mijn jonkie is zo braaf

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

mijn jonkie is zo braaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:17

gisteren ben ik met marieke (orionneke) naar mijn 3 jarige (nog helemaal groene) merrie geweest

na eerst even lekker getutteld te hebben op stal zei de staleigenaar dat ik haar best in de gang vast kon binden.
en inderdaad het jonkie stond als een volleert paard superbraaaf vast in de gang terwijl ik haar vacht, benen en manen kamde.
ze vond echt alles goed.
soms keek ze wat zuur maar als ik lekker bij haar kaken kriebelde vond ze alles weer goed.

omdat ik toch al mijn spullen mee had genomen en zij toch alles zo braaf ondervond, was het misschien wel een goed idee om meteen haar manen te plukken.
eerst even heel voorzichtig het eerste plukje, nou dat ging goed. daarna voorzichtig verder geplukt en het maakt haar weinig uit. soms ging ze wel eens wat tegen het trekken inhangen met haar hals maar ze heeft nog geen poging gedaan tot vervelen.

marieke en ik waren beide toch wel verbaasd over haar coolheid.

nou als nu maar voorzichtig proberen de pluk bij haar oren weg te knippen. ook dit gaf no problemo.
dan ook maar proberen die lange bontjes uit haar oren te knippen?
nou ze vond het volgens mij allemaal wel gezellig dat getuttel want ook dat liet ze zonder enig tegenstribbelen toe.

ondertussen haar natuurlijk ook wel flink verwend met wat kriebels en een heel klein beetje muesli.

omdat ze zich zo goed gedragen had (anders ook wel hoor)! mocht ze zich nog even lekker showen in de bak zodat marieke nog wat foto's kon maken. ook daar kon je haar naderhand zo pakken.

vandaag gaat er voor de 2de keer een zadeltje op en morgen ga ik eens proberen om erop te stappen. ik ben benieuwd.

mijn jonkie is toch zo Lovers

groetjes [naam]


Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:37

Ja ze is echt lief!!!!!! En leuk en mooi! Hier wat fotos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:39

Leuk paardje!!
Wat knap zo'n jong beestje en al zo braaf met alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:41

de fot's zijn jammer genoeg niet zo mooi gelukt. maar aan de bovenste 2 foto's kun je zien hoe enorm onder de indruk ze was van het plukken NOT!!

volgens mij is ze ook best rustig, alleen jammer dat de bewegende foto's mislukt zijn want daar snurkt ze de bak rond met haar staart in de lucht.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-03 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:45

Zo wel fijn zeg dat ze zo koelbloedig is! Ik vind het echt een plaatje om te zien hoor . Veel succes met inrijden Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 16:46

Het lijkt me ook een heel rustig paardje op de foto's.

En suuces met inrijden!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:06

Echt super leuk paardje zeg!!
En idd veel succes met het inrijden!!

Live,LOve,'ndLaugh

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:10

leuk paardje zeg *LOL* !!! ..
fijn dat ze alles zo toe laat voor de eerste keer *LOL* alleen maar makkelijk Haha!

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 21:28

ja ik ben echt benieuwd morgen ga ik er maar eens voor de eerste keer opzitten. ik heb mijn cap en beugelriem voor om haar hals al klaargelegd.

ik ben benieuwd

groetjes [naam]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, Siers83 en 138 bezoekers