Fokkers zoeken ruiters.............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Fokkers zoeken ruiters.............

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:46

Enkele weken geleden heb ik besloten om de fokker waar ik enkele jaren voor gereden heb te verlaten. We hadden nogal andere ideen over het welzijn en goed verzorgen van paarden. Dezelfde dag had ik een fax naar het advertentie gedeelte van de In de strengen gestuurd met een advertentie fijn paard gezocht om uit te brengen voor de fokker.

Dag later had ik al keuze en dus besloten om de Onze Fons te nemen.

Alleen vergeten om de advertentie af te bellen Bloos Nu stond deze er dus gisteren in, en mijn telefoon staat al 2 dagen ROODGLOEIEND.........werkelijk, ik word er gek van.

Maar wat ik mij wel realiseer, is dus dat er zeer veel vraag is naar ruiters die fijn kunnen sturen, maar geen prof zijn. Laatste genoemde zijn niet te betalen voor de gewone hobbyfokker die toch hele fijne paarden vaak heeft staan.

Vorig jaar heb ik met Sarabande al eens zitten brainstormen hoe dit op te lossen, er moet toch een mogelijkheid zijn om ruiters en fokkers beter bij elkaar te krijgen. Er zijn zat handige ruiters, die bijv.....geen paard kunnen betalenof die het na enkele jaren saai vinden en graag diverse paarden rijden ( zoals ik Haha! ).

Graag eens jullie idieen over hoe een fokker en ruiter bij elkaar te brengen!!


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:51

Misschien dmv een centraal meldpunt?
Dat klinkt wsl. heel eenvoudig maar zal het zeker niet zijn, daar gaat voor iemand heel veel tijd in zitten, maar dit was het eerste dat bij me opkwam Haha!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:01

Heb ook aanbiedingen zat gehad van fokkers die hun paarden graag wilden laten rijden door mij, vroeger was dat leuk, je was al lang blij dat je een fijn paard te rijden had, maar afspraken werden niet nagekomen, slecht van betalen enz enz, voor mij niet meer die ellende gewoon vast bedrag per maand betalen anders zet je hem maar ergens anders neer.

Als ruiter wil je ook graag een beetje toekomst hebben met zo een dier, en die kunnen negen van de tien fokkers jou niet bieden, of ze ruiken in 1 keer het gote geld en ben je je paard weer kwijt, of je ziet je goed getrainde merrie in een hobbezak veranderen omdat ie moet veulenen, en je naar het afspenen weer helemaal opnieuw kunt beginnen, fokkers zoals die van Madorijke en Paso Doble zijn er helaas maar weinig, maar voor zulke fokkers hou ik me zeker aan bevolen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:09

Wouter, je reageert nu als iemand die moet rondkomen van de paarden. Ik heb het over de gewone amateurs die wel fijn kunnen sturen, maar daarnaast een baan hebben, dus niet hun levensonderhoud hoeven te verdienen aan de paarden ( voor zover dat mogelijk is dan).

Er zijn zat meiden die lekker kunnen sturen, maar geen paard kunnen betalen. Vooral als je kijkt naar meiden tussen de 18 en 25 die studeren meestal, en van de stufi is een paard niet te betalen.

Net had ik een dame aan de lijn die ook belde ivm de advertentie en die vertelde dat ze ook al bij het kwpn en fnrs het probleem heeft geventileerd. Het is allemaal niet meer betaalbaar voor de gewone fokker om de paarden bij een prof te hebben staan.

En ik kan mij dat goed voorstellen!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:45

Mijn bijrijdster wil ook nog wel een goed paard uitbrengen. Misschien moet je de mensen die op je advertentie gereageerd hebben naar bokt verwijzen dan kunnen we 1 centraal topic houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:53

ik schrijf de telefoonnrs op en bewaar ze. De meeste vraag is in Brabant en Limburg. Ook drenthe en Overijssel is vrij veel vraag........

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:56

Ik las die advertentie en wilde dus eigenlijk bellen om te vragen of er respons op kwam Bloos
Misschien dat ik in de toekomst(als Ontario en de pony verkocht zijn) ook wel een paardje van een fokker erbij wil rijden. Dan hoef ik zelf niets aan te schaffen(heb gewoon het geld niet om nog een goed paard te kopen) en kan ik er toch twee uitbrengen en trainen *LOL*
Wilde wel weten of het de moeite waard was om zo'n advertentie te plaatsen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:00

We hebben niet gebrainstormd Pipo, het idee kwam van mij, dat heb ik je toen voorgelegd.
Vervolgens had ik een afspraak met je gemaakt om het uit te werken. Die afspraak ben je nooit nagekomen noch heb je die afgezegd. Ik had toen weinig zin om er verder met jou op door te gaan.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:08

sarabande schreef:
We hebben niet gebrainstormd Pipo, het idee kwam van mij, dat heb ik je toen voorgelegd.
Vervolgens had ik een afspraak met je gemaakt om het uit te werken. Die afspraak ben je nooit nagekomen noch heb je die afgezegd. Ik had toen weinig zin om er verder met jou op door te gaan.


Dat idee was er al lang, en jij bevestigde dat....die afspraak was een idee maar stond niet vast, niet bij mij weten in iedere geval.

Daarnaast als ik een samenwerkingsverband voor ideen aanga, doe ik dat met bepaalde mensen niet. De reden daarvoor ga ik niet uitgebreid over praten............

Ook is het zo, dat ik zelf al jaren lang werkzaam ben in de bemiddelingsbranche en veel mensen spreek dus het was puur bevestigen dat die problemen er zijn.

Maar als jij het patent wil, doe maar hoor................ga ik het wel gewoon regelen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-03 20:14, in het totaal 3 keer bewerkt

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:09

Hoe heb je het eigenlijk geregeld? Is het een paard uit de buurt en ga je daar heen om te rijden of komt het paard naar jou toe? Heb je bepaalde afspraken gemaakt of een contract over aansprakelijkheid en zo. Ben erg benieuwd.

PS hoe staat het met het LM van het paard Knipoog
Laatst bijgewerkt door astridh op 08-11-03 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:11

astridh schreef:
Hoe heb je het eigenlijk geregeld? Is het een paard uit de buurt en ga je daar heen om te rijden of komt het paard naar jou toe? Heb je bepaalde afspraken gemaakt of een contract over aansprakelijkheid en zo. Ben erg benieuwd.



Ik had voor de advertentie al een afspraak gemaakt met iemand. Het paard staat bij mij, hij betaald alle kosten. Daarnaast breng ik het paard uit, en alles boven een bepaalde prijs delen we de winst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:12

Op de stal waar ik Kawa heb staan is het idd ook zo.
Leuke paarden, maar geen ruiter.
Maar idd zijn ze uiteindelijk wel voor de verkoop en ik denk dat daar mening ruiter voor past. (al hoeft het helemaal niet allemaal voor nop)

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:13

Lijkt me een prima deal. Maar geen afspraken over aansprakelijkheid, wat als het paard iets overkomt?

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:15

runningkawa schreef:
Maar idd zijn ze uiteindelijk wel voor de verkoop en ik denk dat daar mening ruiter voor past. (al hoeft het helemaal niet allemaal voor nop)


DAT is idd het grote probleem, heb je ze net lekker lopen, worden ze verkocht.... Scheve mond Maar goed, het heeft ook veel voordelen.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:15

Ik denk dat er niet zoveel eigenaren zijn die zo denken.
Ik ken er nu wel een paar, maar ik moet zeggen dat die ook echt paard en mens vriendelijk zijn.
Helaas wonen ze voor mij tever weg.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:16

astridh schreef:
Lijkt me een prima deal. Maar geen afspraken over aansprakelijkheid, wat als het paard iets overkomt?



Ja ik ben daar voor verzekerd, daarnaast is het paard ook verzekerd. Dus dat is weggegumd.

En lendenmechanisme heeft ie volgens mij wel Haha! Zo niet ga ik er toch lekker op rijden Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:22

Ik heb er zelf nooit zoveel problemen mee als het voor de verkoop is Heb er juist lol in om een dier fijn aan het lopen te krijgen *LOL*

Maar ik woon voor de verkoop in een waardeloze uithoek Verdrietig

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:31

adriana schreef:
Helaas wonen ze voor mij tever weg.


Hier heb je hetzelfde probleem.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:48

Afspraken maak je om na te komen. Intussen ben ik het met Wouter eens. Om een ruiter op je paard te laten rijden moet je een goed band met die ruiter hebben, je kan verder niets eisen.
Om daar tussen te zitten lijkt me zoveel haken en ogen hebben dat het bijna ondoenlijk wordt.
Een prof huur je in en je maakt afspraken. Met Anouk heb ik een vriendschapsband en ik kende haar al voor Sarabande naar haar toe ging, voor als daar naar verwezen wordt. Verder leg ik haar geen beperkingen op in tijd e.d. dat zullen de meeste fokkers toch wel doen denk ik.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:52

Pipo"]
[quote="astridh schreef:
Hoe heb je het eigenlijk geregeld? Is het een paard uit de buurt en ga je daar heen om te rijden of komt het paard naar jou toe? Heb je bepaalde afspraken gemaakt of een contract over aansprakelijkheid en zo. Ben erg benieuwd.



Ik had voor de advertentie al een afspraak gemaakt met iemand. Het paard staat bij mij, hij betaald alle kosten. Daarnaast breng ik het paard uit, en alles boven een bepaalde prijs delen we de winst.
[/quote]
Paard staat bij de eigenaar, zelfde stal als Kawa dus geen reiskosten/tijd.
Boven een bepaald bedrag delen we de wint.
Alle verdere kosten zijn voor de eigenaar.
Dus ik hoef alleen maar te rijden.

uiteraard alles op papier.

ponymens
Berichten: 1299
Geregistreerd: 29-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:30

Het is inderdaad erg moeilijk om als hobby-fokker een goede ruiter te vinden. Wij fokken pony's en dat maakt nog moeilijker.
We hebben een hengst staan en met de regelgeving m.b.t. hengsten is het bijna onmogelijk om een ponyruiter (kind) te vinden die punten in het L2 heeft, klikt met de pony en mans genoeg om een hengst op vreemd terrein rond te sturen.
Jammer, want zo hebben blijven er een hoop goede pony's en paarden op stal staan.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:43

Het is misschien wel een goed idee en er zal ook wel vraag naar zijn, maar je brengt je paard toch niet zomaar naar iemand toe om te laten rijden? Van de bekendere ruiters weet je hoe ze rijden, ook van regionaal bekende ruiters. Je ziet ze vaak op concours en hoort zo nu en dan wel eens wat. Ik vind het nogal wat om mijn paard naar een ruiter te brengen die ik niet ken. Er zal toch wel een hele tijd overheen gaan voordat ik mijn paard bij zo iemand op stal zet. Ik wil de mensen zien rijden en trainen en ik wil resultaten uit het verleden zien (ookal is dat geen garantie voor de toekomst).

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 23:57

Ik denk ook niet dat dat de opzet is van het verhaal.
Je kan ook de paarden bij de fokker zelf gaan rijden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 02:18

Er zijn veel voors en tegens maar het komt er op neer dat ik nog een leuk paard zoek om wedstrijden mee te rijden. Dus als je, Pipo, toevallig zin hebt om wat door te linken.... héél erg welkom.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 03:05

Ik ben van mening dat dit echt iets is om via internet op poten te zetten.
Komt wel erg veel reclame maken aan te pas, maar goed.
Idd is het een probleem om ruiter en paardenhouder te combineren.
Ten eerste zoekt men wel, maar weet men niet goed hoe en waar en ten tweede, als je iets vind, is het vaak aan de andere kant van het land.
Als dit alles bij elkaar zou staan (dus eigenlijk een site ervoor ofzo) zou het overzichtelijk zijn en zeker heel leuk om zelf te snuffelen en te reageren en aan de andere kant ook aantrekkelijker om een oproepje te plaatsen.
Hoefnet.nl heeft bv een appart gedeelte hiervoor, maar is niet echt bezocht.
Als het nu een betere naam zou hebben, noem maar wat: paardebwerkzaamheden, dan zou de naam al lokken en ik denk ook zeker wel wat bezoekers trekken.
Er zijn zoals je zegt, zoveel mensen op zoek.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lalidan en 122 bezoekers