Pfeiffer, hoe en wat?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Pfeiffer, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 19:59

Wie kan me ff vertellen wat precies de kenmerken zijn van Pfeiffer, of je het opgelopen kan hebben als je alweer tijdje geleden met iemand gezoend hebt die misschien Pfeiffer heeft (geen idee, maar zou niet weten hoe ik het anders eventueel opgelopen zou moeten hebben). En wanneer komt het zegmaar boven? Ik ben nl. de laatste tijd heel erg moe, kan ook door school komen, heb t best zwaar, maar ineens schoot Pfeiffer door mn hoofd. Dus vandaar, iemand meer info?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:01

Dan ben je extreem moe, als je bv een trap oploopt, ben je helemaal uitgeput, je hebt nergens zin in, je kan eigenlijk alleen maar op je bed blijven liggen, omdat je als je je aan hebt gekleed al weer te moe bent om nog iets te doen. En ja, het is idd besmettelijk als je met iemand zoent.

[o]


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 20:06

verootjoo schreef:
Dan ben je extreem moe, als je bv een trap oploopt, ben je helemaal uitgeput, je hebt nergens zin in, je kan eigenlijk alleen maar op je bed blijven liggen, omdat je als je je aan hebt gekleed al weer te moe bent om nog iets te doen. En ja, het is idd besmettelijk als je met iemand zoent.


Dat wist ik wel, maar weet je ook hoe het zich openbaart, ben je gelijk extreem moe of gaat dat geleidelijk? En ik heb in de zomervakantie voor het laatst met iemand gezoend, geld t dan nog steeds?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:06

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad... en het hoeft niet te komen doordat je met iemand gezoent hebt, maar kan ook als je uit iemands glas drinkt. Ik geloof dat je een paar maanden nadat je het gehad hebt je het nog steeds doorkan geven.

Mijn eerste symptonen waren hele erge keelontsteking, ik kon niet eens eten/drinken, mijn amandelen zaten tegen elkaar aan! en ik werd al moe als ik boven mij een lampje aan moest doen..

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:08

Dat weet ik niet precies, maar volgens mij gaat het geleidelijk, de ziekte 'sluipt' er ahw in.

[o]

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:46

Het kan allemaal, ik stortte ineens van de een op de andere dag helemaal in, kon echt niks meer, alleen maar liggen en slapen, mn keel zat helemaal dicht, was 12 kilo afgevallen omdat ik niks kon eten..
Maar vriendinnen van mij hebben t meer dan een half jaar gehad en bij hun ging alles heel geleidelijk, ze werden steeds iets moeier maar konden nog wel veel dingen. Kenmerk is iig wel dat je klieren opgezet zijn, maar dat hoeft in t begin nog niet eens zo te zijn dus zou als ik jou was toch een test doen, hoe eerder je uit rust hoe sneller t over is!
Het kan heel lang duren voordat t naar boven komt en t hoeft idd niet te komen doordat je met iemand gezoend hebt, ik heb ook echt geeeen idee hoe ik t heb gekregen!
Hoop echt voor je dat je t niet hebt..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:07

Ik heb het ook gehad. Ongeveer acht maanden. Ik was ook erg moe. Kon nog wel dingen doen maar lag meestal op bed. Ik had ook iedere dag koorts. Vooral 's avonds.

En idd keelontsteking. Dat hoort er ook blijkbaar bij.

Als je twijfelt. Even bloedprikken en je weet het.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:16

ik heb laatst ook bloed moeten prikken om me te laten onderzoeken, was gelukkig niks aan de hand, heb wel supradyn meegekregen, bruistabletten die ik elke morgen moet innemen (met glas water).

ziekte van pfeiffer: http://www.google.nl/search?q=ziekte+va ... &hl=nl&lr=

kun je zelf een goede link ertussen uitzoeken voor meer informatie Lachen

succes OK dan!

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:26

ik had alle maar dan ook echt alle symptonen van pfeifer... Viel er al bij neer als ik van de bank naar de andere moest lopen om bv de afstandsbediening te halen.Ik bloed laten prikken, hadden voor de zekerheid nog een paar buisjes extra afgenomen.. uitslag: HELEMAAL NIX!ik mankeerde niks volgens hun!Ik dokter opgebeld hoe het nou kon... antwoord:HET ZIT TUSSEN JE OREN!ik maakte me volgens hem veelste druk en had veelste veel stress! en nu (2 jaar later) heb ik er nogsteeds bij vlagen last van, ene keer merk ik helemaal niets, andere keer heb ik er wel weer last van,de dokter verklaarde me dus half voor gek en ik zit nu nogsteeds met mijn niet fitte lichaam!

Je moet er trouwens wel optijd bij zijn!! Mijn oom heeft toen hij 18 was ook pfeifer gehad, ten 1ste te laat rust genomen, ten 2de hij dacht dat hij het allemaal wel aankon!! Op zijn 18de kreeg hij pfeifer nu is hij 37 (of zoiets) en heeft er nogsteeds last van! er valt niets aan te doen, behalve dat als hij het weer aanvoelt komen dat ie dan rust moet nemen.. goh soort van chronische pfeifer lijkt het wel... :S:S hoef je nie vrolijk van te worden denk ik!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 10:33

Ik had als eerste keelpijn en wat vermoeidheid, geen opgezette klieren ofzo. Toen werd ik extremer moe ik lag uit school op de bank te slapen en daar ging ik dus mee naar de dokter ondertussen had ik 2 bulten onder me kin, klieren waren erg opgezet. Ik sliep echt gelijk als ik uit school kwam tot de volgende dag door en ik had weinig/geen eetlust.
Mijn tip als je het hebt FORCEER NIKS dan hou je daar blijvend iets aan over. Niet zo extreem als toen ik het echt had maar ik ga wel om 2100 slapen vaak en ik ben 16 he! Ik heb toen ik het had eigenwijs gedaan en veel geschaatst omdat ik perse mee wilde doen aan het NK maar dat is echt dom.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:44

Ik heb nu vanaf Augustus pfeiffer en het is echt niet leuk. Vaak krijg je in combinatie met pfeiffer ook een keelontsteking.. Ik had dus een hele zware, was in 4 dagen 5 kg. afgevallen omdat ik niks kon eten en alleen nou misschien 3 glazen water op een dag kwijt kon!
Maar ik heb 2 weken op bed gelegen en daarna werd ik eht zat en ben ik weer dingen gaan doen, FOUT! nu heb ik er weer behoorlijk last van...
Ik ga naar school en kom uitgeput thuis, maarja mijn pony verzorgd zichzelf neit dus daar ga ik ook nog heen. Vaak rond half7 thuis, dan eten, huiswerk maken en hopen dat ik rond half 9/9 uur op bed kan anders haal ik de volgende dag niet!
Neem de tip van Stephanie100 echt van harte aan! Want ik zit er nu dus al bijna 3,5 maand mee en het is echt niet leuk. Als ik dus 's avonds half 10 op bed ga en ik moet er weer om 6.15 af dan kan ik het wel vergeten dat ik daarna nog naar mijn pony kan!

Over je vraag, misschien 9 op de 10 jongeren (?) dragen het bij zich, als je een lage weerstand hebt ben je de pineut. Ik ben dus echt een pillenkind, ik kom de winter neit door zonder vitamine en weerstand pillen!

Ik zou zeggen laat gauw je bloedtesten dat ik het beste dan er lang mee rond te lopen want voor je het weet zit je eraan vast!

Sterkte!

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:13

De ziekte kan je inderdaad krijgen door besmetting, ook een veroorzaker is stress in combinatie met een griepje of verkoudheid die je niet goed hebt uitgeziekt.

Verschijnselen zijn erg verschillend maar moeheid, koortsverschijnselen en een neus en/of keelontsteking horen hier wel bij.

Waneer je pfeiffer hebt moet je dit goed uitzieken, de ene is met een paar weken weer beter sommige doen er een jaar over of langer.
De eerste 5 jaar heb je nog de kans dat je het nog een keer krijg, de eerste 10 jaar kun je nog restverschijnselen overhouden.

Mensen die niet meer goed opknappen en moe blijven in combinatie met veel spierpijn zou ik de tip willen geven, je door een reumatoloog laten testen op fibromyalgie (weke delen reuma) Pfeiffer is een trigger voor deze ziekte. Helaas zit ik hier nu dus ook mee.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 20:21

Thnx voor de reacties, ben als de dood voor bloedprikken maar van de week toch maar ff naar de dokter!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie