KK bit verkleurd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

KK bit verkleurd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 13:44

Ik heb sinds 2.5 week een KK Conrad Ultra dubbelgebroken watertrens. Maar is het normaal dat deze groen gaat worden? Ik heb mijn hoofdstel gister schoongemaakt en het bit ook. Tot mijn verbazing zag ik dat er groene vlekken IN het metaal zitten. Deze krijg je er niet af en op de bitringen zitten ook plekken. Ik heb de bitringen in de zelfde kleur als het bit. Dat goudgeel maar nu zie je op de bitringen gewoon metaal erdoor heen komen. Dat goudgeel gaat er vanaf?! Hoort dat zo?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:49

Vreemd, ik heb er 2 van kk en ze zijn allebei nog goudkleurig (na intensief gebruik) ze zijn wel heel dof geworden.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:01

groen is normaal. das een reactie met het koper...
ik heb zelf een aurigan bit.. niet van k&k en die wordt ook groen na een poosie..
ook wordtie heel dof, maar ik heb daar van die poetsdingetjes voor.. ff oppoetsen en ziet er weer als nieuw uit..
maar dat koper hoort er niet af te gaan lijkt mij.. zekers nie na 2,5 week..
is het wel een echte?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 14:03

ik heb gebeld met Horselover. Die zeiden dat het kan voorkomen dat het gaat afbladen. Dat was "normaal" Nou zal dan wel maar ik blijf het vreemd vinden. En waarmee poets je dat bit mee op dan? Heeft dat spul een naam? En is dat niet schadelijk voor het paard. Het bit gaat toch zijn mond weer in.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:04

Mijn echte kenK's hebben dat ook.
Komt van het gebruik.
als je ze schoon wilt maken, eventjes met een schuursponsje en je hebt de originele kleur weer terug.
en nee, de echte k-en-k's bladderen niet.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 14:15

Die van mij is een echte KK. Dat ding koste tegen de 70 euro. en het bladerd wel af.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:20

Jovanny, ik zou als ik jou was eens contact opnemen met KenK zelf, wellicht dat je een imitatie heb gekocht waarvan de verkoper doet alsof het een echte is, incl prijs.
zo heb ik ooit eens van de Wehkamp een 'echte' Levi's spijkerbroek gekocht. Duidelijk geen originele, maar wel met de levi's labels erop genaaid. TErwijl Wehkamp toch niet een bedrijf is dat je zou aanzien voor vervalsingen... levi's Nederland was toen bijzonder geinteresseerd in mijn exemplaar, ik heb toen kosteloos een nieuwe + bonusje gekregen in ruil ervoor.

een echte KenK hoort gewoon niet te bladderen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:30

Nee, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat K & K bladdert. Er bestaat wel speciaal schoonmaakspul om het groene eraf te poetsen. Ik heb sinds 4 weken weer een nieuw bit en deze wordt niet groen, maar vorige bitten van K&K werden wel (na een tijdje of na enige dagen, verschilde wel eens) groen. Hè, hoe heet het nou? Nou, als het me tebinnen schiet (ik kijk wel ff op de site van Divoza) zet ik het hier neer. Het is niet écht goedkoop, maar wel goed spul en vriendelijk voor de mond, dus geen rotsmaak na het schoonmaken voor je paard. Het gaat er weer mooi van glanzen.

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:33

Okay, heb het ff opgezocht. Het is Diamond Paste van Sprenger en kost bij Divoza 7,71. Niet zó duur dus.
Ik heb er goede ervaringen mee.

Ook kun je koperpoets gebruiken, maar ik vind het een rotidee om in je paard z'n mond te hangen, ook al heb je het goed afgespoeld.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:34

Ik gooi mijn K&K gewoon in warm water met groene zeep werkt perfect..

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 14:49

Ik zal even contact opnemen met KK zelf kijken wat hun ervan zeggen.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:51

ik heb een ander zooitje dan de diamond paste.. ik weet nie hoed ie van mij heet.. tis gloofk wel duits.. tis net koperpoets.. je meot je bit daarna ook goed met water en zeep na spoelen

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:21

Ik ben erg benieuwd wat K&K gaat zeggen over dit groen uitgeslagen Bit van jou! Ik heb 3 K&K bitten en geen van alleen is ooit groen uitgeslagen terwijl ik ze toch dagelijks gebruik!

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 15:33

Ik moest na half 4 terug bellen. De persoon die daar over gaat was even niet aanwezig. Ik vind het heel vreemd hoor met dat bit van mij. Afbladen, groen van kleur en dat na 2 weken. en het is een echte KK

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:40

Die van mij is na 3 jaar elke dag gebruik iets groenig geworden, maar absoluut niet af bladeren. Dat mag gewoonweg niet.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:52

nou ik heb net telefonisch contact gehad met de leverancier van de KK Sprenger.
Het klopt inderdaad niet dat de bitringen afbladeren en dat het bit nu al groen wordt van kleur.
Ik moet mijn bit terug zenden naar Horselover en zij moeten deze doorsturen naar de leverancier.
Nu hopen dat ik mijn bit niet maanden kwijt ben. Het zal me benieuwen.