wat is de tactiek van die paardenbeul??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

wat is de tactiek van die paardenbeul??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 00:11

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht? Hoe krijgt die gast die paarden zover dat hij ze zo bewerken kan? Ik bedoel, dat laat een paard toch niet zomaar toe?!?! Bij de eerste pijnscheut moeten ze toch wild worden van de pijn en proberen ze toch los te komen? Zou hij ze bedwelmen met het één of ander? Dan zou hij toch enige kennis moeten hebben van paarden, hun gedrag en daar op inspelen met een goedje? Zouden ze de paarden nooit onderzocht hebben op zoiets? Maaginhoud controle enzo???

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:13

Verschrikkelijk he, dat dacht ik ook toen ik dat kranten artikel las. Hoe krijgt z'n man in godsnaam dat voor elkaar, hoe ziek moet je daarvoor wel niet in je hoofd zijn. Verdrietig

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:14

Ik vraag me ook af wat zijn reden is Scheve mond

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:37

Vraag het me ook af pellie, die paarden staan los, geen halster ofzo.. en ze zullen toch wel gaan uithalen als ze worden vastgehouden? Hoe doet ie het? Want als we dat eenmaal weten kunnen we het misschien ook dwarsbomen...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 00:44

nou precies. het lijkt me, met dit soort gegevens uit onderzoeken en de psychologische rambam kun je toch een aardig daderprofiel maken en weten in welke hoek je moet zoeken.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 06:39

Mischien neemt hij wel een halster mee Scheve mond
Hij is iig gestoord.
Als ik die vent tegen kom, dan maak ik hem koud.
Let alsjebliefd goed op je paarden mensen ;'(

Extensions voor paarden!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 06:39

Ohjah en nog iets, wie zegt dat hij alleen is?
Mischien zijn ze wel met zijn 2en, lijkt wel een soort jack the ripper niet?

Extensions voor paarden!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 08:34

Malabarista schreef:
Ik vraag me ook af wat zijn reden is Scheve mond


misschien is hij ooit geschopt of gebeten door een paard.... en wil die wraak Scheve mond

verder geen ID wat zijn motieven kunnen zijn..... echt verschrikkelijk!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 08:51

Suleika"]
[quote="Malabarista schreef:
Ik vraag me ook af wat zijn reden is Scheve mond


misschien is hij ooit geschopt of gebeten door een paard.... en wil die wraak Scheve mond

verder geen ID wat zijn motieven kunnen zijn..... echt verschrikkelijk!
[/quote]

Dat kan ook Mirjel, maar eigenlijk is dat natuurlijk nog geen reden om een paard om z'n verschrikkelijke manier te mishandelen/vermoorden. Verdrietig

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 09:05

nee joh, dit ligt veel dieper. ff brainstormen:
Een gruwelijk gestoorde persoonlijkheid; seksualiteit, gerichte agressie op de zwakkere, zeg maar geerust allerzwaksten. Dat betekent dat deze persoon in de mensen maatschappij gewoon niks maar dan ook niks is, hij staat ergens onderaan de sociale ladder. kan moeilijk contact zoeken met mensen, misschien is hij vroeger zelf mishandeld en/of seksueel misbruikt.
en ik denk dat het een blanke is. leeftijd tussen de 18 en 30 jaar.

laten we de politie maar gaan helpen.
wie maakt er nog meer een profielschets van deze beul?

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:24

Deze vraag heb ik toevallig nog in een ander topic gesteld. Dus geen topic over geopend.
Volgens mij hebben ze bij die paarden verder nooit onderzoek gedaan. Geen bloedtest, niks.

Ik weet niet hoe het komt maar ik denk ook aan een blanke man rond de 25-30 jaar. Werkeloos, weinig sociale contacten, onverzorgd uiterlijk.

Als hij de paarden niet bedwelmd of verdoofd oid dan kan hij volgens mij nooit alleen doen.
Alle paarden zijn verwond aan de genitalien. Als een paard vanachter benanderd wordt draait het zich altijd om. Een paard wil altijd weten wie of wat er achter hem staat.

Ook bekend als Kim20!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:46

Pellie schreef:
nee joh, dit ligt veel dieper. ff brainstormen:
Een gruwelijk gestoorde persoonlijkheid; seksualiteit, gerichte agressie op de zwakkere, zeg maar geerust allerzwaksten. Dat betekent dat deze persoon in de mensen maatschappij gewoon niks maar dan ook niks is, hij staat ergens onderaan de sociale ladder. kan moeilijk contact zoeken met mensen, misschien is hij vroeger zelf mishandeld en/of seksueel misbruikt.
en ik denk dat het een blanke is. leeftijd tussen de 18 en 30 jaar.

laten we de politie maar gaan helpen.
wie maakt er nog meer een profielschets van deze beul?


Maar wel heel slim, mensen die weinig sociale contacten hebben zijn vaak OF alcoholist ofzo, OF heel slimme mensen, denk aan "nurds". Die hebben zich vaak gestort op een opleiding etc...

Verder denken ze toch dat de paarden gedrogeerd zijn??

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:10

Pellie schreef:
Maaginhoud controle enzo???

Daar zeg je wat.
Het lijkt me namelijk normaal dat een paard of ander dier gaat protesteren wanneer je pijn voelt. Ze zullen toch denk ik wel van zich afschoppen of weg rennen.
Blijkbaar doen ze dat niet omdat ze er anders niet zo toegetakeld waren.
Verdoving dus, spierverslapper of zo.
Verder heb ik er geen verklaring voor.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:16

Denken jullie niet gewoon aan een bende jongens?
Die hier "lol" in hebben??

Zo'n idee heb ik namelijk... Beetje vreemd allemaal wel.

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:26

Angelique18 schreef:
Denken jullie niet gewoon aan een bende jongens?
Die hier "lol" in hebben??

Zo'n idee heb ik namelijk... Beetje vreemd allemaal wel.


Een bende jongens doet het een keertje, maar gaat niet systematisch te werk.

Zorg dat je paard altijd onder toezicht staat, en haal hem 's avonds binnen....

En bid dat de dader er snel genoeg van krijgt, of een keertje het verkeerde paard tegenkomt.

Je suis Charlie.

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:30

Angelique18 schreef:
Denken jullie niet gewoon aan een bende jongens?
Die hier "lol" in hebben??

Zo'n idee heb ik namelijk... Beetje vreemd allemaal wel.


Waarom jongens?Ik denk dat als het een groepje is dat ze opzoek gaan naar iets of iemand die niet zo zwak is.Zoals een een andere jongen dood trappen ofzo.
Ik denk persoonlijk ook dat het een volwassen man(waarom eigenlijk geen vrouw Verward ) is die alleen werkt en idd de beesten drogeerd.Dan ga je toch denken aan iemand die in de (dier)geneeskunde werkt of iemand die alle boeken uit de bieb over verdovende middelen versus dieren heeft geleend.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 12:38

ik denk zeker geen groepje nee. en ik denk ook een wat hoger opgeleide of iemand die zich verdiept heeft in zijn slachtoffers.
ik denk dat je deze persoon goed kan vergelijken met een serieverkrachter maar ook weer niet helemaal. ik bedoel, hoe zwak moet je zelf zijn dat je dieren pakt en geen mensen?!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:09

heb pas op discovery een serie gezien over het denken van seriemoordenaars, daar zeiden ze ook dat ze vroeger vaak dieren mishandelden, dus ik denk niet ouder dan 25 eigelijk. maar idd wel weinig sociale contacten, onverzorgd uiterlijk etc. ik denk ook wel dat ze met zn tweeën zijn, of hij moet een halster, touw en kluister mee nemen zodat hij hem vast kan zetten en de kluister om het trappen te voorkomen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 13:12

als er gekluisterd werd dan zou je daar ook weer sporen van moeten vinden lijkt me.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:13

Pellie schreef:
als er gekluisterd werd dan zou je daar ook weer sporen van moeten vinden lijkt me.

heb niet zo veel verstand van kluisters, weet alleen dat die soms worden gebruikt bij merries die gedekt moeten worden, lijkt me dus dat je die zo in de winkel kan kopen en dat het ook geen (ernstige) sporen achterlaat..

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:15

tja het blijft een raadsel maar ik denk idd ook aan een blanke man weinign sociale contacten (of contact gestoord) met of zonder psychiatrische stoornis die op zoek is naar de halve paarden wereld achter zich aan. OK dan!

Maar ik denk dat je het in je eentje ook kan doen halster touw erbij en je zet ze vast aan het hek ofzow en je kan er vanaf de zijkant bij (iedereen weet toch dat dat de veiligste plek is Verward )

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:19

maar als ze bedwelmd worden, vind je daar toch ook sporen van? Ik weet het niet hoor. Volgens mij is het geen groepje jongens die dit doet, er is veel te veel over na gedacht. Ik denk dat het gewoon een psychopaat is, want iemand met normale hersens doet dit toch niet?! Maybe is hij wel erg getraumatiseerd in zijn jeugd en wil die zich wreken. Iedereen moet gewoon camera's gericht op zn paarden zetten, en daar de hele dag naar kijken, tsja wat moet je anders!

[o]

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:19

Gisteren in "Hart van Nederland" Is er aandacht aanbesteed.
Er werden toen ook mogelijke motieven gegeven WAAROM de beul het zou doen.
Ze zeide ook dat hij waarschijnlijk een slechte jeugd heeft gehad.
Zolang hij de dieren " gewoon" verminkte dan was hij nog niet zo erg, maar als hij in de geslachtsdelen van een paard ging snijden was dat omdat hij dan meer macht voelde ( geloof ik)
En als dat punt is bereikt kan het ook gevaarlijk voor mensen worden.

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:23

pferdtje schreef:
tja het blijft een raadsel maar ik denk idd ook aan een blanke man weinign sociale contacten (of contact gestoord) met of zonder psychiatrische stoornis die op zoek is naar de halve paarden wereld achter zich aan. OK dan!

Maar ik denk dat je het in je eentje ook kan doen halster touw erbij en je zet ze vast aan het hek ofzow en je kan er vanaf de zijkant bij (iedereen weet toch dat dat de veiligste plek is Verward )

jawel maar neem nou het laatste slachtoffer.
die werd midden in de wei gevonden.
zonder hek erbij (in de buurt) paard was ernstig gewond, dus zal niet nog doodleuk naar het midden zijn gelopen...
ik vind het maar een enge gedachte.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:30

Bah ik sta zowat te Misselijk bij dit topic.

Maar goed.

Ik denk toch dat de desbetreffende persoon wel met paarden om kan gaan.
Hij zal het dier zeker wel verdoven, als ik mijn paard van achter benader draait hij zich idd om. En mocht ik hem een rotschop geven dan maakt ie wel dat ie wegkomt.

Hij zal het dier ook wel vastbinden en na de daad laat hij het wel weer los.

Profiel schets: Iemand die iets te kort komt, mishandelt is of eigenlijk buiten de maatschappij staat.
Hij wil aandacht en dat krijgt ie omdat dit in het nieuws komt.
Iemand van buitenlandse afkomst in de leeftijd tussen de 25 en 40 jaar. En anders iemand van boven de 55 die thuis sexueel niet aan zijn trekken komt.
Het zal ook iemand zijn die de buurt kent en de wei misschien regelmatig al bezogt heeft.
Weides liggen meestal afgelegen in het donker en dan zul je wel moeten weten hoe je er moet komen en wat er in de wei staat.

Wow, ik ga maar bij de recherche denk ik Tong uitsteken

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ania, AnnetteFlame, C_estmoi, Celebi, charootje, Firebug, Galaika, Ginny135, GoogleAdsense, HELder, hesterve, journee, Kabayo, KirstenHorse, Lalidan, lyanne_sanne, Macs, Mirjam79, Roosch, Sabbientje, Sabine, Siers83, stella92, Suliko, Typhoon, VuurVleugels, Winged en 45 bezoekers