JAGERS !!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

JAGERS !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 13:47

Hoi allemaal,
Dacht vandaag eens lekker te gaan rijden...
JAgers leuk he?
Gewoon vlakbij stal waar poezen en honden zijn!
Tog niet normaal?????

XX WAT vinden jullie?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!



hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:49

beetje onduidelijk,
ik denk dat je bedoeld wat wij van jagers vinden.
Jagers om de wildgroei in stand te houden ben ik voor, maar jagen voor de lol nee dat zie ik niet zitten.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:53

't is ook weer jachtseizoen op de Veluwe. Ik krijg er altijd de zenuwen van, van die cafemannetjes in legergroene 4x4 auto's en legerpakkies. Met dat jagen het ik niet zo'n vreselijk probleem (er zitten hier veel te veel zwijnen) maar wel met die jagers Haha!
Ik kleed Rowan wel altijd zoveel mogelijk aan in dit seizoen. Voortuig, opvallend dekje, etc. Ben altijd bang dat 1 of andere idioot in z'n schietgraagheid een paard voor een hert aanziet ofzo...

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:01

Ohwwwww als ik ergens niet tegen kan!!!!! Kansloze sukkels!! achter onze wei is een plak en dan lopen die idioten daar met hun geweer ruig te wezen terwijl onze paarden er een paar honderd meter vanaf in de wei staan. Dalijk rennen ze nog door de draad van schrik als er een schot valt. Laatst zette ik ze buiten en toen liep er weer zon aap in zn legerpakkie, ik dacht hmm ik ga eens kijken. Maar ik keek nogal agressief naar hem, zal hij wel in de gaten hebben gehad want er stak een konijntje vlak voor hem over (misschien wel hetzelfde konijntje als degenen die we zelf opgeknapt hebben omdat de katten wel eens een jonkie vangen Boos! ) en ik hield mn adem al in, en wat doet hij, hij laat hem lopen. Dus ik dacht HUH? Waar ben jij nou mee bezig! loop jij daar gewoon om ruig te wezen met je gun of ben je bang van mijn agressieve blik en de paarden? Nouja, het was wel verstandig van hem om niet te schieten anders had hij toch een krijsend wijf achter hem aangekregen Haha!

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:55

ArwenLune schreef:
Ik kleed Rowan wel altijd zoveel mogelijk aan in dit seizoen. Voortuig, opvallend dekje, etc. Ben altijd bang dat 1 of andere idioot in z'n schietgraagheid een paard voor een hert aanziet ofzo...


Ze mogen toch niet in de bossen jagen? Of kleed jij hem altijd opvallend? (wel slim trouwens).
Tja idd voor de wildgroei is het wel goed. Maar zomaar gewoon voor de lol....nee dat snap ik niet hoor.

Lenn volgens mij schieten ze niet zomaar lukraak op alle dieren. Tenminste ik dacht altijd dat ze er toch wel op moeten letten dat ze de oudere en zwakkere dieren pakken...maar de jonge niet toch?
Ik weet het niet zeker hoor. Heb niet zoveel verstand van jagen Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:44

Ik zeg niet dat het een jong konijn was Tong uitsteken
De natuur heeft zich al miljarden jaren zelf gered, dat is niet aan ons om daarover te bepalen, daar heeft de natuur zelf oplossingen voor. En daaruit leid ik af dat die jagers jagen voor zichzelf, niet voor de dieren. Ze krijgen er een kick van. Ik denk dat ik er ook een kick van krijg om zo'n k*tmensen te doden, denk dak dat ook maar ga doen Verward Nee dat mag niet. Waarom niet? Omdat mensen meer zijn dan dieren. Waarom? Omdat ze slimmer zijn? Nou en, ben je dan meer? Als ik zeg dat ik meer ben dan een vbo-leerling krijg ik anders wel op m'n donder. Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp er niets van.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 15:51

susan schreef:
beetje onduidelijk,
ik denk dat je bedoeld wat wij van jagers vinden.
Jagers om de wildgroei in stand te houden ben ik voor, maar jagen voor de lol nee dat zie ik niet zitten.


Sorry ik was ook nog niet helemaal klaar met mijn bericht!

Nou ja ik wilde dus gaan rijden.... Blabla, ja mooi niet hoor, de pony naast de bak in de wei stond echt debiel te doen, dus ik riep HOU OP!!!
(ik snapte niet wat er was) dus mijn pony schrok weer van haar en zo racede we de bak door....
Ja ik zag later pas dat die jagers bezig waren en ohhhh ik kan me zo kwaad maken dan Boos! Kansloze mensen...
Ze kwamen gewoon zo f*ucking dichtbij terwijl er wel katten ensow bij ons lopen. Goh ze gingen duiven schieten sjonge sjonge 3 duiven wooooow vliegen er en pang dood! Echt zo sneu.
En AnnaBabs ze schieten WEL lukraak op alle dieren, jong oud, ziek, etc maakt ze niet uit. Bij ons is er een kat doodgeschoten en t ergste was nog dat ze jonkies had Verdrietig
Ze gaan bij ons vaak jagen en dan zie je die auto's gewoon vol liggen met konijntjes Huilen IK heb zo'n hekel aan die mensen..............

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:56

Lenn schreef:
Ohwwwww als ik ergens niet tegen kan!!!!!


Als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die ongenuanceerd dingen roepen over zaken waar ze zich niet eens in verdiept hebben.
Zoek eerst eens uit hoe de Flora en Fauna Wet in elkaar zit en wat de eisen voor een jachtakte zijn, die haal je niet zomaar.
De jacht is volkomen natuurlijk en wild is het ultieme scharrelvlees.
Een van de functie´s die ik heb bij de politie is het groene milieu en coördinator groene b.o.a´s ( zijn o. jachtopzichters), geloof mij jagers weten heel goed waar ze mee bezig zijn en ook buiten het jachtseizoen erg druk bezig om hun gebied goed op orde te houden.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 16:00

IS nog geen reden om zo dicht bij paarden en een huis te komen en er zijn heel veel huizen bij ons in de polder gebouwd dus veel beesten lopen er NIET meer...
Het is niet volkomen natuurlijk om eenkat doodschieten of wel soms?

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:01

Ik moet 'r ook niks van hebben.
Wij wonen net bij een bos. En dan lopen ze altijd door onze weilanden. Maar als we weten dat ze weer komen hebben we meestal de paarden erin zodat ze er niet door kunnen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:10

Ilindra"]
[quote="Lenn schreef:
Ohwwwww als ik ergens niet tegen kan!!!!!


Als ik ergens niet tegen kan zijn het mensen die ongenuanceerd dingen roepen over zaken waar ze zich niet eens in verdiept hebben.
Zoek eerst eens uit hoe de Flora en Fauna Wet in elkaar zit en wat de eisen voor een jachtakte zijn, die haal je niet zomaar.
De jacht is volkomen natuurlijk en wild is het ultieme scharrelvlees.
Een van de functie´s die ik heb bij de politie is het groene milieu en coördinator groene b.o.a´s ( zijn o. jachtopzichters), geloof mij jagers weten heel goed waar ze mee bezig zijn en ook buiten het jachtseizoen erg druk bezig om hun gebied goed op orde te houden.
[/quote]
Ja, daar kan ik ook niet tegen, maar dit was een mening, ook al heb ik me mijn hele leven verdiept in de jacht, hij zal zo blijven.
In de flora en fauna wetten, de regels der natuur, niet de regels der mensen óver de natuur, die overigens niet eens van haar is Verward , staan geen geweren.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:49

Marrie schreef:
En AnnaBabs ze schieten WEL lukraak op alle dieren, jong oud, ziek, etc maakt ze niet uit. Bij ons is er een kat doodgeschoten en t ergste was nog dat ze jonkies had Verdrietig
Ze gaan bij ons vaak jagen en dan zie je die auto's gewoon vol liggen met konijntjes Huilen IK heb zo'n hekel aan die mensen..............


Dat wist ik niet. Ik dacht idd dat dit bij de wet zo geregeld was.
Nou ik erover nadenk heeft een vriendin van mij op die manier ook twee katten verloren......trieste zaak.

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:50

ik ken iemand die heeft haar paard verloren door 1 of andere idioot die dat paard in haar flank had geschoten... de dader hebben ze niet weten te vinden.
Het meisje had dat paard net 2 weken...

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:55

lunatje schreef:
ik ken iemand die heeft haar paard verloren door 1 of andere idioot die dat paard in haar flank had geschoten... de dader hebben ze niet weten te vinden.
Het meisje had dat paard net 2 weken...


Zo dat is inderdaad heel triest!! Maar denkt ze dat het een jager was dan? die haar paard voor hert aanzag ofzo?

Xyris

Berichten: 9442
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:02

het is zeker dat het een jager was aangezien de kogels (of wat dan ook) afkomstig waren van een jagersgeweer en de paarden staan aan de rand van een bos in de weide... ennuh, het paard was zwart :S lijkt me sterk als het dier aangezien werd voor een hert denk ik. Maar tis gewoon heel erg l*llig wat er gebeurd is :S

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:28

Tja hier jagen ze ook op de stoppelvelden en weilanden vlakbij mijn paarden. Mijn paarden staan er met hun nieuwsgierige kop vlakbij te kijken. Ik ben geen moment bang dat ze mijn paarden raken. Op het moment dat een konijn of haas richting mijn paarden, richting de huizen of richting de weg vlucht dan laten ze hem gaan. Pas als hij het open veld kiest dan is hij het haasje. Knipoog En ze schieten vaak ook één dier per jager. Dus hebben ze hun haasje of konijntje al geschoten dan laten ze hem inderdaad lopen al schiet hij vlak voor hun neus weg. Boze blikken van mensen zijn ze wel gewend dus daar trekken ze zich denk ik weinig van aan. Knipoog Het is meer dat ze niet schieten omdat er een mens of dier te dicht in de buurt is en men het risico niet wil en kan lopen dat er iemand geraakt wordt.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:51

AnnaBabs schreef:
Ze mogen toch niet in de bossen jagen?


Hier dus wel, ze jagen op grootwild, met name zwijnen. Daar zijn er op het moment veeeel te veel van (er moeten er zo'n 3000 minder komen ofzo?) dus dan zijn ze nog even bezig. En ze zullen heus wel uitkijken, het is niet alsof ik doodsangsten uitsta of er voor thuisblijf. Maar ik word wel een beetje nerveus als er aan het eind van een boslaantje waar ik rij zo'n vent met een geweer klaar staat om op overstekende zwijnen te schieten.

Bij m'n pensionstal hadden ze laatst het hagel tegen de ruiten vliegen. Dat gaat me dan weer wat ver, ze wonen helemaal niet direct aan de bosrand, zit een groot veld en een weg tussen.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:30

Ik haat jagers. Om de wildstand op peil te houden? Laat me niet lachen. De mensen hebben de wildstand uit balans gehaald dus nu moeten we 'wat' dieren afschieten omdat het evenwicht zoek is.

Wisten jullie dat er speciale fazantenfokkerijen zijn? Deze fazanten worden uitgezet zodat jagers ze af kunnen schieten. Mooie 'sport' he?

There is no reality, only perception.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:37

Lenn schreef:
In de flora en fauna wetten, de regels der natuur, niet de regels der mensen óver de natuur, die overigens niet eens van haar is Verward , staan geen geweren.



Goed gezegd lenn OK dan!

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:43

Ik heb ook mijn poezebeesten ernstig vet gevoerd vandaag zodat ze binnen bleven.....ik woon midden in het bos dus het knalt daar aan alle kanten Boos! .......
Morgenochtend ga ik uit rijden...meestal kom ik een groep reetjes tegen die achter mijn huis slapen(zo mooi dat spul dat tussen de bomen de zandvlakte opschiet)....ik heb een vermoeden dat ik ze gister voor het laatst heb gezien....... Huilen

Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid.
Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker..........

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:45

vreselijk jagers!!! laten ze die honden nog lekker los los lopen, komen ze rond de haffies gerend. was net goed dat Daisy er vorig jaar naar trapte! (niet tegenover de hond maar het baasje, hij moet zorgen dat ze bij hem blijven!) Flicka is al een keer geraakt door een kogel, weet niet meer hoe het precies gegaan is(zal weleens vragen). maar nu is hij nog altijd ene beetje schrikachtig voor als hij dat schieten hoort!

Shiloh

Berichten: 19774
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:48

ellenlouise"]
[quote="Lenn schreef:
In de flora en fauna wetten, de regels der natuur, niet de regels der mensen óver de natuur, die overigens niet eens van haar is Verward , staan geen geweren.



Goed gezegd lenn OK dan!
[/quote]

Ik ben ookt egen het voor de lol jagen op dieren... maar er zijn wel degelijk flora en fauna wetten die ERG belangrijk zijn, en echt niet zomaar zijn naar de behoefte van de mens.

Want STEL! je krijgt de muskusrat, die vermenigvuldigd zich ONTZETTEND snel, ze bouwen holen in oevers, die worden door de vele holen ontzetten slap en gevaarlijk, voor je het weet stort de hele boel in, en dan heb je ook de konijnen de kikkers en andere planten mee, en dit is alleen een voorbeeld. Als er gewoon te veel van een bepaalde diersoort komt dan krijg je over populatie... en dat lijkt erg vaak tot de verdwijning van dat dier uit dat gebied. Te veel dieren, te weinig voedsel, minder dieren, en dieren trekken weg, dat lijkt me ook niet altijd even fijn.

Het is nou eenmaal zo dat door de komst van de mens erg veel vijanden van vogels en dieren weg zijn getrokken waardoor deze dieren vaak beter en langer overleven, en dan worden er meer geboren als dat er dood gaan, wat het natuurlijke evenwicht verstoord, dat moet nou eenmaal verholpen worden...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:07

susan schreef:
beetje onduidelijk,
ik denk dat je bedoeld wat wij van jagers vinden.
Jagers om de wildgroei in stand te houden ben ik voor, maar jagen voor de lol nee dat zie ik niet zitten.



Zelf voor de wildgroei vind ik ze slecht, je gaat toch ook niet met een buks achter ale b...... aan en neerknallen of met een groep honden een arm vosje de dood in jagen, jagers ik vind ze echt super zielig

Kiekeboe

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:09

Maar Shiloh, onthoudt goed dat het de MENS is die de natuur uit balans heeft gehaald. De natuur is prima in staat om dit soort dingen zelf te regelen.

Misschien moeten we wat meer aan lange-termijn-denken doen en erover nadenken hoe we de natuur wat meer in evenwicht kunnen brengen????

There is no reality, only perception.

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 20:16

Novelle"]
[quote="susan schreef:
beetje onduidelijk,
ik denk dat je bedoeld wat wij van jagers vinden.
Jagers om de wildgroei in stand te houden ben ik voor, maar jagen voor de lol nee dat zie ik niet zitten.



Zelf voor de wildgroei vind ik ze slecht, je gaat toch ook niet met een buks achter ale b...... aan en neerknallen of met een groep honden een arm vosje de dood in jagen, jagers ik vind ze echt super zielig
[/quote]

zal even uitleggen hoe ik het bedoel, hier op de sallandse heuvelrug leeft nml een bedreigde vogel, de korhoender, en er is een overpopulatie aan vossen, wordt deze vossenpopulatie niet gedeeltelijk uitgedund, dan is er volgend jaar geen korhoender meer in nederland. enkel met deze gedachte kan ik het jagen wel aanzien.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, DogWords, Kirrietje, Mark0919, mirriejj, Monique1963 en 36 bezoekers