kijkerig paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
aniram

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-07-03

kijkerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 23:32

hoi,
Ik heb een paard dat erg kijkerig is als er een paard bij in de piste komt is ze altijd afgeleid en begint dan show te verkopen precies zo van hee kijk eens naar mij ik ben hier ook .Dinsdag kwam er een paard voorbijgereden begon ze ineens te steigeren van hier naar daar draaien nog wat steigeren het is een heel atletisch paardje dus alles gaat dan zo vlug .Dit was de eerste keer dat ze zoiets deed was toch effe geschrokken.Heeft er iemand ervaring met zo'n paardje of hoe pak ik dit het beste aan ,het is een merrie van 5 jaar.IK ben men vertrouwen op dit moment een beetje kwijt en het is al geen makkelijk paardje ze staat goed vooruit.Ik hoop dat er iemand een beetje kan helpen alvast bedankt en de groetjes.


Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:34

Jeetje da's zeker schrikken als je paard je even voor een verrassing zet Bloos!

Wat ik met kijkerige paarden doe is ze aan het werk zetten. Meteen aandacht vragen, circeltje draaien, 8-je draaien, pionnetjes rijden, etc.
Ze moeten geen tijd krijgen om rond te kunnen kijken of kunnen nadenken over gekke sprongen maken.
Gaan ze dan toch nog klieren>meteen een moelijke oefening doen. Vaak als je boos wordt dan worden ze nog drukker of schrikkeriger en dan ben je nog verder van huis Scheve mond

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:55

Ben het helemaal met Vera eens. Aan het werk zetten. Jij bent belangrijker dan dat paard dat langs komt.
Wees consequent, jij vraagt wat hij moet reageren.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:33

Ben het inderdaad met Vera eens. Ik laat meestal nog een luid UH erbij horen en zet ze direct aan het werk. Cirkeltjes, heup wegzetten, in ieder geval iets moeilijks waar ze haar aandacht bij moet houden. Blijf zelf in de oefeningen ontspannen en als ze weer rustig is, dan kun je weer overstappen op dat waar je eigenlijk mee bezig was.

Succes!

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:05

Inderdaad een goede tip van Vera!

Als ze weer gaat steigeren, moet je eens proberen om je hand boven haar hoofd te houden, dan heeft ze het idee dat ze ergens tegen aan stoot en na een paar keer zal ze het waarschijnlijk niet weer proberen.

Pluk de dag
Voor je in een vaas eindigt...

Mercy

Berichten: 149
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Halle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:04

Ben het ook helemaal eens met Vera! Maar heb nog een vraagje? Train je vaak alleen? Dan is het wellicht ook beter om vaker met meerdere te gaan rijden, zodat ze daaraan kan wennen. En dan inderdaad goed aan het werk zetten!!! Het help ook vaak om het paard en tijdje in het midden van de piste naar de anderen te laten kijken. Totdat ze er geen oog meer voor heeft, dan aan hetwerk gaan.....

Kijk eens op....
http://spaces.msn.com/members/ihekkert/

Groetjes,
Ingrid

aniram

Berichten: 5
Geregistreerd: 21-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-03 20:22

hoi,
allemaal bedankt voor jullie advies,nee ik train niet altijd alleen daarom was het echt even schrikken dat ze reageerde op een ander paard.Maar ik ga dat zeker eens proberen men hand erboven als ze het nog eens probeert ,als ze met een stop even niet goed gaat zitten en ik zet ze even achteruit dan durft ze haar hoofd ook wel naar boven steken en proberen van te steigeren maar dat zie ik dan aankomen,dat is dan meer uit protest dat ze dan wil gaan steigeren.Ik heb nu alweer enkele malen gereden en geen reactie meer maar het was inderdaad wel effe schrikken hoor.Groetjes marina


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers