Wie zijn -en waarom- lid van Jong KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Wie zijn -en waarom- lid van Jong KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 11:58

Ik stond op het punt om me aan te melden voor Jong KWPN. Maar wat doen ze precies en waar zijn de activiteiten? Meestal zijn ze in het midden en zuiden van het land en ik moet uit het noorden komen. En zolang ik m'n rijbewijs nog niet heb, heb ik geen vervoer......


anke84
Berichten: 187
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:41

Ik ben er zelf niet lid van maar ken wel mensen die erlid van zijn. Bij het jong KWPN zitten jongeren tot26 jaar geloof ik die zeer geintereseerd zijn in het fokken van paarden. Ze gaan op allerlei excursies naar grote stallen en hebben ook wel eens een lezing. Ook zijn ze altijd op keuringen aanwezig. Ik kom zelf uit het "noorden" en de mensen die ik ken komen ook uit het noorden. Deze hebben een rijbewijs, misschien kan je in contact komen met hen en samen met hen naar de bijeenkomsten gaan

Vrijdag eerste springconcour met de Mermus
SPANNEND.

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:30

Ik heb er ook aan zitten denken om me aan te melden maar ik heb nog niks kunnen vinden wat me nou over de streep trekt om daar geld voor uit te geven.

Praten met fokkers kan ik toch wel, naar grote stallen en keuringen gaan ook. Ik vroeg laatst al wat het Jong kwpn nou te bieden heeft voor de leden maar echt veel antwoord kwam er niet op..

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:35

Ik heb me aangemeld maar ik hoor er niks van. Tot nu toe weet ik nog niet echt of het nuttig zal zijn maar zo veel kost het nou ook weer niet en je hebt er misschien wel een paar leuke excursies voor terug.

Wat Suzanne zegt over het praten met fokkers en naar grote stallen en keuringen gaan dat had ik ook, maar je weet maar nooit (als ik een reactie van het Jong KWPN krijg Haha! )

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:42

Jong Kpwn is leuk, maar staat natuurlijk nog in kinderschoenen.
Op zich zijn er wel leuke activiteiten en je leert meer mensen kennen.
En zo kom je nog eens ergens.

Dus een groot uitgebreid antwoord zal moeilijk gaan, en het artikel wat IDS stond is hartstikke leuk, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van als je lid wil worden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:23

Suzanne F. schreef:
Ik heb er ook aan zitten denken om me aan te melden maar ik heb nog niks kunnen vinden wat me nou over de streep trekt om daar geld voor uit te geven.

Praten met fokkers kan ik toch wel, naar grote stallen en keuringen gaan ook. Ik vroeg laatst al wat het Jong kwpn nou te bieden heeft voor de leden maar echt veel antwoord kwam er niet op..


Ben ik het mee eens... Het kan op het moment nog niet iets bieden waar ik geld aan wil besteden.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:10

Ach ik ben lid, waarom ? Ik vind het allang goed dat er wat voor de jeugd gedaan wordt binnen het stamboek, om het dan met ze allen te gaan boycotten vind ik zoweer wat Knipoog
Die € 20,- overleef ik wel en de laatste excursie was best interessant. Het staat nog in zijn kinderschoenen, dus het is allemaal nog vrij rustig. Heb nog weinig over een volgende excursie gehoord , maar komt goed , en het is natuurlijk wel gezellig Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:29

Zo denk ik er ook over. Ik vind het JongKWPN een goed initiatief en ben dus ook vanaf de eerste dag lid. Tot nu toe ben ik ook heel positief, met name de eerste bijeenkomst (in het KWPN kantoor) vond ik de moeite waard. HBC Stal was ook heel interessant, De IJzeren Man vond ik wat minder. Ach, het lidmaatschap heeft me eigenlijk alleen nog maar goede dingen opgeleverd, zoals deelname aan het WBFSH kampioenschap voor Jonge Fokkers en een presentatie die ik deze week zal geven voor de fokvereniging over het JongKWPN en de jonge generatie fokkers. En dat allemaal voor maar 15 (of 20) euro...

Het is sowieso leuk door de excursies, maar je leert ook weer meer mensen kennen en je kennis wordt vergroot. Bij mij was er dus ook beslist geen twijfel.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:40

vanda's"]
[quote="Suzanne F. schreef:
Ik heb er ook aan zitten denken om me aan te melden maar ik heb nog niks kunnen vinden wat me nou over de streep trekt om daar geld voor uit te geven.

Praten met fokkers kan ik toch wel, naar grote stallen en keuringen gaan ook. Ik vroeg laatst al wat het Jong kwpn nou te bieden heeft voor de leden maar echt veel antwoord kwam er niet op..


Ben ik het mee eens... Het kan op het moment nog niet iets bieden waar ik geld aan wil besteden.
[/quote]

Ha daar zat ik dus ook mee! Daarom heb ik het me hier ook ff afgevraagd...!

En ik woon (helemaal Haha!) in Friesland en heb tot op dit moment nog niemand in de buurt zo gek gekregen die ook lid wil worden, zodat we samen naar de uitstapjes kunnen......

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:45

Er zijn genoeg mensen vanuit Friesland / het Noorden, die lid zijn van het JongKWPN hoor! Vervoer hoeft dus niet zo´n probleem zijn.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:50

Ik zit er ook nog steeds over te denken, maar heb even gekeken, maar zoveel is er niet in het midden van het land..
Ik ga nog even verder denken..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 21:43

Hahah nou dat moet niet een belemmering voor je zijn Youngster, ik ben vanuit het noorden naar het zuiden geweest.
Maar het brengt idd veel positiefs mee, zo heb ik op de hengstenkeuring een aantal ontmoet die ook bij jong kwpn zitten, maar waar ik tot toen nog niet mee had gesproken.
Plus je leert veel fokkers kennen, waaronder de fokker en mede eigenaar van Sydney.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:23

Ik ben ook lid. Ik vind de fokkerij interessant en hoop er nog veel meer over te leren. Er komen idd zat mensen uit het noorden.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:01

Ik ben onlangs ook lid geworden, aangezien ik graag meer op wil steken over de fokkerij en me ervoor interesseer. Bovendien vind ik het erg leuk om uitstapjes te maken, zo kom je nog eens ergens, hartstikke leerzaam.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:16

Hee Iloon hartstikke gezellig!! Zie ik jou ook weer wat vaker!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:27

Ik ben ook lid samen met mijn vriend.

Wij vinden de fokkerij interessant en hopen dat we het een en ander kunnen opsteken en er meer over leren.
Ik ben van mening dat je niet alles uit de boeken kunt leren ook niet wat de fokkerij betreft.
En.... zo kom je nog eens ergens waar ook andere jongeren zijn die meer willen leren over de fokkerij Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 00:48

Ik ga misschien ooit ook nog eens een keer lid worden (als ik ooit weer wat geld heb om uit te geven Verdrietig). Anders komt Iloon natuurlijk ook nergens Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 15:46

Sypheron schreef:
Ik ga misschien ooit ook nog eens een keer lid worden (als ik ooit weer wat geld heb om uit te geven Verdrietig). Anders komt Iloon natuurlijk ook nergens Tong uitsteken


jajaja.. tsss ik kan ook nog altijd met iloon meegaan, dat is misschien best een idee...


vooruit je mag ook wel mee dan syph

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers