Gedichtenbundel Dorine eindelijk gelezen...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Gedichtenbundel Dorine eindelijk gelezen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 12:26

Schaamschaam....

Dorine's gedichtenboek lag al maanden bij mij boven, maar nog steeds had ik het niet gelezen. Om verschillende redenen: na 1 gedicht sprongen de tranen al in mijn ogen, gedichten zo heftig en waar...
Daarbij komt nog dat een vriendin van mij haar moeder 2 maanden geleden verloren heeft aan kanker en ik het even niet aankon om Dorine's boek open te slaan.

Tot gisteren dus. Ik lag op mijn gemakje in bad, muziek aan en Dorine's gedichtenbundel op de rand van het bad. Ik heb zitten genieten van haar gedichten, zo puur en waar zijn ze. Zo recht door zee en nietsverhullend.
Ik heb het niet droog kunnen houden (logisch, in bad) en af en toe vloeide er een traantje...

Dorine, bedankt voor je mooie gedichten Lovers !!!

Toos paardloos



LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:14

*zucht* ja Dorine, nog lang niet vergeten......

Ik was op zoek naar Trakheners en vulde het in bij zoeken. Natuurlijk kreeg ik een topic van Dorine. Cerise is nl. ook een Trakhener. En ergens is het toch weer pijnlijk en moeilijk....

Tja zo'n iemand als Dorine kun je haast niet vergeten...........

Machie

Berichten: 15955
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:16

nope, vergeten is onmogelijk...
Denk echt nog vaak genoeg aan haar! Onze dorinepien...

Pas geleden heb ik ook voor het eerst haar gedichtenbundel helemaal gelezen, en dan echt niet zonder tranen........

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:17

Dorine is nog bijna dagelijks in mijn gedachten. En op 2 November was ik bij mijn ouders op bezoek. Het was een zondag en mijn ouders wilden naar de kerk, want het was "Allerzielen". Het was zo'n mooie en ontroerende mis, ter nagedachtenis aan allen die ons ontvallen zijn. En ik heb het ook niet droog kunnen houden, en heel veel aan Dorine gedacht.

De gedichtbundel ligt standaard naast mijn bed, en ik zit er regelmatig in te bladeren. Het is net alsof ze tot je spreekt...

Je suis Charlie.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:42

Ik kijk er nog regelmatig in.

En ben nog steeds diep ontroerd dat er een gedichtje speciaal voor mij in staat.

Dorine bedankt! je bent een topper.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:50

imker schreef:
na 1 gedicht sprongen de tranen al in mijn ogen, gedichten zo heftig en waar...

Dat heb ik ook, sommige gedichten waren vol hoop dat ze nog beter zal worden. Maar toen ik ze las was ze al overleden. Scheve mond
Ik vindt al die gedichten echt supermooi en heb ze nu wel gelezen, maar ik kan het boekje niet in een keer uitlezen .
Ik ben blij dat ik de gedichtenbundel heb trouwens. ik heb Dorine nooit in het echt ontmoet, maar door haar gedichten leer je haar toch nóg een beetje beter kennen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:01

Ook ik ben nog steeds blij met het bundeltje. Zoals hier al werd gezegd, alsof ze het voor je voorleest.

Ik zie dan gelijk haar glimlach voor me. De glimlach die ze op de Dorinedag op haar gezicht had.

Ik mis haar mooie berichten op het forum. Zo gevuld met positieve gedachten, zo hoopvol en vol zonlicht. Dorine, je blijft een prachtmens!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:21

Ook ik denk nog regelmatig aan Dorine en haar positieve/zonnige inslag.
Ik had haar beloofd dat ik nog een keer met Peter zou gaan rijden met Händell voor de wagen, maar helaas is Händell er ook niet meer Verdrietig
Eigenlijk was dit jaar een behoorlijk rotjaar Scheve mond

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:53

Heb het dichtbundeltje helaas niet.
Maar ik denk soms ook aan haar.
Je mist haar toch, met alle hoop die ze altijd had.
Dan staan soms de tranen weer in mijn ogen.
Dorine is iemand die we nooit zullen vergeten, en iemand zoals haar komt er nooit meer....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:10

Volgens mij zijn niet alle gedichtbundels verkocht. Als je nog een bundel wilt hebben moet je even contact opnemen met Peter, volgens mij had hij het restant gekregen?

Je suis Charlie.

GillyZidane

Berichten: 4409
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:14

inderdaad ik ken het... vind het nog steeds een geweldig mooie bundel.. prachtig.. ook kan ik het meestal niet droog houden
lees er ook nog errg vaak in..
dankje Dorine...

Ill try to remember every step you walked with me, every moment you make me smile, every moment I cherish.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 08:03

Het is idd een hele mooie bundel... Heb het ook pas helemal zitten lezen..Ook ik heb een traantje weggepinkt... Tnx dorine .

keep calm, I'm engaged!!! <3

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 10:58

Ik mis haar nog steeds elke dag.
Ik heb haar gedichtenboekje gelezen de week voor ze overleed en ik heb er niet maar naar omgekeken.
Dat kan ik nog steeds niet.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:07

Dat geeft ook niks Nimber, je hoeft helemaal niks.... Je zult zien dat als je het boekje pakt op een moment dat je hart er wel naar staat, het schitterende herinneringen omhoog brengt.
En straks, als de pijn een beetje weggesleten is, zullen verschillende gedichten je een glimlach bezorgen ipv een traantje....

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:26

Ik heb hem 2 weken geleden weer helemaal door gelezen. Ik zat in een dip omdat de ouders van een hele goede vriendin verongelukt zijn nu ruim 2 weken geleden. Het is echt een machtige bundel.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:06

Ook ik heb hem niet meer gelezen na haar overlijden, kan het nog steeds niet aan. Hij ligt op moment bij mijn mentor, die hem graag wilde lezen.
Ik ben 4 november naar een spirituele allerzielenviering geweest, was echt heel erg mooi. Ik heb daar voor mezelf afscheid genomen van Dorine, hoewel ze voor mijn gevoel nog altijd bij ons is...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:45

Jah Dorine was een pracht mens!
Hoe zij mensen zo kon steunen terwijl ze het zelf zo moeilijk had!

Zij was voor mij een steun vooral rond de tijden van mij opartie's
Heb van haar via email een deel van haar gedichten gehad
En vaak lees ik ze nog eens door
Met een traan dat wel

Ze zal altijd bij ons zijn

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

Mellow

Berichten: 6456
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:35

ik heb de gedichtenbundel ook niet.
de herinnering aan haar zit in mn hoofd en die laat ik nooit meer los.
denk nog vaak aan haar.
haar power altijd maar positief.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 21:27

Ik heb hem toen ik hem kreeg wat doorgebladerd, heb nog steeds niet de moed kunnen verzamelen om echt te lezen. Nu een stalgenoot van mij (ook met kanker) ongeneeslijk ziek is verklaard en het slecht met hem gaat, heb ik hem wel klaargelegd, maar hij ligt er nog steeds...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: QuintyKelly, zivazoef en 31 bezoekers