endurance 2004

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:26

Als het goed is wij. MrMagic met Marek en Ikke met Raak.

'Paint' it 'Black'


Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:03

Ik weet het nog niet. Ik wil wel heel erg graag. Maar ben bang dat het met 'maar' een shetlander te zwaar word. Wel heb ik nu een kleiner pittig meisje gevonden die ik misschien fanatiek krijg om met Dennis te gaan starten Tong uitsteken .
Nee, ik weet het nog niet. Ik wil wel heel graag, maar heb er niet echt een geschikt paardje voor.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:08

Ik ga wat vaker starten komend jaar. Ik krijg er een goed gevoel bij met Rowan, hij vind het ook duidelijk leuk, en voor zo'n Cobje doet hij het ook heel netjes... Mijn dieselpaardje Haha!

Kootwijkerbroek is geloof ik meestal de eerste, eind maart? Zoiets. Ik heb me laten vertellen dat de meeste wedstrijden een vaste datum hebben (laatste weekend v. maart, etc) dus de kalender van dit jaar geeft je een redelijk idee van wat er komt.

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:34

Ik wil het volgend jaar misschien ook gaan proberen. Lijkt me erg leuk en m'n paardje is er wel geschikt voor.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:36

Latoy en ik zijn er hopenlijk ook weer bij in 2004!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 07:31

Dynamiek en ik ook

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:39

Don en ik ook!
Misschien Holten zelfs wel een 1e klasse II (hoop ik.... Haha! )

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:47

ik denk dat Annabel en ik ook nog wel een wedstrijdje (misschien meer) zullen starten

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:57

voor het eerst sinds misschien wel 13 jaar ga ik eindelijk weer eens een wedstrijd rijden en zowaar met mijn eerste, eigen paard. Ben benieuwd hoe mijn grote Haf het gaat doen Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:36

Das leuk Maarten!! Veel plezier!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:33

Ik ga met mijn volbloed meedoen.
Kootwijkerbroek is idd altijd de eerste wedstrijd van het seizoen, eind maart. Leuke wedstrijd, veel bos, en over de zandverstuiving. klasse 1= 35 km.
De zaterdag voor pinksteren is Zelhem, achterhoekse paardendagen -> erg leuk! 'Snel' parcours, veel vrij harde zandpaden. Klasse 1= 30 km.
Verder kun je op de website van de DER bij de wedstrijden kijken. Van de meeste wedstrijden staat er wel bij over wat voor terrein het is en die afstanden zijn bijna elk jaar hetzelfde. www.deronline.nl

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:46

Het T-team is ook weer van de partij!! (Dus Vivian, alias Vippie, en ik met Tjody, voor degene die een beetje achterlopen Knipoog)

Weet iemand trouwens wanneer de nieuwe wedstrijddata bekend worden gemaakt?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:56

Met Salty wil ik ook weer wedstrijden gaan rijden. KWB nog klasse I als een opwarmertje en dan in Austerlitz onze eerst klasse II!

Is het niet in het decembernr. van de Her & DER dat de nieuwe data bekend zijn ? Of juist in feb. pas.....

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:43

Volgens mij wachten ze nog met het nieuwe seizoen te publiceren tot er meer rond is met het knhs Verward

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:59

Ik wil er dit jaar eens een rijden mits de inschrijfkosten meevallen.
Jaren geleden heb ik eens geinformeerd voor een wedstrijd in Beekbergen maar dat ging 75 gulden kosten, dat vond ik iets te veel voor een lange bosrit Scheve mond

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:06

Nou Ilindra dan denk ik niet dat je een endurance gaat rijden. De inschrijfgelden zijn nog steeds erg hoog.
Maarre.... endurance is wel meer dan een lange bosrit!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:07

jup! in 2004 wil ik ook weer gaan starten ben na Holten wel anthousiast geraakt en heb erg veel zin in maart/april Lachen

(L)

porsche
Berichten: 68
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Katwijk aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:24

Hallo allemaal,
Tot heden zijn er nog geen data's bekent. Eind november is er de vergadering voor de organisatie's en dan zullen zij hun voorkeuren opgeven ivm nieuw uit te schrijven wedstrijden. Er zal dan bekeken worden of dit gehonoreerd kan worden. Dus ongeveer half december/ begin januari zullen ze bekent gemaakt worden. Een goede leidraad voor het bepalen van je wedstrijden is kijken naar de data's van vorig jaar. Deze zullen niet veel verschillen. Of er moeten veranderingen zijn, b.v nieuwe wedstrijden, dan moet er natuurlijk geschoven worden. Dus nog even geduld.
En dan nog even over het inschrijfgeld. Ik las dat "voor een bosritje" het toch wel veel geld is. Ja, het is inderdaad veel geld, maar bedenk wel dat dit niet zomaar een bosritje is. Allereerst wordt er terdege onderzocht welke route's gebruikt kunnen worden, deze moeten voor alle deelnemers goed te berijden zijn Dan zijn ontzettend veel kosten aan verbonden, een aanvraag voor een vergunning bij de desbetreffende instantie kan b.v. al oplopen tot 163 euro om maar iets te noemen. En dan is zijn er de vergoedingen voor de vet's, polstellers, smid om er een paar te noemen. Deze mensen zijn voor een minimale vergoeding de hele dag in touw.Wanneer wij als organisatie's niet zo zouden kunnen bouwen op het grote aantal vrijwillers was, het denk ik, niet meer mogelijk om deze dagen te organiseren. Ik zou dan nu ook nog even van de gelegenheid gebruik willen maken om ze nogmaals even in het zonnetje te zetten. Maar nogmaals het is veel geld, maar ik ben er van overtuigd dat als je er een paar gereden hebt je verkocht ben.
Doe lekker rustig aan deze winter om volgend jaar weer met uitgerust paard de training te starten en er een top seizoen van te maken.
Tot ziens, Jeanette

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:26

Leuk dat er weer zoveel mensen van de partij zullen zijn in 2004! Ik heb er in ieder geval weer reuzeveel zin in.
En endurance is zeker méér dan alleen een lange bosrit! Als je terugkijkt op alle geplaatste verslagen van ritten, begrijp je vast wel waarom, Ilindra.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 09:06

Natuurlijk ben ik van de party!!!!
Vorig seizoen stond de wedstrijdkalender al eind December op de Der-site.
Dus die ga ik elke dag in de gaten houden!!!
Dan ga ik met mijn endurance-maatje rond de tafel en met wijn erbij gaan we kijken welke wedstrijden we gaan rijden.
Afgelopen seizoen een heel schema gemaakt zodat de wedstrijden een beetje versprijd liggen en toen gooiden de vogelpest roet in het eten.
Dus ik hoop dat we dit jaar bespaart worden van allerlei uitbraken!!!

Austerlitz staat op mijn lijstje, ook Leersum, Wittelte en Holten. Met mijn dressuurruin (Murphy) wil ik Katwijk rijden en dan met Lady Wanroij.
Maar Kootwijk en Kootwijkerbroek wil ik eigenlijk ook een rijden.

O, dat zijn er al weer erg veel!! We zien wel hoe het loopt want we hebben nu 2 keer klasse 2 gereden dus dat opent weer perspectieven!!

Ben heel benieuwd wie ik tegen ga komen!!

Groetjes iedereen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 12:30

Ik vind het wel erg veel geld.
Ik heb jaren in het bestuur en de wedstrijdcommisie van onze menvereniging gezeten (de Kromme Zweppe in Ugchelen) en wij organiseren elk jaar een 2 daagse SGW menwedstrijd met de marathon op zondag.
Deze marathon voert met 5 trajecten zo´n 25 km door het bos met aan het einde 7 hindernissen.
Wij hebben 5 x een start en finish, 3x een vetpost, vele hindernisrechters, grondrechters, een technisch gedelegeerd en vele juryleden voor de dressuur, vaardigheid en marathon, ook is er bij ons uiteraard een hoefsmid aanwezig.
Daarbovenop komen de kosten voor de het hoofdterrein (wij hebben geen manege ofzo), onderhoud hindernissen, huur grote tent, huur sanitair, huur omroep instalatie enz, enz......
Toch komt het inschrijfgeld bij ons niet boven de 10 euro.

Vergeleken met een marathon met 5 trajecten vind ik een "onder het zadelrit" van 25 a 30 km een lange buitenrit en ik weet dat mijn paarden er geen enkele moeite zullen hebben.
Laten we eerlijk zijn, zo moeilijk zijn de afstand en de snelheid niet in klasse 1, dat mag je best een buitenrit noemen.
Ik blijf het te veel geld vinden

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 13:33

Maar is ook altijd een klasse 2 die uitgezet wordt, ern dat is tot 80 km en ook regelmatig een klasse 3 die tot 120 km kunnen lopen en dan heb ik het maar niet over klasse 4 want die heb je nooit bij "gewone" wedstrijden!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 14:44

Mijn eerste indruk toen ik het inschrijfgeld wist, was ook "wat veel".
Maar nu ik een aantal wedstrijden gereden heb (en het is echt wel wat meer dan een "gewoon bosritje" onderschat dat niet! ) begrijp ik ook wel dat de organisatie van zo'n rit niet niks is.
Bij een endurance wordt er overigens meer km. door de bossen (en landgoed) afgelegd dan bij een marathon.
Ik heb ook regelmatig marathonwedstrijden bezocht en de organisatie (hier in het oosten iig) lijkt me toch heel anders.
De hindernissen liggen meestal op een kleiner oppervlak dan het opp. dat bij een endurance gebruikt wordt. Ik denk dus niet dat het echt te vergelijken valt.

Ik heb in elk geval weer veel zin in volgend seizoen! Het kost wat, maar het is zeker de moeite waard!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:13

Trix en ik doen waarschijnlijk ook weer een paar keer mee! Wel jammer dat het niet zo vaak kan, denk dat het gewoon bij 1 wedstrijdje blijft, het is namelijk een heel gedoe om aan een trailer te komen en iemand die je wil brengen, etc. Scheve mond
Dus als ik een keertje met iemand mee kan rijden... Tong uitsteken


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers