Wat kan ik voor pensionprijs vragen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Wat kan ik voor pensionprijs vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:46

Goed er is dus een stal vrijgekomen op mijn stal en ik wil deze nu gaan verhuren. De vorige huurder betaalde geen stalgeld maar alleen hooi en stro e.d Ik wil dit nu anders gaan aanpakken en gewoon stalgeld in rekening brengen, maar hoeveel?!

Dit bieden we:

* Stal ligt in Assendelft, Noord-Holland vlakbij Amsterdam. Maar is niet te bereiken met het OV

* Uitrij mogelijkheden zijn redelijk, grote polder en als je met je paardje over de pont gaat zit je midden in Spaarnwoude. Je kan ook langs het Noordzeekanaal rijden. Maar het is niet fantastisch ofzo.

* Buitenstal, niet erg groot. Afhankelijk van de grootte van het paard 2,5 bij 2,5 of 2,5 bij 3

* Paarden staan de gehele dag buiten. Zolang mogelijk op het weiland (1 hectare met schrikdraad-omheining) en als het echt te koud word op de bak of in de winterweide. Maar hoe dan ook van 's ochtends uurtje of half 10 tot 's avonds 8 uur buiten.

* Er word voor je uitgemest en hooi en zaagsel zit bij de prijs inbegrepen. Iedere dag word de box uitgemest. We hebben geen stro, alles staat op zaagsel.

* Je paard word ook voor je buiten en binnen gezet en gevoerd. Voer zit ook bij de prijs inbegrepen, basisbiks en muesli. (2x per dag voer als ze op de wei staan, 's winters meerdere keren per dag hooi)

* We beschikken over een buitenbak. Deze is niet erg groot maar er is goed in te rijden. Is ook na veel regen goed in te rijden maar bevriest 's winters op een gegeven moment wel. Dat gebeurd ook met de waterleiding maar wij zorgen dat de paarden dan water hebben in stal.

* Verder kan je natuurlijk je spullen bij ons kwijt of eventueel een zadelkast neerzetten.

* Er zijn naast jou maar 3 andere stallen, 4 dus in totaal. Het is dus lekker rustig en je kan vaak alleen rijden in de bak.

* buitenbak en stallen zijn verlicht en we hebben stromend water en afspuitmogelijkheden, maar alleen koud water.

In principe zit alles er dus bij in en zelfs al je dagen achter elkaar niet komt is je paard gewoon verzorgd en lekker buiten geweest. Verder hangt er geen vreemde sfeer, je geven niet af op anderen.

Foto:

Afbeelding

Wat kan je hier voor vragen?

En tevens, iemand interesse?


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:49

200 euro ???? lijkt mij mooie prijs zou ik het voor doen!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:49

ik denk rond de 175 a 200 euro toch wel, dat betaal ik er zelf ook voor en heb ook zoiets, ik heb er een stapmolen bij en een hele grote buitenbak maar onze paarden komen niet in het land swinters...

Just Beleve and HOPE

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:59

150 of 175 inclusief lijkt me een goede prijs


Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:03

IngridM schreef:
200 euro ???? lijkt mij mooie prijs zou ik het voor doen!

Mee eens!!!!

XANTHA

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:21

Ook ik vind 200 euro een prima prijs hiervoor!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:22

Wauw wat een geld zeg! Ja ik sta al jaren niet meer op pension dus ik had er echt geen idee van! Bedankt voor alle tips, en meer antwoorden zijn welkom!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:29

Overigens, hoe groot is de bak? Mag je er ook in freestylen en longeren?
Misschien wel vragen die je kan krijgen gezien je verder geen losgooibak hebt.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:32

Ja tuurlijk mag dat. Van mij mag je alles doen wat je wilt in die bak. Al ga je er met een kar in rijden! (bij wijze van Haha!) Hoe groot de bak is? Even vragen.....

Goed mijn vader zegt 30 bij 10 meter. Niet groot dus, maar nogmaals, je kan er wel goed in rijden. En hou er rekening mee dat je 99 van de 100 keer alleen rijd.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:35

hoi, ik had ook een stal waar de waterleiding bevroor swinters, dit is wel een minpuntje, wij hadden als oplossing een grote specikuip in de hoek van de stal gevuld met water en dan een laagje hooi erop, viel niet om en de paarden konden tog de hele dag drinken, want anders moet je ze met emmers gaan drenken en dat is niet handing omdat je dan heel vaak moet en soms drinken ze nie en moetne ze weer heel lang wacten. MAar als je met het drinkwater oplost denk ik da tje zeker 150 euro kan vragen. misschien zelfs wel meer! het is super dat de paarden het hele jaar door p land gaan! dat is een enorme PLUSPUNT!!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:35

In principe redelijk in verhouding nog met een gewone bak, die is 20 x 40.
Alleen wel een moeilijke bak voor een jong paard omdat het minder rechtuit kan. Dat is wel wat moeilijker.
Succes straks met het vinden van een goed iemand bij jullie op stal.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:36

200 Euro ben ik het ook mee eens, misschien zelfs nog wel een frietsel meer omdat het er op de foto toch erg netjes uitziet en de paarden het hele jaar rond overdag buiten staan, dat zou ik persoonlijk echt een pre vinden!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:38

Ik sta in Starnmeer op een pensionstal met all weather buitenbak, stapmolen etc en betaal 170 euro dit is ex voer en uitmesten. Dus ik zou zeggen rond de 125 tot 150 euro.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:39

Maar Ipsilonka, jij moet dus zelf uitmesten en voeren? En kan je paard iedere dag naar buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:42

ik denk zelf 175 euro. ook vanwege de beperkte uitrijd mogelijkheden en omdat de bak niet echt denderend is, en niet teveel land, maar er staat wel weer tegenover dat jullie buiten en binnenhalen en voren.
Maar dat gebeurd bij de meeste pensionstallen.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:47

ik denk zo rond de 175 euro. er zijn veel mensen die heel graag hebben dat hun paard in de winter ook een tijd buiten staat en dat kan/mag niet overal (ik sta dus op zo'n stal waar het niet mag Boos! )
nadeel is misschien dat de bak geen officiele afmeting heeft en dat je uitrijmogelijkheden wat verder weg zijn. sommige mensen vinden het een nadeel dat er alleen koud water is om af te spuiten. voordelen zijn dan wel weer dat jij ze buiten en binnen zet, dat er gevoerd en gemest word en dat ze dus in de winter ook buiten mogen staan. de voordelen wegen dus tegen de nadelen op

Gamble

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:53

200 euro vind ik erg veel geld, maar misschien liggen de prijzen in jouw regio anders.
Bel anders eens naar verschillende maneges of pensionstallen in de buurt om prijzen te vergelijken.

* To Belg, or not to Belg *

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:58

Kan je niet even naar zoetermeer komen Knipoog
Ik zou er wel 220 euro voor over hebben, zeker omdat ze zoveel buiten staan!

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:03

Ik zou ook rond de € 175,- vragen Denk dat dat een nette prijs is gezien de accomodatie. Het is een stal voor de recreatie ruiter want als je wedstrijden rijdt kun je in de bak niet echt een proefje gaan oefenen Knipoog Ook geen warm water is een minpuntje..Waterleiding bevriest bij 9 van de 10 stallen en inderdaad is dan de speciekuip de veiligste/handigste oplossing, hij is gevuld met water te zwaar voor de paarden om om te gooien en ook kunnen ze niet met een been erin vast blijven zitten.
De boxen zijn ook aan de kleine kant.

Ja €175,- is wel het max. wat je ervoor vragen kunt lijkt mij.

**Look where all this talking got us baby!!**

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:36

Ja, ik zou ook €175,- vragen, aangezien ik €215,- betaal voor stalling. En bij mij zit er inbegrepen; 2 binnenbakken ( 15x30, 40x60), 1 buitenbak(20x40) 1 longeercircel, 2 paddocks, 3 weilanden, binnenbox (2,5x3), voer & rapsodie (3x daags biks, 1x hooi), zadelkast, 2 spuitplaatsen en de uitrijmogenlijkheden zijn niet zo super, maar er zijn nog wat leuke crosspaadjes en in 1,5 uur stappen ben je in de duinen. Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar misschien kun je hier wat mee.


Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:56

ik zou ook 175 euro vragen, omdat je in de randstad zit, en alles daar duurder is dan bij ons in de buurt, vind ik dit een mooie prijs!!
Ik betaal hier voor ongeveer dezelfde accomodatie 140 euro.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:11

ik zou er niet meer dan €125,- voor betalen. Ik heb een tijdje op een stal gestaan waar paarden in de zomer hele dagen buiten stonden in het land. In de winter hele dagen in de buitenbak. Op zaagsel, 4 keer per dag hooi, 2 keer per dag basisbrok. Binnenbak van 20x40m buitenbak van 20x60m en fijne uitrijmogelijkheden. Werd 2 keer per dag voor je gemest, 2 x opgestrooit. Grote zadelkamer en wasplek met warm en koud. Boxen van 3x3 m. Daar betaalde ik €150,- voor. Vind ik nogal een verschil als ik eerlijk ben. Het is een erg kleine bak, kleine boxen en uitrijmogelijkheden niet echt geweldig. Ik vind €200,- hier een fantasieprijs.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:20

ja maar bedenk wel dat je in een heel andere regio zit hè!!
ik vind 175/200 euro een mooie prijs hoor!

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:22

Piaffe schreef:
ik zou er niet meer dan €125,- voor betalen. Ik heb een tijdje op een stal gestaan waar paarden in de zomer hele dagen buiten stonden in het land. In de winter hele dagen in de buitenbak. Op zaagsel, 4 keer per dag hooi, 2 keer per dag basisbrok. Binnenbak van 20x40m buitenbak van 20x60m en fijne uitrijmogelijkheden. Werd 2 keer per dag voor je gemest, 2 x opgestrooit. Grote zadelkamer en wasplek met warm en koud. Boxen van 3x3 m. Daar betaalde ik €150,- voor. Vind ik nogal een verschil als ik eerlijk ben. Het is een erg kleine bak, kleine boxen en uitrijmogelijkheden niet echt geweldig. Ik vind €200,- hier een fantasieprijs.


Dat is in friesland, daar is alles veel goedkoper vergeleken met hier... In t westen in de stalling een stuk duurder en betaal je voor zo´n stal zeker wel rond de 200 euro!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:26

Piaffe, ik denk dat dit het verschil is tussen de randstad en andere delen van het land.
Maar je haalt wel een belangrijk ding aan... hele dagen op het land.

Want... dan wordt er ook minder gevoerd, hoef je minder te mesten, gaat er minder zaagsel door en kost het je minder tijd.
Ik zou dan voor de zomer zeker een andere prijs berekenen. Kijken wat er dan doorheen gaat. Of de algehele prijs goedkoper zodat je dat wat je in de zomer extra hebt kan compenseren met dat wat je in de winter meer hebt.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers