Ik krijg hem niet meer vooruit!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Ik krijg hem niet meer vooruit!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 00:08

Hallo,

zoals sommige weten had ik nogal wat problemen met me nieuwe paardje Scheve mond omdat hij altijd zo druk was enzo,
maar nu weer iets nieuws!
ik krijg hem echt amper vooruit!!!!!!!!! stappen gaat nog wel.... moeizaam... maar we komen voruit.... wil ik gaan aandraven is het eerst een heel gevecht tussen ons 2 en daarna heb ik misschien mazzel als hij een paar rondjes draaft.... en al zit hij goed in draf ik krijg hem echt met geen mogenlijheid in galop!!! ik kan slaan sgoppen rustig doen lief doen ik heb echt alles al geprobeer ik heb zelf al geprobeerd om achter iemand aan de hobbelen echt niks werkt!!!
wat kan ik hier nu weer aan doen ? Verward

Tips???? Verdrietig


becca
Berichten: 113
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:12

Heb je les????????????????????????????????

....Mama mag ik pony les geven?
-'tuurlijk kind.

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 00:15

Ja ik heb les.... alleen van me lesgeefmevroutje Lachen moest ik het eerst allemaal zo proberen maar niks hebt dus.... dus ik vroeg me eigenlijk af of nog meer mensen er lastvan hebben Verward

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:20

Hij was eerst druk en nu krijg je hem niet meer voorruit?

OF er was toen iets met 'm mis OF nu.. is hij altijd druk geweest?
Dan denk ik echt dat er wat aan de hand is, je paard word niet zomaar zo lui ineens.. Misschien even na laten kijken?

rossy
Berichten: 49
Geregistreerd: 09-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 00:35

Nou volgens mij is hij nietaltijd druk geweest toen ik heb uitprobeerden enzo was hij ook heel erg rustig....
alleen als ik nu wil aandraven ofzo lijkt het gewoon of hij protesteerd:S
en bij galop doetie niks.... hij gaat alleen maar gewoon beetje harder draven enzo

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:01

Je moet hem goed op de hulpen krijgen door vooral consequent te zijn. En dan gewoon bij het begin beginnen. Je vraagt draf, geen reactie een hardere hulp met een stem waarschuwing. Nog niet aan harde schop met zweep en zet je kil ook maar weer is op. Gaat hij rustig belonnen en over nieuw. De eerste hulp moet wel zacht zijn hoor. Anders kom je niet bij de derde keer.
En kleine beetjes vragen. En dit dan langzaam opbouwen. En probeer zelf gewoon rustig te blijven zitten. Niet gaan spannen of naar achteren gaan hangen.

succes

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

boemel

Berichten: 8351
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:10

Is hij nu echt lui of is hij zo gespannen dat hij daarom niet door wil gaan?
Probeer dat eerst eens uit te zoeken.

Als hij lui is, kan het helpen om 'm wat hoger in het krachtvoer te zetten.
Wees verder consequent in je hulpen. Eis reactie!!!
Laat er eens iemand met meer ervaring op rijden. Die kan vast beter aanvoelen wat het probleem is en indien nodig je paard weer wat motiveren.

Als je paard gespannen is moet je uitzoeken wat het grootste probleem is.
Past het zadel goed? Ben je niet te grof in je hulpen? Snapt hij wel wat jij wilt. Even wat longeerwerk voor het rijden maakt je paard wat losser.

Neem veel les! Vooral nu in de beginperiode. Het is tenslotte toch het fijnst als je zo snel mogelijk van je nieuwe paard kan genieten

M1+10

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:50

Een paard dat ineens zo dramatisch van manieren veranderd zou ik altijd een veearts bijhalen. Daar is vast een reden voor.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:04

Ik sluit me bij ArwenLune aan !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond


Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:16

ArwenLune schreef:
Een paard dat ineens zo dramatisch van manieren veranderd zou ik altijd een veearts bijhalen. Daar is vast een reden voor.

Ik sluit me hier ook bij aan!
Mijn paard Max wilde helemaal niet meer aandraven. Ik heb er toen een fysio bij gehaald en hij had problemen met zijn rug.
Zijn zadel paste ook niet goed.
Nu heb ik een nieuw zadel en het gaat harstikke goed!
Succes!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:55

Heee, dit komt mij erg bekend voor, zo 1 heb ik er ook...
Toen ik haar kocht was het zo'n doodloper, altijd energie, en nu sinds 3 jaar wil ze niet meer draven.
Ik wist 7 jaar geleden wel dat ze in haar linker voorbeen artrose heeft, daar is ze voor behandeld in utrecht.
Ik heb nu ook al mijn 3e hoefsmit, en iedereen kent het probleem, maar ze denken allemaal dat 't in dr koppie zit...
Maar ik heb altijd het gevoel gehad dat het lichamelijks is, maar waar moet je beginnen???
Rug heb ik na laten kijken,is prima in orde, beentjes ook, beentje met artrose zie je niks aan met siliconen eronder...
Kwam mijn nieuwe instructrice vorige week kijken,dus ik haal haar van stal, zet haat vierkant neer, wat blijkt.....haar koot van haar linkervoorbeen, waar de artrose inzit, is minimaal een centimeter korter dan die van haar rechterbeen!!!!!!
Vandaar waarchijnlijk ook de artrose, ze heeft 19 jaar zo gelopen, geen arts en geen smid die het gezien heeft, en ik ook niet........
Maandag komt er voor het eerst een orthopedische smid om haar een ijzer met een wig en mischien een zooltje te geven, ook hij vond het wel een uitdaging.
Ik hoop dus dat dit het ei van columbus is, maar of het nou met het rijden in verband staat of niet, het zal voor haar een wereld van verschil zijn om na 19 jaar weer recht te kunnen lopen met het gewicht over 4 benen verdeeld ipv vooral op dat linker been....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers