Petrie Perfect, geen maatwerk...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Petrie Perfect, geen maatwerk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 19:37

Ik baal echt!

Ik zou voor de kerst leren laarzen van mijn ouders krijgen (tenminste, zij betalen 100 euro mee). Ik wil al heel lang de Petrie Perfect, omdat ik die mooi genoeg vind en ik wil geen hoge dressuurboog.
Nou heb ik best dikke kuiten en heb ik dus hoogstwaarschijnlijk maatwerk nodig.
Zij mijn bazin (ik werk in een ruitersportzaak) dat de Petrie Perfect en de Windsor niet op maat gemaakt kunnen worden. Boos!
Nu wordt het waarschijnlijk de Petrie Standard, maar die is veel duurder Boos! .
Wie heeft er nog meer de Petrie Standard?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:17

Ik heb de Petri Perfect en ik heb toen gezien dat die in een heeeeeeellll breed maatschema te krijgen zijn, dus misschien zit jouw maatje er wel bij. Ik zou gewoon eens even het schema opvragen.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 20:27

Ik hoop dan wel dat mijn maatje erbij zit! Heb dikke kuiten..

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:35

Ik zal voor je duimen. Ik vind het hele fijne laarzen. Verder heb ik geen ervaring met leren laarzen, ik ga de volgende keer weer gewoon voor de Petri perfect.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 20:47

Hoe lang duurde het voordat je ze had ingelopen?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:21

Ik heb de standaard, en die heb ik niet in hoeven lopen. Ze zitten perfect. Ik heb ze nog niet zo lang, dus hoe ze zich over 10 jaar houden weet ik niet. de perfect levert wel waar voor z'n geld, maar ze worden tegenwoordig al wel erg duur, net als alles.
De elite is gelijk aan de standaard, maar heeft een leren zool en is iets duurder.

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:46

Nou je hebt veschillende maten!
als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan en gaan passen.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:48


Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:50

jah, gewoon langs gaan en op laten meten. Mijn kuiten zijn weer erg smal en ik paste ook gewoon in een standaard maat.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 22:44

batje schreef:
www.rijlaarzen.nl heeft een matentabel, kan je het meteen zien Lachen


Ik snap der niks van... Bloos!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:54

Als je Petri aanklikt, krijg je verschillende plaatjes van Petri, een van die plaatsje is de maattabel. Die kun je ook weer aanklikken. Als je dan in de tabel kijkt dan zie je bij de 1ste kolom(N 1), 1 rij(schoenmaat 2), dus eerste vakje 43/42 staan. Dat betekent dat je die laarzen kunt bestellen als je schoenmaat 2 hebt, een kuitomvang (gemeten op het dikste stuk)van 43 cm en een hoogte van 42 cm (op blote voeten van grond tot knieholte). Snappie.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:09

Mikkie schreef:
Als je Petri aanklikt, krijg je verschillende plaatjes van Petri, een van die plaatsje is de maattabel. Die kun je ook weer aanklikken. Als je dan in de tabel kijkt dan zie je bij de 1ste kolom(N 1), 1 rij(schoenmaat 2), dus eerste vakje 43/42 staan. Dat betekent dat je die laarzen kunt bestellen als je schoenmaat 2 hebt, een kuitomvang (gemeten op het dikste stuk)van 43 cm en een hoogte van 42 cm (op blote voeten van grond tot knieholte). Snappie.



Dit klopt niet helemaal...
De linker rij is de voetmaat, het eerste cijfer in het vakje is de hoogte en het tweede cijfer is de kuitmaat.
Net andersom dus Knipoog


Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 00:52

Hebben ze ook voor iemand met hele smalle kuiten?

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:17

Sylke schreef:
Hebben ze ook voor iemand met hele smalle kuiten?



zekers, die heb ik ook. Je kan het zelf ff opmeten en dan kijken op de site

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 21:05

ik heb de standaard, deze zijn van volnerfrundleer, de petrie perfect en winsor zijn niet van volnerfrundleer maar afgekeurd rundleer dat dus niet goed genoeg was voor een volnerfrundleer laars, bij de winsor en perfect zit er een coatinglaag overheen, die de laars, glimmender en stijver maakt, deze worden dus nooit echt lekker super. daarnaast hebben ze een kortere levensduur over het algemeen in vergelijking tot de standaar of andere merken.

ik zou dus voor de standaard kiezen afgezien van dat ze duurder zijn dat heb ik er wel voor over.

dat deze laarzen niet op maat gemaakt kunnen worden heeft dus te maken met de coatinglaas die er overheen gebracht wordt.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 22:53

Ik heb naast de Excellent ook een paar Standaard laarzen. Kon ik toevallig voor weinig overnemen van een stalgenootje. Ze zijn al wat ouder bij mij, maar ze blijven erg netjes, stiksels e.d. zijn nog goed en met goed poetsen zien ze er prima uit.
Ik gebruik ze op het moment niet intensief, alleen voor wedstrijden. Ik zou ze zelf niet nieuw gekocht hebben, vind het model niet zo heel mooi, vind een boog aan de buitenkant mooier, maar ik moest toch zwarte laarzen hebben voor op wedstrijd (die andere zijn bruin) en daarvoor voldoen ze prima, ik vind het een fijne laars.

Nulla tenaci invia est via

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 13:20

Heel erg bedankt voor de informatie allemaal. Dus ik kan alvast kijken welke maat ik ongeveer nodig heb?

Margreet, wat bedoel je met 'vind een boog aan de buitenkant mooier'? Zit er een boog aan de binnenkant van je been dan???

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:28

De standaard heeft tegenwoordig al een behoorlijke dressuurboog aan de buitenkant. Meer dan vroeger in ieder geval.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 13:42

Ja, en dat is dus mijn probleem ook een beetje. Ik wil helemaal geen hoge dressuurboog. Ik heb mijn beugels altijd op springmaat en dan lijken mij die bogen niet echt prettig zitten. Een echt springmodel wil ik ook weer niet..

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:47

Georgette schreef:
Ja, en dat is dus mijn probleem ook een beetje. Ik wil helemaal geen hoge dressuurboog. Ik heb mijn beugels altijd op springmaat en dan lijken mij die bogen niet echt prettig zitten. Een echt springmodel wil ik ook weer niet..


Je kan ook nog voor laarzen van Huet gaan, zijn goedkoper, soepeler en maatwerk!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 13:48

Ja, maar ik wil wel kwaliteitslaarzen hebben. Als ik zie hoe de laarzen van Huet eruitzien van mensen bij ons op de manege...

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:59

Ik heb gewoon weg plofkuiten en ik was voormaat laarzen van Petrie niet eens zoveel extra kwijt volgen mij was het nlg 75,- ik heb mijn laarzen besteld bij Fugers in Soest en heb ze nu 2 jaar en rij er vaak mee en ze blijven mooi

...Dreaming with my eye's wide open...

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:59

Georgette schreef:
Ja, maar ik wil wel kwaliteitslaarzen hebben. Als ik zie hoe de laarzen van Huet eruitzien van mensen bij ons op de manege...


Hij heeft geloof ik wel verschillende kwaliteiten in zijn eigen collectie ook volnerf rundleer. Bij hem heb je in iedere geval veel keuze uit laarzen (dus ook petrie en cavallo etc.) Je kan dus altijd even een afspraak maken om je uitgebreid voor te laten lichten . Wie weet heeft hij nog wel wat oudere modellen petrie standaard op voorraad?

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 14:01

Ja, ik kan natuurlijk wel even gaan kijken. Maar ik werk zelf in een paardensportwinkel en daar kan ik veel korting krijgen. Vind het ook wel een tikkie banketstaaf om dan naar Huet te gaan..

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

simongek

Berichten: 5331
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:08

Ik heb ook de Petri standaad. Had eerst de Perfect gekocht maar vond ze erg stug en gingen al meteen zeer doen. Heb ze dus teruggebracht en de standaad besteld. Dat stugge kwam inderdaad van de coating laag.

Het duurdere leer is toch wat soepeler. Helaas doet de achterkant in mijn knieholtes nog steeds zeer. Heb ze al laten inkorten maar zit nog steeds niet echt lekker.

Ik heb nog 2 paar laarzen van Petrie en daar liep ik zo op weg. Kon ik meteen mee fietsen en de springles mee in.

Volgens mij moet je de Perfect ook op maat kunnen laten maken.
Dan heb je ook nog half maatwerk en heel maatwerk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dartel, Leukertje, maj0, MarieAnne, Mitch_Beauty, su72, Vagabondo, vilheide en 36 bezoekers