Zadel schuift naar voren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Zadel schuift naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 12:36

Ik rijd met mijn pony altijd met een Anky pad, dat gaat naar mijn iedee goed. Gisteren reed ik in een clinic met gewone wedstrijd sjabrak en toen ging mijn zadel naar voren en op de rug klapperde het flink.

Degene die de clinic gaf zei dat het zadel te ver naar voren lag en daardoor op haar schouders, degene die de clinic gaf was Arjan Teewissen dus die zal het wel weten denk ik Haha! .

Maar zal mijn zadel nou gewoon slecht liggen of ligt het gewoon aan de sjabrak?

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:00

misschien moet je eens een ander zadel gebruiken ?? en als het dat niet is een staartriem

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:03

Klinkt alsof je zadel te breed is. Met het dikke anky pad wordt dat nog een beetje gecompenseerd zodat je het niet heel erg opvalt.

nishrinakn

Berichten: 273
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:05

Zonder sjabrak moet je zadel goed liggen en niet schuiven, ik zou dit eens proberen dan weet je of hij goed blijft liggen en dat het dus verschild met sjabrak soort, wand dat kan. Het ene sjabrak ligt stroevr op de vacht dan de ander.gr

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:05

Ik ga met Batje mee. Het zadel ligt in ieder geval niet goed, anders was het wel blijven liggen. Misschien is alleen opvullen voldoende. Als dat al een tijdje geleden is, zou ik dat eerst proberen.

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:41

Ik heb dit probleem met mijn zadel ook gehad.Toen heb ik van Rijs gebeld en die zijn wezen kijken.Het zadel is toen opgevuld en er is een singelstoot verlegd.Hij ligt nu prima.

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 15:20

Ik ga ook de winkel even bellen of ze langs komen, ik heb dit zadel gekocht toen ze 3 was en toen ik begon met rijden, het nu 1,5 jaar later dus het kan natuurlijk dat van bouw veranderd is.

Ik vindt het alleen wel stom dat ik het zelf niet gemerkt heb. Het is een half arabier, dus rond en geen schoft, dat is ook al lastig bij de zadelkeuze.

Als ik ergens wel een hekel aan heb is het een staartriem, dus dat is mij niet echt een optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:06

Je kunt in plaats van een staartriem ook een voorsingel gebruiken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:02

Vaag, want bij 3 jaar zijn ze meestal smaller dan bij 4,5.
Dus het lijkt alsof ze is afgevallen in plaats van meer body heeft gekregen. Anders zou het zadel immers eerder klem liggen dan schuiven en klapperen.
Dus... het meest logische is dat de vulling te plat is geworden en dat het zadel moet worden gevuld.

Inderdaad even met de zadelmaker bellen.