achterlijk hoog bod op Polly

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

achterlijk hoog bod op Polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 11:24

Ik merk al een paar dagen dat er iemand geinterreseerd is in Polly, kom diegene vaak tegen en die kijkt Polly dan echt zo kritisch na.
Gisteren hebben we haar geschoren en blijkbaar was dat voor meneer het punt om maar eens een bod te doen, even van te voren; ik wil haar helemaal niet kwijt.

Hij sprak me gisteren aan toen ik aan het fietsen was en deed me eerst een bod van €1000,- toen viel ik al bijna van mijn fiets, maar zei toch nee (ff ter vergelijking ik heb haar, welliswaar helemaal groen, gekocht voor fl. 850,-) blijkbaar wil hij echt heel graag en hij verhoogde zijn bod naar €1500 (mafkees).
Ik heb weer nee gezegd omdat ik haar echt niet kwijt wil, hij zei dat ik er maar eens over moest nadenken. Dat ben ik dus al de hele dag aan het doen maar ik wil haar gewoon echt niet kwijt, maar o wat kan ik die €1500 goed gebruiken, heb nog een dierenarts rekening openstaan van dik €500,- en we willen een huis kopen...maar is dat mijn kleine meisje waard.....nee.
Ik blijf maar dubben, ik heb haar 2.5jr geleden gekocht, ze kon niks, ja meelopen aan een halstertje en verder heb ik haar alles geleerd, we zijn gewoon maatjes, ze gaat door het vuur voor me en ik voor haar, dat kan ik toch niet zomaar wegdoen??? Bovendien heb ik haar toen beloofd dat ze nooit meer weg zou gaan..

Ik heb hem al aangeboden dat hij (tegen betaling) Polly mag laten dekken door een door hem uitgezochte (en door mij goedgekeurde) hengst...daar moest hij weer over nadanken.

Ik kan het echt niet, die kleine muis...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:27

Als je twijfelt niet doen, daar krijg je later altijd spijt van.
En 1500 euro lijkt heel veel, maar het is op voor je er erg in hebt Knipoog

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:44

Precies, en als je spijt krijgt is dat zo moeilijk...Ik heb ooit een bod gehad op Joris als hengst, niet aangenomen en heb hem later laten castreren. Die man was echt zo kwaad toen hij dat zag Haha!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:44

Je hebt groot gelijk..jij straks €1500,- rijker maar geen Polly meer En beloftes moet je nou eenmaal nakomen Knipoog

Ik heb Miro ook beloofd dat hij bij mij blijft tot zijn dood (of ik hem nu uit zijn lijden verlos of dat hij dood gaat van ouderdom) en daar hou ik me aan

**Look where all this talking got us baby!!**

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:51

Ik zou het inderdaad niet doen.

Maar ik zou weleens willen weten of die man echt met het geld over de brug zou komen. Ik hoor zo vaak dat er geld is geboden, of een paard verkocht is. Het bedrag dat er geboden is heb je pas als het in je zak zit. En ja, dan ben je je paard ook kwijt.

Ik zou persoonlijk geen paard weg doen alleen omdat er hoog voor is geboden.

Je suis Charlie.

Fiej

Berichten: 2928
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:56

irene schreef:
Als je twijfelt niet doen, daar krijg je later altijd spijt van.
En 1500 euro lijkt heel veel, maar het is op voor je er erg in hebt Knipoog


wou ik ook zeggen

How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard
  • Winnie the pooh

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:21

Tussen bieden en het geld in je zak hebben, zit inderdaad een wereld van verschil.

Ook al is het bod serieus, als je geen reden hebt om Polly te verkopen dan zou ik het zeker ook niet doen.
Geld is in zo'n geval een slechte drijfveer.
Je krijgt 1500 euro, je koopt een nieuw bankstel voor je nieuwe huis, en de rest van de tijd zit je chagrijnig op het bewuste bankstel te kijken omdat je je pony kwijt bent Knipoog

In jouw geval zou ik het proberen te zien als een compliment dat je een leuke pony hebt, en er verder niets mee doen.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:22

Tis natuurlijk een heleboel geld. Maar ik zou het nooit doen. Polly is gewoon jou meisje, dat koop je nooit terug voor dat geld.
Ze kunnen op Dennis ook bieden tot ze een ons wegen, die gaat ook gewoon niet weg. Tis mijn mannetje en ik heb veel te veel plezier met hem.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 12:23

ik zou het niet doen.. anders krijg je echt spijt.
wij hebben dat ook nogal eens met onze shet. is een merrietje van 3 jaar en er zijn echt al heeel veel mensen geweest die haar wilden kopen. maar zullen haar nooit weg doen. hebben haar al van veulen af. hebben alle paarden weg moeten doen ivm met verhuizing. als zij ook nog weg zou gaan zou mn zusje dr kapot aan gaan, weet het zeker. maar afgelopen week een bod gehad van €1000!! voor een shetje!! echt ziek.. maar wat voor bod er ook komt, ze blijft bij ons *LOL*

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

Ngayalover

Berichten: 110
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:00

O kijk alsjeblieft uit met zulke mensen. Ik wil je niet bang maken, hoor.
Ik heb ook spijt van een shet die ik heb weggedaan, kan alleen hopen dat hij het nu goed heeft.( niet voor het geld, hoor)
Laatst bijgewerkt door Ngayalover op 10-11-03 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Kijk, zonder handen!!!
Baf..au..
Kijk, zonder paard...

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:00

Zoals al gezegd, 1500 euro is erg veel geld, maar o zo snel op. Daar zit je dan, je 1500 euro op en geen Polly!
Niet doen dus!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:55

Idd, dat geld is zo op, maar je pony ben je dan wel voor je leven kwijt. Dus ik zou het ook niet doen, zeker niet als je die pony zo graag ziet.
En wat ngayalover zegt is waar, kijk uit met zulke mensen. Je weet niet waar je pony terecht gaat komen, wie weet komt ie nogwel op de markt terrecht ofdergelijke. En dat zal je hem toch niet aan willen doen Ach gut

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:56

Ik heb een vermoede wie er geintresseerd is in Pol,we hebben het er samen ook wel eens over gehad geloof ik.
Als het die gene is zou ik het nooit doen!
Hoe vaak die in het begin is niet wezen kijken bij onze Pip.
Nee,bij die mensen wil je Pol toch niet oud laten worden zeker?
Renee open je ogen! Dat rottige rotgeld,laat je niet gek maken!
Voor alles komt een oplossing,dus ook voor die dierenartsrekening,en de koop van dat huis,btw al wat gehoord?Maar hou Polly zelf! En mocht je haar ooit weg doen,dan kan ze beter weggqaan voor niet zo veel geld maar met de zekerheid dat ze het super gaat krijgen,dat is toch veel belangrijker!!!

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:58

Ik geloof niet dat een pony voor dat geld op een markt komt daarna.
Want daar krijgt hij dat geld nooit terug.

Maar wat de rest ook al zegt, het is een hoop geld, maar dan?
Geen leuke pony meer.
Voor Kawa is ook flink wat geboden toen hij nog sprong, maar ik kon hem niet missen.
Ik kon dan wel een ander paard kopen en de auto die we graag wilde, maar dat is helemaal niet wat ik wilde, ik wil Kawa Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:02

Ik ben het met de mensen hierboven eens.
En ik vind overigens dat je een goede aanbieding hebt gedaan!

:evaw:

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:15

niet doen! later krijg je er spijt van.
mischien wil hij hem omdat ie hem dan weer doorverkoopt ofzo???>...
alsj e van zon beestje houd moet je hem zelf houden je moet doen wat jij wil en je niet om laten kopen door een hoog bod!!!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:30

Staat ze wel ergens waar niet zomaar iemand bij kan komen? Ik weet niet hoe die man is, maar ik hoop niet dat je pony nu 'opeens' uit de weide is verdwenen ofzo Scheve mond

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 17:07

bedankt voor jullie reacties, ik ga haar ook echt niet verkopen, kwam hem vanmiddag weer tegen en heb hem duidelijk gemaakt dat ze niet weggaat, eventueel mag ie haar laten dekken maar wel op een moment dat het MIJ schikt.
Ze staat veilig bij iemand achter het huis

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:10

Wat goed dat je besloten hebt haar niet weg te doen! Want als je twijfelt, nooit doen, daar krijg je spijt van. En je aanbieding tegenover diegene is heel goed.

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:37

Toch leuk dat iemand zoveel geld op je pony bied, ook al verkoop je haar niet lijkt mij, weet je iig dat je beestje wel goed in markt ligt.
Overigens ik had het ook niet gedaan maar toch.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:39

Idd. Goede beslissing!

Let love shine so bright

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 17:58

Niet doen hoor, je bent zo gehecht aan der en je hebt een goede band met der dat is geen 1500 euro waard. Lekker houden, goede keuze heb je dus gemaakt!!!!!!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:24

goeie beslissing! zo zou ik het ook gedaan hebben!
wel goed idee dat je m wil laten dekken!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:31

ik zou het zeker niet doen, ga je veel spijt van krijgen, maar lees al dat je haar niet kwijt wilt Pling , wel leuk dat je haar wilt laten dekken zeg !

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithO, M_arjolein, Mark0919, Mieke, XXleonieXX en 44 bezoekers