Katje naar buiten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Katje naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 21:19

Wij hebben nu dus ongeveer een maand een jong poesje.. Muis. En mijn moeder wil haar graag naar buiten. Ze heeft namelijk heel erg veel energie en kan dat gewoon niet kwijt binnen. Ik wil ook graag dat ze naar buiten kan, maar ik durf het nog niet zo aan. Ze is nu ongeveer 2 a 3 maanden oud. Kan ze al naar buiten? Ik vind het een eng idee, vooral omdat ik weet dat het echt een ondernemend diertje is. En voor ons huis is een redelijk grote weg Scheve mond
Weten jullie of het al kan? Of hebben jullie tips oid? Heel erg bedankt alvast..
Laatst bijgewerkt door Macario op 08-11-03 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:22

Zorg iig dat ze een bandje omheeft met een belletje en een adreskokertje, laat haar daar eerst binnen aan wennen als ze dat nog niet heeft. Verder is het misschien een idee om eerst voorzichtig te beginnen, zoals mijn vader laatst met ons nieuwe katje deed. Halsbandje (tuigje is nog beter idee) om, lang touw eraan, net kort genoeg dat ze niet de tuin uit kon en dan in het midden van de tuin vastzetten. Heeft ze frisse lucht en kan ze niet weg. En ik denk eerlijk gezegd dat je nog beter ff kan wachten, een maand is niet zo heel lang om een kat te laten merken waar ie woont. Maar iig succes!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:53

Ga eens een paar keer met de kat aan een tuigje door de buurt wandelen. Kan ze alvast een beetje verkennen, leert ze de weg terugkennen, maar is ze nog niet los. Zo kan ze ook niet bij iets engs wegschieten en de weg kwijtraken.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:57

Heb je geen achtertuin ofzo waar ze even (redelijk veilig) naar buiten kan?
Wij hebben van de zomer een katje gehad, en die is dan gewoon bijna niet binnen te houden als de deur constant open staat. Hij ging bij ons achter naar buiten, en hoewel ik het doodeng vond kwam ie altijd weer terug (hij was toen denk ik ook een maand of twee). Heel af en toe werd ie door de buren terug gebracht, omdat ie daar naar binnen was komen wandelen Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:05

Ik vind een katje van 2 a 3 maanden véél te klein om al alleen naar buiten te gaan. Een kat hoort niet buiten voor hij/zij gesteriliseerd/gecastreerd is.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 12:26

Richtje schreef:
Heb je geen achtertuin ofzo waar ze even (redelijk veilig) naar buiten kan?

Ze is al een paar keer met toezicht naar buiten geweest. Alleen naast ons huis kan ze zo weg. En ze kan ook zo naar de weg voor ons huis.. Zodra ze buiten komt word ze echt helemaal dol. Ook steeds als de deur opengaat moeten we opletten dat ze niet snel naar buiten glipt..

Misschien is dat wel een idee tamara! Dat zal ik zeker proberen, bedankt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:32

Mijn katje liep met 6 weken al buiten, onder ons toezicht. Na 3 maanden had hij het kattenluik door en ging dus zelf aan de wandel. Hij heeft wel altijd een bandje om gehad met belletjes en naam en hij is gechipt.

Kattenluik kon niet dicht aangezien we nog een kat hebben die haar behoefte buiten doet en wij niet altijd thuis zijn. Nooit geen problemen gehad hoor met onze kleine, behalve dan dat hij druk aan het vogeltjes vangen is.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:52

die van ons ging rond die tijd al stiekem aan de wandel en kwam ook weer terug, geen probleem.
maar altijd uitkijken.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:00

Ik heb nu een katje van 6 maanden en gaat nog niet naar buiten. Vind het ook beetje een eng idee, want hij gaat overal achteraan. Heb hem wel al met halsbandje en riem 'uitgelaten'. Tong uitsteken Binnenkort word ie gecastreed en gechipt. Dan gaat ie wel naar buiten, want je kan een kat niet voor z'n hele leven in huis laten zitten. (nouja kan wel.. Scheve mond)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:11

Een kat is toch een huisdier?

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 17:11

het si wel lsim om een tijdje lang een tuigje met touwtje eraan te doen hebben we ook gedaan en het werkt
Die van ons loopt nu los en het werkt super

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 18:27

zorg idd voor een halsbandje, belletje en adreskokertje. de eerste paard dagen zal ie waarschijnlijk gewoon in de tuin blijven en langzaam de rest gaan ontdekken. de katten die wij hebben gehad hebben het ook zo geleerd en gingen al vrij snel naar buiten.