hals strekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

hals strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:03

ik heb binnenkort een wedstrijd en je moet ook je paard zen hals laten strekken in draf, weet iemand hoe je je paard dit zo goed mogelijk kan laten doen (niet je teugels losgooien, maar binnen een paar meter)???


verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 22:08

****schopje*****

becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:39

Het paard voorwaarts neerwaarts kunnen laten zakenn is de basis.Het paard moet de aangeboden hand willen volgen doordat het been iets aanvuld.De hand mag niet meer geven dan dat het paard meeneemt.Zittenblijven is ook goed advies prbeer dat net je instructie bespreekbaar te maken het is de basis van de basis van de basis..............................! Snappie???

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:20

Hij moet geleidelijk zakken, zeker niet je teugels losgooien, en dat je paard een duik naar beneden maakt, of helemaal niks doet.
Ik help mn pony naar beneden.Kleine kneepjes, en daardoor zakt hij heel ver.Waardoor ik altijd een 7 of een 8 krijg.Probeer ook in hetzelfde tempo te blijven rijden, soms zie je dat pony's opeens veel harder gaan draven, dus langzaam lichtrijden als je rustiger wilt.


Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:08

Ook je paard geleidelijk laten zakken en na het halsstrekken de teugels op de goede manier weer aannemen.

Fenna :+:

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:12

Dus je gaat starten terwijl je eigenlijk nog niet klaar ervoor bent. Want halsstrekken is toch een belangrijk onderdeel. Daarmee kunnen ze kijken of je het paard in de krul 'trekt' of dat je de krul er op de juiste manier in rijdt.

Als je het paard van achteren naar voren rijdt, dan is het paard bereidt om jouw hand te volgen. Bij sommige paarden gaat het wat minder, dat komt door de balans en het zelfvertrouwen. Jonge paarden hebben er vaak nog wat moeite mee, maar dat komt vanzelf goed als je maar op de juiste manier volhoudt.

Je stelt je paard even iets dieper in, zodat het echt lekker aan de hulpen staat, je drijft en je opent je hand. Je paard kan zo de hals wat verder naar voren en naar beneden brengen. Let op, het neusje mag eruit gereden worden, maar de neus moet zeker tot op kniehoogte zakken anders is het nog geen halsstrekken. Dus neerwaarts is belangrijker dan het neusje eruit te krijgen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:30

jah dankje allemaal, en voor de gene die denken dat dit mijn eerste wedstrijd is, niet dus!! maar ik zie heel vaak dat de ruiters hun teugels gewoon helemaAL losgooien en ik doet dat dus niet, maar ik wou even weten hoe jullie je paard lieten halsstrekken in een proef en waar de jury dan op let


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers