zo bruut, hij reed gewoon maar door.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

zo bruut, hij reed gewoon maar door.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 23:45

ging vandaag naar mijn paard, donderhof. Gisteren was hij in slaap gedaan om zijn tanden te raspen en een bronchoscopie te nemen. Zijn tanden waren ok, zijn longen minder. Corage 3de graad. Maar dat wisten we. Vandaag was die weer wakker. Heb hem laten lopen en vrij springen. Ging allemaal goed. Dan heb ik groot onderhoud gedaan tot hij helemaal blonk. Hij gaf zelfs goed zijn achterbenen (wat week ervoor nog minder ging). Als beloning wou ik met hem dan nog een blokje om stappen aan de longe. Femke en haar vriendin gingen ook tev oet mee. Na even stappen, horen we een machine (tractor, dorser, ... of zoiets) afkomen en zetten ons dan ook aan de kant. Er was maar een metertje gras, maar het ging. Hij vertraagde toen hij ons zag en reed zo ver mogelijk aan de andere kant, langs ons door. OK dan!
Hij was juist gepasseerd,toen we er nog 1 hoorde. Dus besloten we te blijven staan. Donderhof trippelde enkel beetje bij de vorige maar was ok. Maar de tweede kwam in volle vaart langs ons door. Was een verschrikkelijk groot machine. En ik voelde het al aankomen. Hij reed vlak naast ons door. Geen meter was ertussen. Donder trok zich naar achter, waardoor zijn achterwerk tegen de machine kwam voor de banden. Hij reed zelf nog beetje door; Zijn benen stonden toen voor de wielen. Deed teken te stoppen en da deed hij dan toch. Leidde donder ervoor uit en we waren nog niet weg of hij reed gewoon door. Vreesde al voor het ergste. Zijn benen!!
Zette hem wat verder en Femke hield hem vast. Heel mijn vingers waren verbrand en stonden vol blaren al . Zeeeer da het deed. Ma eerst Donder.Zag niks aan zijn benen. Oeff Maar toen ik hoger keek zag ik een snee op zijn achterwerk (gelukkig niet diep) en later nog dar heel zijn staatwortel aan de zijkant opengeschuurd was. Da was minder Verdrietig
Mijn vingers deden reuze zeer. Heb ze even in paardendrinkbak gehouden. Daarna zijn we direct weer naar huis gestapt (gelukkig waren we nog niet ver). Terug heb ik mijn handen verzorgd en zijn wonden ontsmet. Hield wel zijn staart wat scheef. Moet toch wel pijn gedaan hebben. Arme Donder Ach gut . Vond die boer echt wel reuze onbeschoft.
Hoop dat Donder geen schrik van die machines heeft gepakt. en het snel geneest.


Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:31

Sow een een asso zeg Stoom uit je oren
Veel beterschap gewenst met je handen, en met donder natuurlijk..
Ik hoop inderdaad voor je dat hij er geen schrik aan overhoud..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:56

Ik heb laatst ook zo´n soort geintje gehad, terwijl ik het paard van mijn vriendin mee had Boos! !
Iemand hier (volgens mij was het Lovely) heeft eens een hele treffende spreuk neergezet , voor zulke gevallen:
Eikels hangen dus niet alleen aan de bomen !!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:45

Wat een onbeschofte boer zeg...

Misschien is het een goed idee om met je paard te oefenen voor machines. Het kan gewoon supergevaarlijke situaties opleveren als ze er bang voor zijn (vaak genoeg meegemaakt met een paard waar ik af en toe op reed)

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:07

Ik zou toch de politie inschakelen als ik jouw was.
Dat hij zomaar doorrijd terwijl jij zo gezegd schade hebt.
Dat kan niet zomaar, doorrijden na een ongeluk is strafbaar.

men neme een kwakkie en een eicel, even roeren en binnen 9 maanden heb je je eigen homemade baby Haha!

kellybelly

Berichten: 432
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Twisk- Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:33

Ik heb ook wel eens zoiets soortgelijks meegemaakt: ton had die boer zo'n kuilgrassnijder(die dus heel scherp is) voorop zijn trekker en daarmee reed hij bijna op mij in.. Gelukkig is het toen goed afgelopen. Veruit de meeste boeren houden gelukkig wel rekening met paarden, maar er zijn er tussen... Hopen dat donder er niet nog angstiger op is geworden....

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:45

Stomme boer, Arme Donder.
Maar goed dat je mij nog hebt die je vingers kan verzorgen he! Haha!

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:56

Echt belachelijk hoe sommige mensen zijn

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:33

ik heb dat ook een keer gehad, maar bij mij viel het mee, me pony schoot wel weg, daarom was ik niet aangereden.
Het was dat ik nog op de manege reed, gingen we een buitenritje maken, en ik lag eraf, gelukkig bleef me pony staan, en rende hij niet weg!!!!

Ikke ---> Lovers <--- Robin

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 23:17

Zo te horen hebben we het over een dagloner. Zo'n bedrijf dat door boeren ingezet worden bij echt grote klussen. Soms zijn ze nog erger dan bussen. Vraag eens rond in de buurt of er ergens een dagloner zit. Ik denk dat je dan al snel je woede kan bekoelen...Ga eens met de baas praten daar bijvoorbeeld.. (fake dat er een vette DA rekening aan zit te komen, is niet helemal gelogen)

Bejaarde bokkers weten meer

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 07:56

Ik zou foto's maken van de wonden en aangfite doen. Of idd de boer opzoeken en daar even een praatje mee gaan maken want ook al doen ze hun werk ze zullen toch rekening met je moeten houden.
Ik zou toch verhaal gaan halen..... ze hoeven niet te denken dat als ze op die grote dingen rijden ze ook de halve wereld hebben....

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 08:18

Ik ben het met Tartuffo eens, laat zo'n BOERen L U L nou ook eens meemaken wat hij heeft veroorzaakt.

Door eerst te praten en als hij niet redelijk is, aangifte doen.

Zelfde geldt rijd hij over donder heen of een ander paard Boos!

Vind het ook ZEER onbeschoft

Brechfa Felicia 02-10-2016 Welsh Partbred / Wilana(15-05-2003) 21-02-2013 Met pensioen (27-06-2015) CarlandxBayard / Zazu R.I.P knappe meid (25-05-2004) (04-02-2010/29-11-2012) CarlandxVoltairexJoost / Noureyev R.I.P. kanjer (12-02-1995)(28-03-2003/12-10-2009) TCN PartoutxSymfonie

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 16:47

echt wel aso! Bij ons heb je er ook een paar. Kathy was eerst helemaal niet bang voor tractors, maar sinds z'on voorval(rotgein dus) is ze echt als de dood voor die dingen....GRRR! Boos!

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DeGelukkige4, Ginny135, Jihama, Kla4tje, Mark0919, shaddy82 en 35 bezoekers