grr 2 minpunten onterecht...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

grr 2 minpunten onterecht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 22:09

Heb ik dat... in Bathmen heb ik met Murf in de Z de cross VRIJWILLIG verlaten na 2 weigeringen...
Wat zie ik dat ze bijgewerkt hebben op mijn standen.. ja hoor 2 minpunten voor Bathmen... dat waren toch zeker geen winstpunten EN geen minpunten???

Ik denk dat ik ze morgen maar is even op ga bellen daar van het KNHS..


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:14

Ik zou gewoon zeggen dat hij niet goed aanvoelde....veiligheid en paardenwelzijn staat immers voorop, zeker bij de eventing. Ik denk dat ze wel op hun besluit terugkomen, ze roepen immers zelf altijd dat juist in deze tak van sport de verantwoordelijkheid van de ruiter zeer groot is en we willen toch zeker geen ongelukken?!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:17

Kijk maar eens in artikel 312 c van het disciplinereglement: geen verliespunten bij vrijwillig verlaten van het cross-country parcours of kreupelheid; de kreupelheid moet vastgesteld zijn door een veterinair.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 22:18

Murf voelde ook echt niet lekker aan, hij is later bij de 2e keuring ook afgekeurd op linksvoor, hij heeft zichzelf teveel lopen opfokken voor de cross waardoor hij niet liet merken dat hij ergens last van had, maar dat kwam er in de cross snel genoeg uit.. ik voelde vanaf hindernis 2 al dat hij niet helemaal honderd liep, toen ik de eerste weigering had op hindernis 5 dacht ik hmm hoe kan dit, ik kwam super was een super sprong (die 3 sprong van grote heggen) toen hij de tweede keer er wel overging, maar toen de tweede heg op 3 galopsprongen wilde nemen en toen heel vernijdig stopte had ik direkt in de gaten dat er echt iets niet pluis was, heb hem toen maar lekker beloond en ben terug gestapt..

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:20

En zo hoort het ook OK dan!
Laatst bijgewerkt door SGWuppie op 07-11-03 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 22:20

bedankt voor dat arikel! Ik wist niet dat je ook geen minpunten kreeg bij kreupelheid vastgesteld door veterinear.
Op 2 punten kan je dus bij mij zien dat de minpunten onterecht zijn, maar ze zullen er vast niet moeilijk over doen bij de KNHS, bel morgen direkt even!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:22

Bij jou is dan dus zelfs beide van toepassing: zowel kreupel vastgesteld door wedstrijdveterinair als vrijwillig verlaten van het parcours..
Waarom heb je hem eigenlijk nog bij die 2de keuring voorgebracht?

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 22:28

eh sja ik dacht dat dat moest.. en ik kende de DA die daar stond, was erg benieuwd wat zij van hem vond aangezien hij toch niet lekker liep.. conlcusie: verstuikte kogel.. (waar hij overigens nu nog steeds mee zit... maar we hebben de hoop dat als we nog 2 weken met hem stappen, het dan goed moet zijn..)


Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:24

succes dr mee!

ennuhh..idd de knhs bellen hoor!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:41

Laat je het ff weten als je gebeld hebt...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:32

tsja kweenie goed wat de regels zijn.... Mag je vrijwillig het parcour verlaten als je paard toch al 2 weigeringen had? of moet je wachten tot de 3e weigering?

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 11:47

in de cross ben je pas uitgesloten bij 4 weigeringen in totaal, 3 weigeringen op 1 hindernis, bij de 2de val van de ruiter of bij de 1e val van het paard...
Je mag ten alle tijde in de cross het parcour vrijwillig verlaten..

ik wilde vandaag de knhs bellen, maar dat gaat alleen maar van ma t/m vr
dus dat wordt maandag bellen!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-03 19:20

Nou ik heb vandaag even gebeld, en ik moest zorgen dat ik een bevestiging kreeg van Bathmen dat de minpunten dus onterecht zijn.
Als ik die bevestiging heb en ik die ook doorgeef aan de KNHS zullen die de minpunten verwijderen..

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 19:30

Ff off topic..... mijn knollie (een van de 2) heet ook Murphy, maar is een KWPNer. Wij noemen hem Smurf (hij is maar 1.70)

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers