paarden wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

paarden wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:39

hoi!

Wat vinden jullie van het wassen van paarden met dit weer? is het te koud om buiten met koud water een paardje te wassen of kan het volgens jullie nog wel?
Ik zou graag jullie mening willen horen.

bedankt!

:brr:


LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:42

Hey Tong uitsteken Ik vind t al veel te koud om je paard nu nog buiten met koud water te wassen!
Als je zo nodig je paard moet wassen, zou ik toch ergens een plek zoeken waar je binnen met warm water kunt wassen. En 'm daarna een wollen deken op doen natuurlijk.

*geen onderschrift*


Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:45

ey linda...zie je morgen op school
je hebt gelijk..sorry

XXX natal

Friendship Is Like A Glass, HandlE It WitH CarE oneS it'S brokeN it'S harD tO reparE!!

PeOpLe wHo dOn'T LikE CaTs MusT hAVe BeEN MoUSe In A PrEvIOuS LiFE!

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:45

als je bedoeld dat je een paard wilt gaan wassen op de manege?
niet doen, is veelste koud en het is ook nog eens koud water.
van de zomer kan het makkelijk maar nu echt niet meer tenzij je warm water heb en een solarium oid zodat ie goed opdroogt en warm blijft anders is het echt veelte koud.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:47

Witney schreef:
ey linda...zie je morgen op school
je hebt gelijk..sorry

XXX natal


dit mag dus niet he, kan je beter via PB doen!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:47

Ik zou het ook niet doen. Het is behoorlijk fris weer voor je het weet lopen ze een verkoudheid op die misschien wel tot meer leid.

:+: Lady & Viƫnna :+:
Blondes have more fun ;)
Mijn fotografiefacebook : La_Vie Photo

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:53

Ik was mijn paard niet met dit weer hoor! Het enigste als ik wedstrijd was ik zijn benen met warm water + staart! Verders niet hoor! Veeeel en veeeel te koud!

..........................................................

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:54

Ligt eraan! Als je een paard hebt wat al op stal staat met een warme deken, je hebt warm water en het tocht niet.. Dan zou ik het misschien wel doen (als het nodig is en echt nut heeft! Als je een schimmel hebt en je hebt de volgende dag wedstrijd/keuring oid.)

Het is een ander verhaal dan wanneer je een pony zonder deken hebt die nog op de wei staat, en alleen koud water hebt. Dan zou ik het echt niet doen dan is die pony zo ziek!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:56

Mee eens, voor je het weet hebben ze een fikse verkoudheid, en het is gewoon een vreselijk gevoel voor de paardjes om nu gewassen te worden.

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:01

okey, dank jullie wel Haha!

:brr:

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:03

ik was mijn paard wel hoor, lekker warmte lamp erop deken nog een deken, gaat al 2 jaar goed dus ik vind er niks raars aan. heb er een hekel aan als me paard er niet uit ziet

Annash
Blogger

Berichten: 26471
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:08

hoi! als je je paard buiten moet wassen en met koud water zou ik het niet doen, ze staan in de kou, nat, bloot enz.. mijn paardjes kan ik gelukkig wel wassen, namelijk binnen, met warm water en daarna een heeerlijke deken (alhoewel ze die zo ook hebben Knipoog)

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:09

Waarom wil je je paard wassen dan?
Oke, alleen benen afspuiten voor het modder snap ik, maar om nou vaak het hele paard te wassen Scheve mond

Ook slecht voor z'n huid en vacht, als je je paard te vaak wast worden z'n huid vetten beschadigd.

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:10

marloezzke schreef:
ik was mijn paard wel hoor, lekker warmte lamp erop deken nog een deken, gaat al 2 jaar goed dus ik vind er niks raars aan. heb er een hekel aan als me paard er niet uit ziet


in dit geval ging het om:
paard buiten wassen met koud water, ergste water eraf met zweetmes, "droog" wrijven met stro en daarna nog longeren

:brr:

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 21:15

Vende schreef:
Waarom wil je je paard wassen dan?
Oke, alleen benen afspuiten voor het modder snap ik, maar om nou vaak het hele paard te wassen Scheve mond

Ook slecht voor z'n huid en vacht, als je je paard te vaak wast worden z'n huid vetten beschadigd.


ik heb geen eigen paard Huilen een vriendin van mij vertelde net aan mij dat zij vanmiddag haar verzorgpaard heeft gewassen

:brr:

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:22

ik was Marco in de winter alleen nog de staart, manen en benen (voor een wedstrijd). Wel buiten, maar met emmers met warm water en natuurlijk een dikke (hals)deken. En als het heel koud is, wil ik nog wel eens met gele manen en benen verschijnen op wedstrijd en doe ik alleen de staart.

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:26

ik was dolly nauwelijks in de winter, misschien 1x ofzo. wel iedere dag de benen met koud water, daarna heel goed afdrogen wel. koud water met dit weer lijkt me echt vragen om verkoudheid of erger...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:29

ik denk dat het wel kan maar ik zou m nie longeren slaat de kou er helemaal op ga er liever mee stappen of zet m gewoon op stal met een zweet deken en daar een winter deken over heen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:34

als een paard buiten staat in dit jaargetij dan heeft 'ie al z'n huidvet nodig om zichzelf warm te houden. Als je 'm gaat wassen was je het huidvet weg en krijgt hij het geheid koud. Niet doen dus!

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:19

In de winter was ik m'n paard alleen als -ie echt bezweet is (en trouwens zonder zeep, gewoon afspoelen dus). Dat doe ik binnen (niet op de tocht), met warm water. Vervolgens lekker onder het solarium tot hij droog is, meteen winterdeken op zodat hij warm blijft en niet stijf wordt. Koud water is echt niet goed hoor! En buiten al helemaal niet (ik weet niet of dat ook is gebeurd?). Maar je kunt het jezelf ook wel voorstellen dat het niet lekker is om met dit weer onder een koude douche te staan! Haha! Je ziet zo'n paard dan helemaal 'inkrimpen' van de kou...

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:25

ow dus het is al gebeurt? fijn zit die vriendin straks met een ziek paard Scheve mond

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:28

lindatje"]
[quote="Vende schreef:
Waarom wil je je paard wassen dan?
Oke, alleen benen afspuiten voor het modder snap ik, maar om nou vaak het hele paard te wassen Scheve mond

Ook slecht voor z'n huid en vacht, als je je paard te vaak wast worden z'n huid vetten beschadigd.


ik heb geen eigen paard Huilen een vriendin van mij vertelde net aan mij dat zij vanmiddag haar verzorgpaard heeft gewassen
[/quote]

Hieruit blijkt van wel... Scheve mond

En:
Citaat:
in dit geval ging het om:
paard buiten wassen met koud water, ergste water eraf met zweetmes, "droog" wrijven met stro en daarna nog longeren


HELP! Verdrietig (niet jouw schuld hoor Lindatje Knipoog )

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

regine

Berichten: 3423
Geregistreerd: 25-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 23:47

Was mijn paard ook, is een schimmel, hallo moet wel andes issie aan het eind van de winter bruin... of vos Lachen
Hebben alleen koud water op stal, maar haal emmertjes warm van binnen soppen, gauw afspoelen en dikke deken drop. Gaat prima.
Je moet ze niet lang drijf nat bloot laten staan dan worden ze ziek, maar dat lijkt me gewoon logisch.

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:02

regine schreef:
Was mijn paard ook, is een schimmel, hallo moet wel andes issie aan het eind van de winter bruin... of vos Lachen
Hebben alleen koud water op stal, maar haal emmertjes warm van binnen soppen, gauw afspoelen en dikke deken drop. Gaat prima.
Je moet ze niet lang drijf nat bloot laten staan dan worden ze ziek, maar dat lijkt me gewoon logisch.


Daar heb ik nou respect voor, emmertjes warm water halen zodat je paard geen koude douche hoeft! Toppie! OK dan!

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123 en 122 bezoekers