Tienerzwangerschappen, trend?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Tienerzwangerschappen, trend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 19:22

Ik lees hier op bokt een paar verontrustende topics over zwangere meisjes waarvan één topic van een dertien jaar oud! meisje dat zwanger is.

In mijn omgeving zijn vriendinnen van mij van twintig ook ineens zwanger. Ik heb een stuk of drie jongens in mijn kennissenkring die al vader zijn. Zonder relatie, want die is allang stukgelopen.

Wat is dat toch? Het merendeel kiest er niet voor maar het zijn ongelukjes. Hoe kan dat nou, met de kennis van tegenwoordig en voorlichting? Het lijkt ook wel alsof kinderen steeds eerder seks hebben.
Stemmen mogen ze nog niet, maar een kind maken is geen probleem?

Volgens mij is het nog steeds wettelijk niet toegestaan om seks te hebben onder 16 (iemand die dat zeker weet?) Niet dat dat iets helpt. Maar wat zou je nou moeten doen om dit soort situaties te voorkomen? Alle kinderen in groep 8 een 'proefbaby' geven?
Nog veel te vaak zie ik een mentaliteit van 'dat overkomt mij niet' en een lakse manier van gebruik van voorbehoedsmiddelen. Sex lijkt wel een spelletje, hoe meer je hebt hoe polulaider je bent, etc Verward

Ik vind het een vervelend idee, die kinderen die ter wereld komen zonder stabiel gezinssituatie, met kinderen als ouders. Waar moet dat heen?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:37

Mij valt het ook op.
Ik hoor ineens zo veel verhalen van KINDEREN die zwanger zijn.
Ik snap niet waarom er zoveel al met elkaar naar bed gaan terwijl ze nog zo jong zijn

Just keep passing the open windows.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:41

Laura schreef:
Volgens mij is het nog steeds wettelijk niet toegestaan om seks te hebben onder 16 (iemand die dat zeker weet?)


Als je zelf meerderjarig bent mag het volgens mij niet.

Ik vind het ook ongelooflijk, het verhaal van dat meisje van 13 spande toch wel de kroon, te meer omdat het op de 2e date met die jongen was gebeurd Scheve mond

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:48

In de krant lees ik er weleens over, maar in mijn omgeving eigenlijk niet. Vrouwen beginnen later aan kinderen dan vroeger. Mijn vriendinnen studeren bijna allemaal nog, anderen werken maar willen eerst een stabieler leven hebben als ze een kind krijgen.
Maar goed, in het nieuws hoor je er wel meer van. Dan zijn het inderdaad de hele jonge meisjes. Ik vind het ook verontrustend, omdat ze ten eerste zo jong zijn, maar ook de toekomst van het kind.
Bij sommige meiden en jongens heerst gewoon het beeld dat als je veel jongens/meiden "hebt gehad", je erg stoer bent en tot de volwassene behoort. Helaas kunnen ze alleen nog niet omgaan met de gevolgen die dit kan hebben....

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:52

Seks met een minderjarige is een klachtdelict. Dat houdt in dat er alleen wat aan gedaan wordt als de persoon zelf of haar wettelijke vertegenwoordiger daar aangifte van doen (weet de leeftijden niet meer, al weer een jaar geleden dat ik dat vak had).

Zo'n proefbaby als kinderen op de basisschool zitten is volgen mij helemaal niet zo'n slecht plan. Ik denk dat veel kinderen een droombeeld hebben over het hebben van kinderen.

Dat je geen eigen leven meer hebt, jaren in de poepluiers zit en een chronisch slaaptekort krijgt vergeten ze voor het gemak maar even.

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:52

Het is idd niet wettelijk toe gestaan om onder je 16e seks te hebben

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:56

in onze omgeving komt het ook haast niet voor (tenminste niet dat ik hoor). Verder lees ik er ook alleen hier over, of in de krant als het erin staat.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:28

Ja, ik hoor het ook steeds vaker. Jonge meisjes met een vriend, die denken dat ze aan seks toe zijn. Maar als je niet weet hoe je veilig seks kunt hebben, ben je volgens mij nog lang niet toe aan seks!

[o]

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:35

Ik hoor er niks van in mijn omgeving. Maar idd als ik de tijdschriften oid opsla, dan zie ik vaak verhalen staan van jonge zwangerschappen. Deze verhalen zijn niet meer zeldzaam, maar hoor je vaak.
Veel "kinderen" willen erbij horen en zo vroeg mogelijk met iemand naar bed. Dan kn het fout gaan.
Aan de voorlichting ligt het denk ik niet. Denk dat het meer is: bij mij gebeurt dat vast niet.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:39

En ik denk dat er ook sommige zijn die het laten gebeuren omdat ze een kind "willen" (zonder er over na te denken wat de gevolgen zijn Scheve mond )

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:39

newforestlover schreef:
Het is idd niet wettelijk toe gestaan om onder je 16e seks te hebben


meen je dat????!!!!! *zeer verbaasd*

zoiets kun je toch niet verbieden!?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:41

Toen ik in de vierde zat was er ook een meisje uit men klas zwanger. 16 was ze toen...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:41

loulou"]
[quote="newforestlover schreef:
Het is idd niet wettelijk toe gestaan om onder je 16e seks te hebben


meen je dat????!!!!! *zeer verbaasd*

zoiets kun je toch niet verbieden!?
[/quote]

Hahaha, watvoor boete leggen ze je daarvoor op?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:51

Ik verbaasde me ook wel over de leeftijd 13, ik ben nu 15 en ook nog nooit met een jongen naar bed geweest, en de meeste van mn vriendinnen ook nog niet, dus hier komt het minder voor lijkt het wel.

Er was wel een keer een meisje zwanger, die t kind ook heeft laten komen, maar ze was toen 16 en dat is al weer heel anders dan 13.
Toen ik 13 was sprong ik nog de hele dag op de trampoline ofzo.
Wij kregen ook voorlichting op school, maarja je weet die dingen eigenlijk al donders goed, naar mijn weten, sla een jongerenblad over en je hebt er wel verhalen over.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:53

Laura schreef:
Sex lijkt wel een spelletje, hoe meer je hebt hoe polulaider je bent, etc Verward
dat begreep ik niet uit het verhaal van het meisje, wat ik overigens erg rot vind, vooral omdat het gelijk de eerste keer raak is (hoe groot is die kans?). tienerzwangerschappen zijn van alle tijden trouwens, alleen komt het nu dichtbij omdat het iemand op bokt is.

Amor Vincit Omnia

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 22:39

Ik doel niet specifiek op het meisje op bokt. Gewoon de houding van (jaja) 'de jeugd van tegenwoordig'
In mijn omgeving zijn ook een paar mensen die zich zo gedragen. En ja, daar horen zwangerschappen ook bij, helaas.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:42

Hmm ik heb op mijn 10 jaar een filmpje gezien op de basisschool waarin we een soort van "waar komen babietjes vandaan" te zien kregen. Daarbij risico`s van het hebben van sex, de verandering van het lichaam van de puber. Doen ze dat tegenwoordig niet meer?

28-09-2007
Nothing compares too you...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:54

Misschien in groep 3 meteen beginnen met uitgebreide biologie lessen?
Tegen de tijd dat ze 12 zijn, weten ze het misschien wel

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:53

flair schreef:
Hmm ik heb op mijn 10 jaar een filmpje gezien op de basisschool waarin we een soort van "waar komen babietjes vandaan" te zien kregen. Daarbij risico`s van het hebben van sex, de verandering van het lichaam van de puber. Doen ze dat tegenwoordig niet meer?

Tegenwoordig is dat allemaal op SBS6, inclusief de bevalling. MIsschien moeten die kids wat vaker naar de bevalling kijken, als een soort schrikbeeld, want wat er in zit, moet er ook weer uit.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 01:12

ik ben nu zelf ook giga bang dat ik zwanger ben, omdat ik al 2 weken eerder ongesteld had moeten worden... maar het kan ook komen door de vele stress die ik heb...

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:14

Lovely"]
[quote="flair schreef:
Hmm ik heb op mijn 10 jaar een filmpje gezien op de basisschool waarin we een soort van "waar komen babietjes vandaan" te zien kregen. Daarbij risico`s van het hebben van sex, de verandering van het lichaam van de puber. Doen ze dat tegenwoordig niet meer?

Tegenwoordig is dat allemaal op SBS6, inclusief de bevalling. MIsschien moeten die kids wat vaker naar de bevalling kijken, als een soort schrikbeeld, want wat er in zit, moet er ook weer uit.
[/quote]


Hij was juist zo gaaf, dat filmpje
Ik kan me nog precies dat ene stukje herinneren, het was in tekenfilmvorm en sterk overdreven natuurlijk. Jongetje staat op duikplank in zijn zwembroekje en poink, verbaast dat hij was

28-09-2007
Nothing compares too you...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:16

flair schreef:
Jongetje staat op duikplank in zijn zwembroekje en poink, verbaast dat hij was

Dat verklaart een hoop Haha!.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 04:31

Mag ik vertellen dat mijn mening is dat ik sex echt niet vind kunnen voor de 18 (haha echt waar) Boos!
Vroeger werd je een Slet genoemd als je sex had gehad als je net in de 1ste klas was begonnen, nu lijkt het wel of het een race is, kijken wie er nog voor hij/zij naar de 1ste klas gaat sex heeft gehad.
Waar gaat het helemaal om zeg.
Vriendjes hebben vond ik vroeger ook leuk hoor, niks mis mee, maar met sex hoefde men echt niet aan te komen, dat wilde ik niet. Stel dat je een kindje kweekt Tong uitsteken Ik moest er niet aan denken joh.
Eerlijk gezegt nu nog niet Haha!
Dan nog maar niet te spreken over het feit dat zo'n jonge leeftijd niet kan melden of je vriendje er over 10 jaar nog wel is. Iedereen is aan het puberen en veranderd soms heel sterk. Zie ze al zeuren, was dat mijn vriendje ooit? Wat een mietje nu zeg, dat ik daar ooit iets mee had. Stel dat je dan een kind hebt, heb je dan ook verstand genoeg om dat kind niet te vertellen dat jij de vader een mietje vind?
Toe zeg, ik vind het echt belachelijk, zo jong en dan al effe fijn het bed in duiken.
Waar zit het verstand? Tegenwoordig is het laagste toch vmbo(ofzo), zelfs dat is voor deze jeugdigers nog te hoog gegrepen als men denkt dat sex heel gewoon is en dat je daar zomaar mee kunt gooien.
Welja hoor, ga rustig achteraf lopen zeuren, ik wil geen kind, wat moet ik nou Huilen Heel simpel, je gleuf dichthouden OK dan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 08:25

Een proefbaby geven heeft volgens mij weinig zin zolang er de mogelijkheid is dat ze het weg kunnen laten halen. Misschien beter om op school is tot in details (ook de smerige) te laten zien wat er met dat leventje gebeurt als het wordt gedood. Groot probleem is volgens mij zelfrespect. Als je voor je 15e geen sex hebt gehad hoor je er niet bij. Wat je zelf denkt of vind vind je blijkbaar zelf ook niet belangrijk. Lekker daadkrachtig. Imo zijn het gewoon een stel erg domme zielen en als je dan ook nog zwanger weet te raken, tja, dan weet ik niet hoe het met je IQ gesteld is.

'Paint' it 'Black'


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:22

Ik ga niet het heilige boontje spelen, ik was nota bene ook vroeg. Ben nu 19 en heb dik 4 jaar een relatie... Hij heeft een half jaar mogen wachten, reken maar uit Haha!

Maar ik wist wat de gevolgen zouden kunnen zijn, en daarom dus nooit zwanger geworden Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 163 bezoekers