Iemand ervaring met nierbekken ontsteking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Iemand ervaring met nierbekken ontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 19:14

Nou kijk het zit zo Haha!
Ik heb zowiezo blaasontsteking daar ben ik al achter!
(Ga van de week naar de dokter)

Maar nu kan er dus ook de kans in zitten dat ik nierbekkenontsteking heb, heb wel symptomen er van.
Ik weet via mijn fysio vriend, dat je bij een ontsteking koorts moet hebben, maar dat heb ik dus weer niet, maar de rest heb ik dus wel.

Wel een lichte temperatuur daling, maar geen koorts.
Zijn er hier mensen die wel eens nierbekken ontsteking hebben gehad en dus even hun ervaring willen vertellen??

Ik weet het, het is het beste om naar de dokter te gaan. Dat doe ik ook wel, maar heb morgen geen tijd, maar overmorgen wel.

Maar ik ben gewoon benieuwd

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:19

Ik heb van de zomer nierbekken ontsteking gehad!!
Ga ajb snel naar de dokter, je zal van hem een penicilline kuur krijgen!
Ik heb vreselijk veel pijn gehad en ben echt erg ziek geweest!
Ik heb 2 dagen koorts gehad en daarna heel raar in mijn hoofd, constant pijn in je onderrug (nieren). Echt alle hobbeltjes waar je overheen rijdt in met de auto of lopen, stoten of wat dan ook deed pijn.
Ik zou echt naar de dokter gaan hoor, want het kan je nieren beschadigen.
Ik ben zelf super gevoelig voor blaasontstekingen en voor nierinfecties, en dat is niet zo best als je er dan mee door blijft lopen!

Succes!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 19:24

Ja ik heb dus niet echt koorts, maar wel pijn in me onderrug, misselijk tot bijna overgeven aan toe etc.

Ja dat het je nieren aan tast had ik ook gelezen.
Bedankt in ieder geval, morgen kan ik alleen echt niet. Hopelijk kan 1 dagje wachten geen kwaad

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:33

Echt morgen gaan!! Anders krijg je ook weer zo'n preek van de dokter Haha! Nou 1 dagje kan heus wel.. maar tis beter als je morgen gaat!
Groetjes

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 19:34

Jep dat heb ik.
Heel erg naar, vooral op mijn leeftijd, en het is waarschijnlijk al gronish <-- (hoe schrijg je dat? Bloos )
Voor meer info kun je pben ?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 19:29

chronisch Knipoog
ben toch maar naar de dokter gegaan, want ik had onwijs veel pijn en moest wel 7x in een uur naar de wc, vanmorgen begon ik zelfs al bloed te plassen.

Nou de dokter concludeerde gelukkig alleen dat het een blaasontsteking had, maar ik moet volgende week als nog wel een keer terug komen.

Wat alleen wel een ramp is dat ik pillen heb en ik heb dus al moeite met me pil doorslikken en deze pillen zijn 6-10x zo groot Scheve mond

In ieder geval beide bedankt OK dan!

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 20:28

Ik heb er wel ervaring mee, alleen weet ik er niet veel meer van omdat ik nog heel jong was. Er is me alleen verteld dat ik er meerdere keren voor in het ziekenhuis heb gelegen (ik had ook vaak blaasontsteking) en er heel vaak last van heb gehad. Ik heb ook steeds penicilline kuren gehad daarvoor. Het enige dat ik me nog kan herrinneren is dat ik vaak veel pijn bij het plassen had en dat was echt verschrikkelijk!
Iig beterschap ermee!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:15

Nou de grootte van de pillen vind ik niet zo erg, maar laatst had ik een antibiotica kuur, dan moest ik een pil in de ochtend, en pil in de middag, een pil in de avond, en een pil als ik naar bed ging, dat vergeet je hoor dat is een ramp!!!
Succes, en ik hoop dat het over gaat meissie !

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 16:01

Een nierbekkenontsteking blijkt een verwaarloosde blaasontsteking te zijn.
Idd gepaard gaande met koorts.
Maar ik registreer nooit een blaasontsteking en krijg ook geen koorts Verward
Dus tegen de tijd dat ik wel pijn krijg is het ook ineens heel heftig en dus al een nierbekkenontsteking Boos! .
Ga zsm naar de dokter,dan krijg je een antibiotica kuur en meestal neemt de pijn al na een dag af.
Beterschap!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:53

'k Heb het ook een keer gehad, en het was geen pretje.
Bij mij was het begonnen met een blaasontsteking.
Ik dacht dat het over was, maar blijkbaar toch nog niet helemaal.
Een paar dagen na afloop van de kuur werd ik erg moe en had een zere onderrug.
Bij elke beweging die ik maakte kon ik wel door de grond zakken.
Na een "paardenkuur" is het uiteindelijk over gegaan, maar ik heb er toch nog een paar weken last van gehad (moe en misselijk - waarschijnlijk door de medicijnen).

Veel beterschap !!!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 18:03

Bedankt allemaal, het gaat al stukke beter!
Alleen heb ik echt onwijs veel last van de bijwerkingen Boos! en dat is echt heel erg vooral omdat ik deze week tentamenweek had, maar gelukkig leden me cijfers er niet onder OK dan!

Ik zit wel onwijs met die pillen, omdat ze dan voor je gevoel in je keel blijven hangen en daardoor wordt ik kotsmisselijk.

Pipi de pijn werd na een dag al een heeel stuk minder, gelukkig maar!!
En oscar, ik moet ook volgende week weer urine meenemen dan kijkt me dokter of het echt over is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:21

Ik heb een nierbekken-ontsteking gehad en was daarbij echt heel erg ziek; koorts, bloed plassen en vooral veel pijn. Met antibioticum was het gelukkig wel weer vrij snel op te lossen. Leuk is anders; sterkte!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:06

Ik heb op het moment nierbekken ontsteking, ik heb het vorige week zo erg gehad ik kon niet meer lopen alleen maar schreeuwen van de pijn en heb toen in het ziekenhuis gelegen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:10

Fijn dat het weer wat beter met je gaat !
Da's helemaal lekker, heb je net tentamens, en dan ook nog ziek erbij Verdrietig

Die ontzettend grote pillen zijn wel vervelend he ?
Ik had ook constant het gevoel dat ze ergens in m'n keel bleven hangen.
Of het echt zo was weet ik niet, maar het gevoel was al genoeg om constant te blijven slikken (wat natuurlijk niet hielp).
Bij mij hielp het om meteen daarna wat te eten (stuk kaas, appel) waar ik flink op moest kauwen, alsof het dan wat doorspoelde Knipoog
Misschien kun je het eens proberen, dan ben je in elk geval van dat vervelende gevoel af !

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 18:19

Ja zeer vervelend ik heb er al moeite mee als ik ze in 3e deel. Kan je na gaan. Innemen gaat opzich wel maar je wordt er zo misselijk van.
Ik heb ook amper honger en als ik dan eet, dan ben ik daarna onwijs misselijk en kan ik echt 4-5 uur niks eten.

Ja dat doorspoelen met eten doe ik ook ja Haha! dan lijkt het net of het door geduwd is, is een prettig gevoel ja Haha!

Summertje ook jij beterschap

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:34

Als je nu weer een beginnende blaasontsteking krijgt, want uit ervaring weet ik dat het vaak terugkomt, drink dan zo snel mogelijk heel veel warme drank. Thee is het gemakkelijkste, liefst twee hele theepotten achter elkaar. Je spoelt dan als het ware de boel door en de acute pijn is dan meestal verdwenen. Daarna gewoon naar de dokter voor een kuur natuurlijk, dit is alleen voor direct.
Sterkte ermee iig

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 11:01

Dankje voor de tip, ik drink nu namelijk alleen water en geen thee. Thee is wel een oplossing, is ook lekker voor me buik OK dan!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 11:19

Bij blaasontsteking is het van belang de plas zo zuur mogelijk
te maken (bacteriƫn gedijen niet in een zuur milieu). Giet dus
citroensap door je thee en water en/of neem extra vitamine C
(liefst natuurlijke).

Ik heb ooit ook nierbekkenontsteking gehad.
Niks van gemerkt. Ik werd door mijn ha gebeld nadat ik een
medische keuring voor een nieuwe baan had gehad.
Hij stuurde me door naar de internist en die heeft me antibiotica
gegeven.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 15:02

Ik heb vrij regelmatig nierbekken ontstekingen, hoort helaas bij de ziekte die ik heb.

Ik heb er echt altijd hoge koorts van en verga van de pijn. Soms moet ik 2 kuren achter elkaar hebben wil het over zijn, niet zo geslaagd.

Ik heb ook moeite met pillen maar als het tabletten zijn kun je ze ook fijnmaken en met een hap appelmoes of vla doorslikken, en die plastic capsules wil nog wel eens helpen om iets voorover te buigen, de capsule achter op je tong te leggen en dan een hap vla te nemen.

Let op met medicijnen tijdens het eten nemen. Sommige moeten juist op een nuchtere maag een kwartier voor het eten.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 15:58

De mijne moeten na het eten, maarja dat helpt nog niet echt. En ik MOET ze met water nemen. Maarja ik wen er langszaam aan.

Dankje wel voor de tip botervlieg, nu je zegt heeft het geloof ik zelfs al een keer eerder op bokt gestaan die tip. Maarja dat schoot me niet te binnen