hond en ik gezakt voor de gehoorzaamheidscursus:-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

hond en ik gezakt voor de gehoorzaamheidscursus:-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 14:28

Vanochtend moesten Beau en ik naar het examen vanb de gehoorzaamheidscursus die we gevolgd hadden.
Beau was een beetje hyper (is ie wel vaker).
Op zich ging het wel goed, tot ie moest blijven zitten terwijl ik weg liep en hem zou roepen(ging alle eerdere keren in de training goed), hij rende meteen weg en zette de boel ff flink op stelten.
Na een tijdje konden we hem wer "vangen" en gingen we het nog eens proberen, weer rende hij weg en rende wat rondjes over het veld.
de rest ging goed (liggen en rondje eromheen lopen, bek openen, laten betasten, optillen,en volgen)
We moesten 70 punten van de 100 halen, en we hadden maar 65 helaas.....

Ze vroegen of ik herexamen wou doen (over 10 weken), maar dat heb ik niet gedaan, want ik wou toch al niet verder met b en c.
kreeg daarna wel een hoop kritiek over me heen, een andere cursist vertelde dat zn hond losliep en zo onder auto kwam en dat het daarom wel belangrijk was dat ik verder ging. (beau loopt nooit los, ja alleen op ons erf de hele dag, dus dan heb ik aan de commandos zit, blijf, volg, af enzo genoeg)
De instructeur kwam nog naar me toe dat hij heel jammer vond dat ik ermee ophield, omdat beau volgens hem ontzettend in de puberteit zat (hij is 2 jaar, we hebben hem vanaf mei ofzo), en dat Beau heel ver zou kunnen komen....

Nou ja ik ben er eerst mee gestopt, misschien dat ik later zin heb en het weer ga proberen.....

Clien

Berichten: 1511
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:32

Wat jammer zeg. Vooral omdat er van die mensen rondlopen die het beter weten. Jij hebt je best gedaan...misschien dat je moet kijken of je toch nog verder wil, maar daar zou ik me niet te druk om maken. Jij vind het een leuke hond, wat heb je nog meer nodig??

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:52

jammer dat je gezakt bent, ik weet hoe het is

heb 2 ridgebacks en die blijven puberen tot hun 2/2,5 en kunnen dan gewoonweg niet altijd luisteren

erg frustrerend als je dan met ee stel brave op hun baas gerichte herders op cursus zit Knipoog

maar jij weet zelf wat het beste is voor je hond, en laat je nix wijsmaken door die anderen die het beter denken te weten!

onze honden lopen de hele dag in onze tuin&wei enzo, overal zit een hek omheen en ze kunnen niet op de weg komen

als ik ze mee neem gaan ze mee aan de riem en los in het bos

gaat altijd goed, behalve als ze iets zien en erachteraan gaan, maar ja t blijven jachthonden he
die van 5 luisterd wel als ik een paar x flink roep, die van 1 die hoort me geeneens als ik sta te roepen.....maar ja ik weet nu dat t met 2,5 een stuk beter gaat, en in t bos kan er niet zoveel gebeuren, en uiteindelijk komt ze toch altijd weer terug, alleen soms niet meteen als ik roep

maar in de buurt van een straat zit ze altijd aan de riem dus gebeurt er niets.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 15:34

Echt oliebol!!!
En ik duimde nog voor je...Blijkbaar niet lang genoeg...
Balen hoor!!!

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:45

Hoi jammer zeg dat jullie gezakt zijn....Toch klopt het denk ik wel wat je instructeur zegt, dat je als je volhoudt echt verder kunt komen...Ik doe nu met mn hond behendigheid en daar zit ook van alles en nog wat, de meesten rennen nog vrolijk iedere hond van het veld ff langs (altijd leuk!), maar na zo'n cursus hebben 9 van de 10 honden door wat de bedoeling is en zie je dat er toch iets is blijven hangen!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:13

Zonde dat je niet het minimale resultaat heb geboekt wat nodig was om te slagen.

Helaas ben ik dan blijkbaar ook 1 van "die", die het toch ook wel zonde vindt dat je niet verder gaat. Maar daar is uiteraard wel de motivatie voor nodig.

Vergeet niet dat het vaak goed bedoelde kritiek is. Je hond zal zich toch maar los rukken uit je handen aan de riem, en die zal maar de weg op hollen. Zo iemand verteld dat alleen maar om je te "waarschuwen".

Wie weet krijg je straks weer zien om lekker met je hond aan het werk te gaan, en dan kan je ze een poepie laten ruiken op de volgende test Knipoog

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:35

Jammer dat je gezakt bent, en toch wel zonde dat je niet verder gaat, maar dat maakt eigenlijk niet zo veel uit als je hond maar de belangrijke basisregels kent toch.
Ik ben voor de 2e keer gezakt en moet weer in December op met Tibbe. Tot 2 keer toe is hij gezakt op het af blijven liggen, en vooral de laatste keer kwam het echt door die herders waarbij hij in de groep zit die meteen op gingen staan en gingen blaffen en uitvielen. Ik weet wel dat wat de omstandigheden ook zijn een hond hoort te blijven liggen. Maar ik had nog maar 2 lessen gehad met deze groep dus Tibbe was helemaal niet zo gewend. Ik hoop dat hij nou wel blijft liggen binnen de minuut anders is Tibbe weer gezakt, en ik wil zo graag door. Ik vind het nog heel leuk en de hond volgens mij veel leuker. Dat vind ik het belangrijkste. Lachen

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:26

wat jammer dat je gezakt bent..
luisterd hij thuis wel goed?? persoonlijker vind ik dat belangrijker dan een papiertje waar op staat dat je hond gehoorzaam is Haha! Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 19:42

ja, hij is wel hyper en zit in de puberteit, maar die oefeningen gingen thuis en op de training steeds heel goed, maar nu dus niet...