Trammelant wordt oud *update :D*

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Trammelant wordt oud *update :D*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 08:28

Gisteren werden we gebeld door de staleigenaar (die woont iets verderop) waar Trammelant nu op de wei loopt (met twee fokmerries) dat hij Trammelant niet in orde vond. Hij lag de hele dag, liep wel goed en at ook gewoon, maar hij maakte zich toch wat zorgen. Wij waren net klaar met Raimaer scheren (die was superbraaf!, stond er gewoon bij te slapen) en zijn dus naar hem gegaan. Toen we kwamen, lag hij weer, hinnikte wel toen hij ons zag maar stond dus niet op. We hebben een hele tijd staan kroelen en dat vond hij wel fijn (is niet zo'n knuffelpaard) maar toch was hij niet zichzelf. De andere paarden kwamen er ook bij en toen stond hij maar op, dat ging makkelijk net als het lopen maar nadat we hem met rust lieten ging hij er onmiddellijk weer bij liggen. Hij zag er gewoon moe uit, niet ongelukkig of alsof hij pijn had, maar ik ben bang dat hij nu toch echt op is. Na een half uur kwam ik nog even terug en hij lag nog precies hetzelfde Verdrietig Ik ga er zo weer heen, kijken hoe het nu gaat.

Hij is 26, heeft hard gewerkt en hij heeft een goed leven gehad. Hij is ook een deel van mijn leven, en een deel van ons gezin Verdrietig
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-11-03 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt


Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:31

Lielle, wat een vreselijk naar bericht op de vroege ochtend.Dit klinkt niet goed.
Ik hoop dat jullie niet zelf de beslissing hoeven nemen voor Trammelant.

Heel veel sterkte voor Trammelant, je moeder en jou Ach gut

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:36

Lijkt me heel moeilijk Lielle, om je trouwe vriend zo te zien. Ik hoop niet dat jullie nu die hele moeilijke beslissing moeten gaan nemen, maar mocht het toch zo zijn: heel veel sterkte voor jou en de rest van de familie Ach gut
Vergeet niet, zoals je het zelf al zegt, hij heeft een heel mooi leven gehad bij jullie.

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 08:51

Fitz en Jola: thanks! Ik hoop idd dat we die beslissing niet hoeven te nemen, maar als het moet doen we dat wel, dat zijn we hem verschuldigd.
twee jaar geleden:
Afbeelding

jaren terug Haha!
Afbeelding

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:00

Ojee, Lielle, wat naar! Ook ik hoop dat jullie die beslissing niet hoeven te nemen en dat Trammelant opknapt.
Hij heeft een mooi leven gehad en hele lieve baasjes die hem zijn pensioen op een prachtige manier gunnen.

Dikke Ach gut van mij!

Toos paardloos

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:34

s
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 05:16, in het totaal 1 keer bewerkt

-

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:57

Heb je er geen DA bijgehaald dan? Voor hetzelfde geld heeft hij gewoon een infectie onder de leden waardoor hij zich niet lekker voelt. Ik zou hem lekker naar binnen halen en er toch even een veearts naar laten kijken, lijkt me. Hij kan nog wel jaren mee hoor, wij hebben er eentje van 31 op stal staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:02

Jee, dat is schrikken.
Ik hoop voor jullie dat hij nog opknapt, maar aan de andere kant als hij zo in zou slapen met deze leeftijd, is het ook wel mooi geweest.
Maar ik kan me voorstellen dat het dan een enorm verlies zou zijn, want je hele paardenleven bestaat uit dit paard.

Ik hoop dadelijk te lezen dat hij weer vrolijk staat.

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:06

wat een problemen allemaal, moeilijk hoor om zo`n beslissing te maken..

ik heb mijn oude pony merrie ook nog steeds en ik merk nu ook dat het moeilijker voor haar word ( ze is nog maar 22)stijf lopen, veel liggen en weinig draven in de wei....

suc6 met trammelant en hopen dat het vandaag wat beter gaat

ONDERSCHRIFTLOOS

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:07

Hoi
Wat erg, ik kan me voorstellen dat als je zo lang bij elkaar bent dat het pijn doet om hem zo te zien.
maar misschien is hij gewoon niet lekker en gaat het vandaag wel beter.
valt ook niet mee om oud te worden
bij ons op stal staat een pony van 33 jaar en die heeft ook zijn up's en down's.
wat me wel opvalt is dat hij afstand begint te neemen van de kudden.
maar ik hoop dat Skippy, nog even bij ons blijft.
in ieder geval veel sterkte, wat heeft ie trouwens een mooi koppie.
groetjes
Annick

Violet light filled the Heavens The rain began to fall
And the cold white breath from the gypsy
Glowing through the crystall ball


Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:10

Tjee zeg, ik kan me voorstellen dat je je verdrietig voelt hierover.
Je weet dat het ooit komt, maar dat het nu al zo zou zijn?

Ik hoop dat het even gewoon een dipje is en dat ie over een paar dagen zich weer een stuk beter voelt.
Knuffel voor Trammelant en koppie op!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:53

Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om Trammelant.
Zeker als hij nu zichzelf niet is en je hem nu wel kunt knuffelen, terwijl het normaal niet zo'n knuffelkont is...

Ik hoop voor jullie en zeker ook voor Trammelant dat het een tijdelijk dipje is. En als het dat niet is, dan hoop ik voor hem dat hij niet lang zich niet fijn voelt.
Sterkte meid ook voor je moeder!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:31

Jeetje zeg....Wat vervelend Verdrietig

Hopelijk is hij gewoon moe en kan hij nog wat jaartjes van zijn pensioen genieten.
Sterkte!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Smaxie

Berichten: 1266
Geregistreerd: 21-05-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:35

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat je je zorgen maakt..
Ik hoop ook dat het maar een tijdelijk dipje is, en dat hij zich "gewoon" ff niet lekker voelt..

Sterkte Lielle en natuurlijk ook voor je moeder..

Work like you don't need the money, Love like you've never been hurt, Dance like nobody is watching, Sing like nobody is listening. Live like it's Heaven on Earth..

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:49

dat is niet goed
hopen dat het niet voor lange tijd is en dat hij binnenkort weer helemaal de oude is *LOL*

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:53

He bah, ik hoop dat jullie oude vriend snel weer opknapt! Zo veel en vaak gaan liggen is inderdaad vervelend, daar ga je je natuurlijk zorgen om maken. Hou je ons aub op de hoogte?

Extremely rare and Beyond Compare

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:39

Arme Trammelant, hij is ook wel heel erg oud. Voor een pony is deze leeftijd niet zo heel bijzonder maar voor een groot paard is het een hele leeftijd.
Ik zou daar ook in het weekend geen dierenarts voor gebeld hebben denk ik, het klinkt niet alsof er iets acuuts aan de hand is waarvoor dat nodig zou zijn.

Het is te hopen dat het gewoon een kleine dip is. Sterkte met hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:44

Ik ga met Fabienne mee, misschien is het wel en virus en is er verder niets aan de hand.
Ik hoop voor jullie dat je niet voor de zware beslissing komen die ik net heb moeten nemen
Sterkte.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:49

aah wat zielig!! ik hoop dat ie snel weer opknapt! en als het niet zo is is het beter voor hem. als ie zo`n fijn leventje heb gehad..
sterkte voor je jou en he familie lielle

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:53

oja meis bij ons loopt er eentje op de manege van bijna 40 of in de veertig geloof ik! mischien kan die nog wel even mee!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 15:09

update *LOL*:

toen ik er vanochtend kwam, vond ik hem duidelijk minder. Hij stond maar te staan, wilde eigenlijk niet lopen en was gewoon niet goed. Op stal met mijn moeder en zijn jarenlange bijrijdster sinds zijn VUT overlegd en weer terug gegaan om te kijken. Toen lag hij, en hij was duidelijk niet in orde. Zijn buik borrelde veel te hard, hij had waterdunne diarree en stond zelfs niet op om te mesten. DA dus gebeld en die kwam al snel. Pols was goed, dus hij had niet echt pijn. Dat dachten wij ook niet, alhoewel hij wel af en toe helemaal plat ging liggen en dan ook lag te pompen. De DA zei idd dat zijn darmen (te) veel geluid maakte, dus het was toch een vorm van koliek. Hij heeft een spierverslapper gekregen, en daarvan knapte hij toch al snel weer wat op. Volgens de DA was er verder geen aanleiding om ons echt zorgen te maken, de diarree moest al snel weer over zijn, en verder was er eigenlijk niets aan de hand.
Toen ik op weg naar huis nog even langs reed, stond hij ook wat te dutten in de zon dus het lijkt weer mee te valleb. Waarschijnlijk heeft hij gisteren al wat last gehad, en zag hij er daarom zo "op" uit.

Iedereen bedankt voor het meeleven! Lovers

Fabienne en Ilindra, er was gisteren eigenlijk geen aanleiding om op zaterdagavond een DA te bellen. Hij had goed gegeten en gewoon gemest maar hij toonde alleen moe. Vandaag was dat dus anders, en gelukkig valt het idd weer allemaal mee Haha!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 09-11-03 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:15

Lees het nu net allemaal pas. Wat een schrik die eerste dag en wat een hoopvol bericht na de komst van de veearts! Hij blijft nog wel wat jaartjes bij jullie genieten van zijn oude dag.

Groetjes, simmie

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:16

Gelukkig Party!!
Zit al sinds vanmorgen ieder uur achter de computer om te kijken of er al nieuws is Bloos
(zo kom ik nooit door dat rotboek heen...Tong uitsteken )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 15:23

gomir schreef:
Gelukkig Party!!
Zit al sinds vanmorgen ieder uur achter de computer om te kijken of er al nieuws is Bloos
(zo kom ik nooit door dat rotboek heen...Tong uitsteken )

maar toch alleen maar even dit topic lezen en dan weer studeren Knipoog
geintje

Ja, ik ben superblij, hij hoort echt bij ons.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:14

Gelukkig maar dat het nu weer beter gaat met Trammelant Lachen
Ik vertelde het vanmiddag aan Oscar en wij hoopten allebei dat het weer goed zou komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, judith_irene, onpaard en 32 bezoekers