en naar achteren.
Veel gewijd water heb ik niet over mij gehad, omdat zo'n wc-borstel wel héél eng is! Achter mij was dan nog een meisje die haar pony niet kon houden, dus die heeft degene die naast mij reed gewoon vastgenomen, zodat zij niet in galop vertrok!
Uiteindelijk na een half uur wachten, moesten we nog een ereronde(in stap!) gaan maken, omdat we de grootste groep waren. Dan moesten we ons nog even opstellen.

En dan naar huis, en iedereen maar klagen dat ze zooo dringend naar het toilet moesten Haha! . We waren wel allemaal moe.

Na het verzorgen van de pony's bleef iedereen eten, en mochten wij gaan afwassen(afwasmachine was stuk), de afwas blééf maar komen! Na een uur zaten we amper in de helft . Maar we werden wel getrakteerd dan Haha!.

De foto's komen later nog, als mijn vriendin ze doorstuurd.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:43

Zo te lezen een gezellige dag (op de afwas na Tong uitsteken )!
Ben benieuwd naar de foto's!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:48

Klinkt weer als een ouderwets gezellige wijding Angelke!! Haha!

Had er graag bij geweest maar had al een andere afspraak staan. Ik wacht dus heel geduldig op je foto's Schijnheilig

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 23:52

Ik ben ook ongeduldig aan het wachten Haha!. Maar ik ga de foto's toch zeker niet voor morgenmiddag hebben.
Er zijn vreselijk veel foto's getrokken, die van mijn vriendin heb ik morgen wel denk ik(zo'n 70 ofzo Haha!). En dan zijn er nog meer, maar dat duurt nog wel een weekje ofzo.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:34

Eeeeeeeh Karolien waar sta mijn naam Boos! Tong uitsteken ???Seg !! Zomaar vergeten dat je de coolste muilezel van de wereld hebt gezien Haha! . Vond zijn strikje nog zo schattig Haha! !Maar de wijding was idd wel leuk ja Haha!.En dat wachten duurde lang he ?Maar het aanschuiven ging wel vlug voorbij.Tarske is nog geen haar verandert zag ik/lees ik Knipoog Haha! !Altijd dat stoere machogedrag he Haha! !

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 13:48

En ja, tijdens het wachten kwam Celine(Spikkel) eraan met de leukste muilezel van de wereld Tong uitsteken. Tars kon die totaal niet uitstaan, zette zijn nek erop en begon achteruit te gaan en met zijn voorbeen uit te slagen!
En in de verte zag ik ook Caroline(Rosaly) met haar veulentje. Sofiekexxx heb ik ook gezien uit de verte. Alleen vanja niet.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:00

De wijding, dat deden wij vroeger ook altijd. Haha! (*licht nostalgisch*)
Zijn jullie niet naar het Vossebos geweest? Daar kon je altijd hete soep met brood of warme chocomelk krijgen, reuze gezellig was dat altijd.

Tenminste, als er niet iets mis ging, maar dat zijn andere verhalen. Haha!

Ben benieuwd naar foto's Schijnheilig
Waar zijn jullie trouwens geweest? Enig idee of de B-Ranch er ook was? Tong uitsteken

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:06

*en vanochtend niets vertellen uit je eigen he... ik zou je haast.... grrrr het verhaal eruit moeten sl.... typen *LOL* *

Maar leuk verhaal hoor, ga hem nu eerst even goed lezen Tong uitsteken

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:15

snowdon schreef:
*en vanochtend niets vertellen uit je eigen he... ik zou je haast.... grrrr het verhaal eruit moeten sl.... typen *LOL* *

Maar leuk verhaal hoor, ga hem nu eerst even goed lezen Tong uitsteken


Vanmorgen? Het was al lang middag hoor Tong uitsteken.

*nu moet ik mijn eigen even slaan* Ik heb nu twee keer met mijn vriendin gebelt, en twee keer vergeten te vragen om de foto's door te sturen Frusty

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:06

Loolapelooza schreef:
De wijding, dat deden wij vroeger ook altijd. Haha! (*licht nostalgisch*)
Zijn jullie niet naar het Vossebos geweest? Daar kon je altijd hete soep met brood of warme chocomelk krijgen, reuze gezellig was dat altijd.

Tenminste, als er niet iets mis ging, maar dat zijn andere verhalen. Haha!

Ben benieuwd naar foto's Schijnheilig
Waar zijn jullie trouwens geweest? Enig idee of de B-Ranch er ook was? Tong uitsteken


De B ranch was er niet en de wijding was in het park van Brasschaat , dan zou de B ranch al vroeg moeten vertrekken als we het over dezelfde wijding hadden Haha!.Denk dat je het over een andere wijding hebt want ik ken het Vossebes nl. niet of ik ben brYn Tong uitsteken.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:35

Spikkel schreef:

De B ranch was er niet en de wijding was in het park van Brasschaat , dan zou de B ranch al vroeg moeten vertrekken als we het over dezelfde wijding hadden Haha!.Denk dat je het over een andere wijding hebt want ik ken het Vossebes nl. niet of ik ben brYn Tong uitsteken.


Misschien heet het Wolvebos ofzo, ik vergat de naam vroeger ook al altijd Haha!
Het zou trouwens kunnen dat wij dan altijd naar Kapellen gingen, maar dat weet ik dus ook niet meer. *LOL*

Damn ik word oud Clown
*LOL*

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:48

Jullie gingen altijd naar Kapellen, anders zouden jullie echt wel héél lang moeten stappen. Bij ons was het trouwens ook soep, samen met kriekjes, appelmoes en frikandellenkoek Knipoog.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:56

angelke schreef:
Jullie gingen altijd naar Kapellen, anders zouden jullie echt wel héél lang moeten stappen. Bij ons was het trouwens ook soep, samen met kriekjes, appelmoes en frikandellenkoek Knipoog.


oooh heb ik gemist dan ?Maar moest je wel betalen zeker (duh Tong uitsteken) wist wel dat er jenefer was Tong uitsteken.Maar dat heb ik ook niet gezien , niet dat ik dat zou drinken !

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 17:58

Niet op de wijding zelf, maar later bij ons op de manege. De jenever was wel lekker Schijnheilig.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:23

angelke schreef:
En ja, tijdens het wachten kwam Celine(Spikkel) eraan met de leukste muilezel van de wereld Tong uitsteken. Tars kon die totaal niet uitstaan, zette zijn nek erop en begon achteruit te gaan en met zijn voorbeen uit te slagen!
En in de verte zag ik ook Caroline(Rosaly) met haar veulentje. Sofiekexxx heb ik ook gezien uit de verte. Alleen vanja niet.



zij zat op die rondspringende koffievos kwpn! Haha! kon je toch niet naast kijken! denk maar eens goed na

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 18:24

Er sprong naast mij ook veel rond, daar lette ik meer op Bloos

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:30

wij hebben gister ook st hubertus wandeling gehad. een hondertal mensen waren er die meegingen verdeeld in 3 groepen en nog menners
het was keitoff

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:37

angelke schreef:
Er sprong naast mij ook veel rond, daar lette ik meer op Bloos

ahzo!
jah en ik heb jou jammer genoeg niet gezien
Minne zegt nochtans dat we op elkaar lijken Knipoog

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 01:14

sofiekexxx"]
[quote="angelke schreef:
En ja, tijdens het wachten kwam Celine(Spikkel) eraan met de leukste muilezel van de wereld Tong uitsteken. Tars kon die totaal niet uitstaan, zette zijn nek erop en begon achteruit te gaan en met zijn voorbeen uit te slagen!
En in de verte zag ik ook Caroline(Rosaly) met haar veulentje. Sofiekexxx heb ik ook gezien uit de verte. Alleen vanja niet.



zij zat op die rondspringende koffievos kwpn! Haha! kon je toch niet naast kijken! denk maar eens goed na
[/quote]

ela, mijn schoonheidn iet beledigen hé, het is een zweetvos!

Enne, heb toch weer een geweldige rodeo-act neergezet!! Tong uitsteken

Tanjake

Berichten: 1049
Geregistreerd: 11-02-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 12:38

Klinkt als een gezellige dag! Deden we vroeger ook altijd, maar niet met zo'n super groot aantal, was altijd wel fijn *waar is die tijd....*

Op welke manege rij je eigenlijk, angelke?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 19:35

St-Hubert in Kapellen, eigenaar: Knegovitch, uitbater: Michel Verbeeck Knipoog.

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 20:06

Goh wat een naam zeg , kneeeegoooovitch , een rus ofzow ??Wel een met veel geld waarschijnlijk Tong uitsteken.Oh jah we zagen ook nog een bonte voorbij komen (crossen) zonder iemand op Haha! , oeps baasje erafgevlogen denk ik.Iedereen erachter , lol Haha! , was toch wel het toppunt !

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 20:58

Kan wel zijn(voornamen : Serge, Vladimir, Dadek....) dat hij russisch is, zijn kinderen hebben ook zo'n rare namen.

En die bonte was er een van ons, die was nieuw van vrijdag(toen had ik er mee gereden) en dat meisje wou persé mee. Dus mocht ze daarmee... Maar op zich is het zo'n fijne pony, heb er vandaag terug mee gereden, echt fijn!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:02

angelke schreef:
Kan wel zijn(voornamen : Serge, Vladimir, Dadek....) dat hij russisch is, zijn kinderen hebben ook zo'n rare namen.

En die bonte was er een van ons, die was nieuw van vrijdag(toen had ik er mee gereden) en dat meisje wou persé mee. Dus mocht ze daarmee... Maar op zich is het zo'n fijne pony, heb er vandaag terug mee gereden, echt fijn!


Hahaha Haha! , vond hjet toch grappig Haha!.Heee die namen heb ik al gehoort , was dat niet iemand van de rode leeuw ?Ik kan fout zijn hoor Schijnheilig .Iemand die achter de moorden van het militair domein zat (vermoedens dan toch) heette ook Vladimir Tong uitsteken.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 21:04

Neenee, zal je wel ergens fout zitten Haha!.