WOW! Weer een verzorgpaard erbij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

WOW! Weer een verzorgpaard erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 15:02

Ik werd vandaag opgebeld door een vrouwtje waarbij ik al een tijdje zo nu en dan de paarden verzorg, maar dit eigenlijk weinig omdat het voornamelijk aan kwam op uitmesten en verzorgen, rijden ging niet echt omdat het arabiertje dat daar staat nog maar net is ingereden.

Nou belde ze dus vandaag op met de vraag of ik de hele week kon komen omdat ze een paard erbij wilde nemen! Dan zou ik elke dag mogen rijden, naar buiten mogen en het paardje kan ook nog eens voor de kar!

Ik heb wel nog even bedenktijd gevraagd omdat ik in mijn examenjaar zit maar ik denk wel dat ik het ga doen! Niet voor de hele week, maar voor 3 of 4 dagen in de week! En als ik kan ga ik gewoon een keer extra Haha!

Het is op zich ook wel handig want ik zit al maandenlang van "jee, ik wil eigenlijk wel meerdere keren in een week rijden, laat dat eigen paard maar zo snel mogelijk komen" maar aan de andere kant zat ik ook omtrend de kosten van de aanschaf van het paard. Ik vond het allemaal veel te lang wachten... Nu heeft zich toch het ideale aanbod voor gedaan, ik mag komen wanneer ik wil, ik mag zelf weten wat ik doe, ik mag rijden wanneer ik wil, als ik een keer niet wil rijden is het ook goed... En ik kan een beetje bekijken hoe het dagelijkse paard verzorgen (of bijna dagelijks) wel werkt in de combinatie met mijn werk.
En dan nog, ik kan iets langer door sparen voor een eigen paard, ik moet gewoon continue 1 paard om de hand hebben waarvan ik weet dat die op me wacht als ik kom,niet dat er vele andere verzorgers zijn die ook wel kunnen. En dat heb ik nu gewoon! Dan knaagt dat gevoel van *ik wil een eigen paard* een stuk minder aan me Lachen Dan kan ik het dus makkelijk een paar maandjes uitstellen zodat ik meer heb gespaard en ene grotere kans heb om het ideale paard te kopen, als zal die wat meer kosten als dat in mijn planning lag....

Nu nog iemand zien te vinden die 3 of 4 dagen in de week 2 paarden wilt verzorgen.......

"blij" Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Donnanientje

Berichten: 253
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:07

zo eg leuk hoor Haha!nou veel plezier dan maar he met dat paard Knipoog Haha!

ik wil pb-tjes Tong uitsteken wie o wie Tong uitsteken Haha!

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:09

klinkt leuk. veel plezier

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid


WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:57

Waarom vraag je Chell niet (hier op bokt) die heeft net haar eigen paard verkocht en is nu op zoek naar een verzorgpaard in omgeving Huizen/Blaricum. Weet niet of ze is wat er gezocht word, maar je kan het allicht proberen.

Verder wel leuk voor je joh!!! En idd een mooie kans om te ondervinden of een eigen paard met werk te combineren valt voor jou!!! Veel succes

www.extendedsteps.nl Sporttherapeut, MLD paard, instructie/coaching. Academische Rijkunst, werken aan de hand, Centered Riding, KNHS jury

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 17:58

Heb meer info over het paardje gekregen van de vroegere eigenaresse Haha!
Het paard is nu 19 jaar, een kruising tussen een Hackney en een Gelders paard, zwart met 4 witte voetjes 1.55 groot (niet echt groot, maargoed) kan een beetje western, kan een beetje dressuur, kan springen, buitenrijden, kortom een veelzeidigheidspaard Haha! en daarbij een paard me karakter!!! Gaat in verzet als je haar overvraagt, gaat buiten lopen draken als ze van de kudde weg moet (als je haar er eenmaal doorgereden hebt dan is het ook helemaal over) als je roept "kom" dan komt ze, als je iemand anders op haar laat rijden gaat ze eerst jou aan lopen kijken of ze wel weg mag met diegene Haha! moet jij maar zeggen dat het goed is... Ik zie het helemaal zitten!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:59

Goh wat leuk hee! heel veel plezier ermee!!!

.

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:00

Lissalover schreef:
Waarom vraag je Chell niet (hier op bokt) die heeft net haar eigen paard verkocht en is nu op zoek naar een verzorgpaard in omgeving Huizen/Blaricum. Weet niet of ze is wat er gezocht word, maar je kan het allicht proberen.

Verder wel leuk voor je joh!!! En idd een mooie kans om te ondervinden of een eigen paard met werk te combineren valt voor jou!!! Veel succes


die toekomstige eigenaresse van het paard heeft waarschijnlijk al iemand gevonden, het is nog even afwachten of die ook mee wilt helpen, dus even afwachten Lachen anders zal ik het overwegen Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:36

kan je alvast oefenen als je een echt paard heb!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-03 22:37

Het is nu helemaal definitief Haha! ze komt aanstaande zaterdag in onze richting!!! Uitgerekend dan zit ik op bewonersvakantie (natuurlijk!!! GRR) oh en maandag ga ik dan kijken en dinsdag even kijken of ik een stukje op dr kan rijden Haha! heb er zin in!!! (ga zo snel mogelijk fotos maken!)

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 22:43

Veel succes en plezier ermee! OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:20

he dat klinkt leuk zeg! Veel plezier ermee hoor!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-03 15:37

Lachen ze is aangekomen, ik ga zo een kijkje nemen, ik ben ze beniewd Haha!

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, ardanwan, Babootje, Freekfuchs, hokke, Karintich, Lauke, laura_estee, MairiMacBran, maras, MarjanB, mirriejj, Nieknollie, Nimby, robbie88, Salinah, xSannee en 121 bezoekers