Wie kent Speedy van de prinsenstad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Wie kent Speedy van de prinsenstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:11

Ben op zoek naar mensen die mijn oude ponytje hebben geken.
Speedy is een schimmeltje van 1.40m hoog en heeft jarenlang op de prinsenstad gestaan ken helaas even niet op de naam van de oude eigenaren komen.
Ik heb veel wedstrijden met haar gereden we zijn saampjes Z2 dresuur geweest daarvoor had ze L gelopen iwe kent haar of heeft misschien nog wat foto's van haar.



Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:00

Bedoel je de Prinsenstad in Delft?

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:07

ik ken iemand die heeft een pony gehad die speedy heete.. en waar ze z mee gelopen heeft.. maar ik weetniet of dat dezelfde is.. zij heeft hem bij reyerbos in ridderkerk gestald toen.. geloof ik.. ik zal ff vragen

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 10:01

Relliej schreef:
Bedoel je de Prinsenstad in Delft?


Yep ze heeft heel lang daar gestaan en met mij en de vorige baasjes bij de Delftsche Ponycluvb gestart met mij ook nog een tijdje bij de vereniging van het Bergse Bos.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 10:02

gekke_koei schreef:
ik ken iemand die heeft een pony gehad die speedy heete.. en waar ze z mee gelopen heeft.. maar ik weetniet of dat dezelfde is.. zij heeft hem bij reyerbos in ridderkerk gestald toen.. geloof ik.. ik zal ff vragen


Dank je maar dat is haar niet dan want ze is alleen met mij Z geweest en ik heb daar nooit gestaan.

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 11:38

niemand?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:45

Ik ben gister wel een speedy 1.40 hoog schimmeltje tegengekomen op manege charlois, een behoorlijk racekikkertje (deed mee met springwedstrijd).
Misschien is dit haar wel, moet je even bellen, telnr stata op www.manegecharlois.nl

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 13:48

Haha! zou wel humor zijn, ik sta daar met mijn paard, speedy kan wel leuk lopen(mits je er een goeie ruiter op zet)
ik heb een hele vage foto van speedy, van een poosie terug, je kunt haar niet zo goed zien, want er staan allemal kinderen voor, maar wie weet herken je er wel alsie ooit van jou is geweest dan Haha!

Afbeelding

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:39

Hoe oud is 'jouw' Speedy?

Galactica Wadim X Gemini

sam_antha

Berichten: 2044
Geregistreerd: 10-08-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:45

ik heb nog op die speedy gereden van manege Charlois Haha! en op Mikado Knipoog

maar heeft manege de prinsenstad geen site waar je foto's op kan vragen misschien ofzo?

'Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.'

Luca

Berichten: 230
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 00:37

Hoi,

Mag ik vragen wanneer jou pony daar heeft gestaan?
Ik kom nl. al sinds 1987 ofzo op Prinsenstad, maar de pony Speedy zegt mij niet zo veel.
In welke stal stond hij? en wat is jou naam?
Misschien dat er dan een lichtje gaat branden.

groetjes Corrie

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 09:40

Luca schreef:
Hoi,

Mag ik vragen wanneer jou pony daar heeft gestaan?
Ik kom nl. al sinds 1987 ofzo op Prinsenstad, maar de pony Speedy zegt mij niet zo veel.
In welke stal stond hij? en wat is jou naam?
Misschien dat er dan een lichtje gaat branden.

groetjes Corrie


Ze stond daar al heel lang voordat ik haar kocht en ze is zo rond 1991 weg gegaan daar samen met mij.
In d etijd dat ze van mij was stond ze in de buitenboxen bij de buitenbakken laat maar zeggen en dan als je ervoor stond de meest linker box richting land zeg maar.
Jordy Duijndam heeft haar ook nog een tijdje gereden.

De pony op de foto is ze niet ik weet namelijk wel waar ze is en hoe het met haar gaat maar ben benieuwd of er mensen zijn die haar nog van voor mijn tijd kennen.
Iemand vroeg haar leeftijd en ze is van 14-2-1977 bijna 27 nu.

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:00

Hallo Perlee, helaas ken ik Speedy niet, en ik ben nog nooit op de Manege De Prinsenstad geweest, maar ben wel op zoek naar een pony Ideaal, die verkocht is aan deze manege rond 1985. Er zijn toen vanuit manege Clausen ongeveer acht pony's verkocht aan manege De Prinsenstad, misschien komt Speedy ook wel daar vandaan en hebben ze haar een andere naam gegeven, ik herken haar niet, maar zo te zien is het een schimmel en was ze eerst dus veel donkerder. Is het een New Forest pony?

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-03 12:21

Ideaal schreef:
Hallo Perlee, helaas ken ik Speedy niet, en ik ben nog nooit op de Manege De Prinsenstad geweest, maar ben wel op zoek naar een pony Ideaal, die verkocht is aan deze manege rond 1985. Er zijn toen vanuit manege Clausen ongeveer acht pony's verkocht aan manege De Prinsenstad, misschien komt Speedy ook wel daar vandaan en hebben ze haar een andere naam gegeven, ik herken haar niet, maar zo te zien is het een schimmel en was ze eerst dus veel donkerder. Is het een New Forest pony?


Ja ze is een New Forest haar vader was Silverlea Golden Guinea en hara moeder kwam uit de Prescot stam weet zo 1 2 3 haar vader niet meer.

Al haar eerdere baasje ken ik wel althans vanaf het baasje wat haar van de fokker heeft gekocht.
Haar veulen naam was Sylvia.
Ik geloof dat Speedy helemaal in het begin van haar cariere als rijpony ook nog op de Flardingha heeft gestaan maar dat weet ik niet 100% zeker daar staat mij wel iets van bij.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:29

Ik heb lang, lang geleden op de Prinsenstad gereden (van 1976 tot 1987) en in die tijd was er wel een Speedy. Ik denk dat je die bedoelt. Deze Speedy was van Miranda van Hoewijk (destijds uit Vlaardingen), die voordat ze bij Prinsenstad kwam op de Flardingha gestaan heeft. Miranda en Speedy waren Z-dressuur. Ik heb Speedy een aantal keer verzorgd en gereden als Miranda op vakantie was. Zoals ik al zei, ben ik er al een eeuwigheid weg, en wat er verder met Speedy en/of Miranda gebeurd is, weet ik verder niet. Het was in elk geval een heel leuke pony !!

perlee
Berichten: 317
Geregistreerd: 07-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-03 00:21

Sabiy schreef:
Ik heb lang, lang geleden op de Prinsenstad gereden (van 1976 tot 1987) en in die tijd was er wel een Speedy. Ik denk dat je die bedoelt. Deze Speedy was van Miranda van Hoewijk (destijds uit Vlaardingen), die voordat ze bij Prinsenstad kwam op de Flardingha gestaan heeft. Miranda en Speedy waren Z-dressuur. Ik heb Speedy een aantal keer verzorgd en gereden als Miranda op vakantie was. Zoals ik al zei, ben ik er al een eeuwigheid weg, en wat er verder met Speedy en/of Miranda gebeurd is, weet ik verder niet. Het was in elk geval een heel leuke pony !!


Heb jij misschien een foto van die Speedy??
Alheowel ik het wel heel vaag vind dat ze z is geweest want ze was namelijk nog nooit hoger dan de l gekomen met haar eerdere ruiters maar bij di enaam van Miranda gaat er wel een belletje rinkelen.

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:36

Pfoe.. ik vrees van niet, het is al zo lang geleden.... Toen in die tijd, was Speedy nog grijs, als ze nu nog leeft is ze inmiddels allang wit natuurlijk. Erg leuke pony, mooi koppie, lief karakter, heel goed bewegen.
Ik weet 100 % zeker dat Miranda Z reed met haar Speedy, dus als "jouw" Speedy nooit hoger is gekomen dan de L, dan moet het een andere pony zijn. Hoe zeker weet je dit eigenlijk ?
Ik zal voor de zekerheid eens in mn oude fotoboeken kijken of ze er toevallig nog tussen staat, maar ik vrees van niet. Ook geen idee waar of hoe je Miranda zou kunnen bereiken, ik heb haar een jaar of 6 geleden nog wel een keer gezien op een terrasje in Vlaardingen, maar ik heb geen idee waar ze nu woont. Ik weet wel waar haar moeder toen (zo'n 6 jaar geleden dus) werkte, misschien dat je daar iets aan hebt..... ?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Slmt9, Suliko, YandexBot en 131 bezoekers