muispink?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 20:15

Als ik met de muis werk, heb ik nogal de neiging om m'n pink de lucht in te steken. Net zoals wanneer je op een nuffige manier een theekopje vasthoudt. Erg irritant en het gaat vanzelf, maar het gaat wel verrekte zeer doen! Het voelt net alsof ik heel hard m'n telefoonbotje (in m'n elleboog) heb gestoten. En ik MOET vanavond muizen, want ik ben met een freelance redactieopdracht bezig. Ik heb nu m'n pink en m'n ringvinger met een pleister aan elkaar vast geplakt, zodat ik m'n pink niet de lucht in kan steken. Erg praktisch is het niet, maar ik kan echt niet bewust opletten wat ik met mijn pink doe en ondertussen ook nog eens vlot doorwerken. Irritant... maar herkent iemand dit?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:18

huh? Vaag! Ik heb ff geprobeerd te muizen met mijn pink omhoog maar dat kan ik helemaal niet. Dat doet pijn!
Rare pink heb jij Lachen
Ik weet er geen oplossing voor, ja, dat wat je zelf al had bedacht is denk ik de beste oplossing.

Sterkte dan maar!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Spades

Berichten: 504
Geregistreerd: 24-06-01
Woonplaats: ook bij de Berg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:19

Grappig, ik heb dat niet met muizen maar juist met typen.... Ik kan absoluut niet tien-vinger typen en doe alles met wijsvingers (hooguit middelvingers d'rbij) en hou dan m'n pink altijd veel te recht heeeeeel irritant. ik heb tijdens grote opdrachten regelmatig een willekeurig stuk plakband gebruikt om mijn pink aan mijn rinvinger vast te plakken Lachen

Maar met muizen heb ik geen enkel probleem Verward

Karma is biding its time

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 20:23

Nou, blij te lezen dat ik iig niet de enige ben die naar noodoplossingen in de vorm van tape e.d. grijpt. Het voelt dus net of ik m'n elleboog hard gestoten heb, maar dan voel je de pijn van elleboog naar pink stromen en nu is het net andersom. Auw. Boos!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:27

Dat mijn pink omhoog gaat tijdens het "muizen" heb ik niet. Ik heb wel hetzelfde als Spades. Ik kan ook niet (meer) met 10-vingers typen. En dat terwijl ik het wel geleerd heb. Tja, met twee gaat het gewoon een stuk makkelijker

Geen onderschrift.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:32

ooh ik heb dat altijd als ik een glas drink dan ben ik net zo'n tutje hiih
met dat pinkie in de lucht
erg irritant karin

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:51

Hahahaha Ka!! (dat rijmt.. *LOL* )
Wat een belachelijke tic!!
heb het net ff uitgeprobeerd, maar doet gewoon meteen al zeer, kan me niet voorstellen dat je dat zo lang vol kan houden tot je hele arm er pijn van gaat doen
Maar wel heel snieluhg voor je ! Auw!! Boos!

"Ik zing het zo helder als ik kan, zowel in Bijbel, Thora als Koran staan die woorden echt.
'K vind het prachtig dat u iets gelooft wat door een man van vroeger is beloofd, maar u leest zo slecht."

Acda en de Munnik

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 22:51

Karin,

kijk daar mee uit! Het klinkt als een begin van RSI, en daar hoef ik je waarschijnlijk niets over te vertellen. Neem contact op met je huisarts en bij voorkeur de arbodienst voor echte maatregelen. Ik spreek uit ervaring, er snel bij zijn bespaart je een hoop ellende.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 23:59

Lielle, je maakt me bang! Maar je hebt gelijk, op RSI zit ik idd niet te wachten. Nadeel is dat ik redacteur ben en dus hele werkdagen achter m'n pc zit. Tel daar het thuis freelancen en uiteraard het tussendoor ook nog bokken bij op en dan kom je toch op heel wat uurtjes muizen. Ik ben vanavond maar weer eens zo verstandig geweest om links te gaan muizen. Daarvoor moet ik het snoer helemaal om m'n monitor heen leggen en dat is maar goed ook, want dan kan ik niet in de verleiding komen om alsnog rechts te gaan muizen. En aangezien ik met links ook prima kan muizen, denk ik dat ik dit maar ff een tijdje ga volhouden. Bij m'n vorige baan als redacteur deed ik dat ook zo en het gekke is dat ik op links dat irritante pinkje helemaal niet heb!

Als het blijft aanhouden, ga ik zeker langs bij m'n huisarts. Arbodienst heeft in mijn geval niet veel zin, ik ben door Appoint bij deze opdrachtgever neergezet en over een maandje zit ik alweer ergens anders, nog geen idee waar en of dat ook via Appoint zal zijn. Dus ik denk niet dat ze veel actie zullen ondernemen bij iemand die ze toch over een tijdje weer kwijt zijn.

BTW: ik heb gelukkig een scrollwieltje op m'n muis, dat scheelt al. Lachen

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden? </FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-10-17 23:59 ]</font>


Lautje

Berichten: 989
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 00:03

He Bah, Karin!
Kijk je wel uit??

Ik heb altijd dat mijn pols onwijs zeer gaat doen (zo'n zeurende pijn) en dat trekt dan door totaan mijn elleboog.
Dit is toch geen RSI he??? Verward

TARA (Amulet X Julio Mariner xx)--> Springen B + 31, Dressuur L2 + 9, SGW L + 10

MaF

Berichten: 19
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: REO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 00:11

Met alles respect dit is geen RSI (antw. op de muispink) en lijkt er ook niet op. Gelukkig overgens.

Maar ga eens naar een andere muis kijken die beter "past".

Ik heb geprobeert met me pink omhoog te "muizen", maar ik moet zeggen .... nee nix voor mij (gelukkig)

En weet dat alles wat je aanleert, je ook weer kan afleren.

Suc6 ermee

MaF


_________________
ach MaF is niet altijd maf, maar wel maf van een Fjord

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MaF op 2001-10-18 00:13 ]</font>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 12:46

Misschien heb je wel blauw bloed joh! *LOL*

Het klinkt inderdaad niet als rsi, maar je moet toch uitkijken, want het kan ook een andere vorm van overbelasting worden.

Ik heb dus zelf rsi en ik heb ook elke week fysiotherapie en massage van de stoelmasseur, en ik ga naar een homeophaat ervoor, maar het helpt allemaal niets meer. Ik denk niet dat het ooit nog over gaat. Verdrietig
Maar ja dat is mijn eigen stomme schuld. Maar zodra je ergens last van krijgt moet je er wat aan doen hoor!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, ellen05, Geerten, Hicaria, IASCrawler, Ik_is_Ik, Karmandi, LiDi, MarJon, Marlou91, Nescio18, Petra_O, Plus_en_Min, tengeltje11, xAlice en 162 bezoekers