Meer mensen met Psoriasses? (verkeerd geschreven?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Meer mensen met Psoriasses? (verkeerd geschreven?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 08:04

Ik heb al een paar jaar last van Psoriasses, op mijn hoofd huid, ik gebruik hier voor de shampoo denor X
(wat kanker verwekkend blijkt te zijn Scheve mond )
Ik zit hier best wel mee, omdat het erg jeukt en ik vaak zit te krabben Verdrietig .
Ik heb ook een zalfje dat erg goed werkt , dan heb ik de hele dag geen jeuk meer, en het sneeuwt niet de hele dag voor mijn ogen.
Als ik gedouched heb, heb ik vaak last van sneeuw namenlijk. Bloos!
Ik hoop dat er mensen zijn die betere medicijnen hebben, want het zal toch niet echt ongenesenlijk zijn hè? Verdrietig
Liefs Lissy Vriendjes zijn?

Extensions voor paarden!


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 08:09

Hai Lissy,

Voor zover ik weet is Psoriasis helaas niet te genezen. Wel goed onder controle te houden door verschillende zalven en cremes. Heb je al eens op internet verder gezocht?

Liefs Hanifa

'Paint' it 'Black'

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 08:21

Jah maar op internet zijn meerendeels discussies ipv informatie.. Boos!

Extensions voor paarden!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 08:21

Ik ga nu even slaapjes doen.. Bloos ben net thuis.. Ciao!
Tot vanmiddag

Extensions voor paarden!


Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 09:38

Wat super helpt is Dode Zee zout! Daar een oplossing van maken en in weken. Helpt gegarandeerd!

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:29

Mijn boertje heeft het ook. Bij hem wordt het veel erger als hij gestresst is of slecht vor zichzelf zorgt (veel stappen, zuipen, roken, blowen, weinig slaap en vet eten). Hij heeft het niet alleen op zijn hoofd maar ook in zijn gezicht en op zijn bovenlijf... Hij gebruikt die shampoo die jij noemt ook, maar inderdaad heeft het weinig effect. Bij de Tuinen (vast ook wel ergens anders) verkopen ze tea tree shampoo, misschien dat je daar iets aan hebt! Een vriendin van me heeft het trouwens ook, maar dan een andere vorm. Bij haar zit het op haar hele lijf en die plekken doen ook zeer en jeuken. Sterkte ermee!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:42

Tja.... ik loop er al mijn hele leven mee. Alleen op mijn hoofdhuid en gelukkig heb ik veel haar dus is het niet echt zichtbaar *LOL* Wat bij mij helpt is het haar redelijk kort houden zodat er lucht bij kan. Daarnaast zwem ik vrij veel en ik heb de indruk dat het chloorwater ook een positief effect heeft. Wat suzanne zegt kan ik ook wat mee; tijdens een lange vakantie in Joegoslavië (voor de jongeren onder ons; dat zijn nu de landen Croatië, Bosnië Herzegovina etc. Haha! ) zwom ik zo'n beetje elke dag in zee en tijdens die vakantie was mijn psoriasis zo goed als verdwenen Lachen

Ik heb in het verleden (al vele jaren terug) regelmatig smeerseltjes e.d. gebruikt, maar niets hielp. Ik heb toen de moed maar opgegeven. Haha! Onlangs vond ik een sjampoo die speciaal geschikt zou zijn tegen psoriasis. Ik heb deze nog niet geprobeerd, maar zal dat maar eens doen. Ik laat het wel weten of het geholpen heeft Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Sammy_Jo

Berichten: 1447
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Haaksbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:45

Mijn vriendin heeft daar ook last van.
Op haar hoofd en ellebogen !
Het komt voornamelijk door stress bij haar !

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:47

Ik heb psoriasis sinds een jaartje, psoriasis in mijn handpalmen en onder mijn voeten, zeer pijnlijk omdat ik eerst ontstekkingen krijg en dan pas ga vervellen Haha! . ziet er erg goor uit en als ik het erg heb moet ik handschoenen aan. Maar ik ben van de zomer naar hongarije geweest en heb ik daar in termaal baden gezeten en met mijn handpalmen in de zon en ik moet zegen het was van de zomer weg, en nu heb ik ook bijna geen last. maar het blijft k.. als je het hebt.

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:15

Mn moeder heeft het ook.
Zij gebruikt Dermolin (shampoo zonder zeep). Is dacht ik wel te koop bij de meeste drogisterijen.

Volg mijn Fjordenpaarden Finnea & Sølfin op Instagram

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:20

Een meisje wat ik ken heeft psoriases en is wel bang dat ze erop aangekeken wordt.
Ze gaat binnenkort naar een kuuroord en ik vertelde haar al van de visjes.
Hopen voor haar dat ze die daar ook hebben.
Je gaat dan in een bad zitten waar een 2 of 3-tal soorten visjes in zitten, die maken de huid weer schoon en het schijnt zeer effectief te zijn voor de meeste mensen.

Pennymeisje van 36 jaar, jaja echt waar! En als bonus een serieuze amazone van 7 jaar :')

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:23

Wat ik wel heb gehoord is dat er speciale lichtbakken bestaan waar je een paar minuten per dag voor moet gaan zitten. Die schijnen een gunstig effect te hebben op de psoriasis.
Ik dacht trouwens dat er ook een patientenvereniging van is. Die kunnen je uiteraard nog veel meer informatie geven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:00

Mijn moeder heeft sinds 5 jaar psoriasis, na heel veel zalfjes en shampoo van de huidarts heeft ze nu alleen een poeder voor de jeuk. Ze heeft ook een hele tijd een lichtbak/zonnenbank gehad en als ze daar maar een paar keer per week onder ging liggen had ze in ieder geval minder jeuk.

In de winter gaan ze altijd naar spanje en daar heeft ze er gek genoeg helemaal geen last van.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 17:19

Ik heb al een paar jaar psoriases Verdrietig .
Ik heb een zonnenbank te leen gehad, dat hielp niet
De shampoo die ik gebruik helpt niet
De zalf die ik gebruik zorgt alleen dat de schilfers los gaan zitten en er dan af gaan met douche en ik heb dan geen jeuk meer.
En idd, ik heb veel stres dus het is nu erger als ander.
GELUKKIG ga ik over 21 dagen naar Curaçao voor een maand, daar ga ik veel zwemmen in de zee, en dat schijnt goed te helpen
Ik laat het jullie weten.
Mischien als ik de zalf en de zee combineer ik er mischien een tijdje vanaf ben Scheve mond .
Ik hoop het.
Dode zee zout heb ik ook, doet vrezenlijk zeer als ik mijn haar daar mee was, das echt zout in de wond strooien, maar ook dat helpt niet.
Hopenloos hè?
Maar er zijn mensen met ergere dingen denk ik dan atlijd maar.
Liefs Lis

Extensions voor paarden!

Xyris

Berichten: 9445
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:59

Is het hetzelfde als *berg*? Want in dat geval werkt zoete olie erg goed, zoete olie in doen, een uurtje in laten trekken, uitspoelen en dan je haar wassen met een speciale shampoo (weet all1 niet meer hoe die heet) ik weet wel dat je ze alleen bij de huisarts kan verkrijgen.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:08

Ik heb er op mijn hoofdhuid een tijd terug vrij veel last van gehad. Ik kreeg toen iets voorgeschreven van de huisarst wat ze (dat vertelde mijn arts) ook bij de soldaten in vietnam gebruikten met die klachen....Het was een soort van teer shampoo. Bij mij heeft het super gewerkt, en heb er vrijwel geen last meer van, iedergeval een stuk minder.
Wel is mijn haar behoorlijk "kapot" want echt voedend is het niet...

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 19:33

Mijn vader heeft er heel veel last van, ook vooral door de stress, maar hoewel dat nu verminderd is, verminderd de psoriasis niet zo heel veel Scheve mond. Heel zijn lichaam staat vol met rode chilferende plekken.
Hij heeft ook al shampoo's, zalfjes etc gehad, maar ook niet echt iets dat hielp.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 18:50

Maar niemand heeft dus een zalf de ècht <-- Goed werkt hè? Boos!

Extensions voor paarden!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:04

Ben je al eens bij een dermatoloog geweest in het ziekenhuis.
Ik weet namelijk dat er een bepaald recept bestaat van een hele vettige zalf die je dan op de huid moet doen. Gedurende drie dagen 8x per dag aanbrengen en de haren mogen dan ook niet gewassen worden. Na de drie dagen eerst een paar keer met dubro wassen en daarna met die denorex shampoo.
Vervolgens bestaat er een lotion op waterbasis die je dan nog op de schuilfers moet smeren tot dat het helemaal schilfer vrij is. Maar daarna moet je wel consequent blijven en zodra het weer opkomt meteen bestrijden.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-03 19:25

Hmmm Scheve mond ik ben wel bij een dermatoloog geweest,
heb een vettige zalf gekregen,
moest ik voor ik ging slapen erop smeren,
en in de ochtend douche,
en wassen met Denor X.
Ook dat helpt niet super Scheve mond
... Verdrietig

Extensions voor paarden!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 19:43

Ja, ik heb er ook last van en ook op mijn hoofdhuid, ja. Ik heb van de dokter Elocon Lotion gekregen en ik vind zelf dat dat heel goed helpt. Misschien heb je daar wat aan? En dat het ongeneeslijk is, heb ik ook gehoord, ja. Het blijft eens in de zoveel tijd terugkomen...

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

AnkeD

Berichten: 290
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:31

Ik kreeg een aantal jaren geleden last van psoriasis, vooral op mijn hoofdhuid en een aantal kleine plekjes op mijn lichaam.
De dokter had me toen Resdan RX shampoo voorgeschreven. Het is een teershampoo met mint en bij mij hielp het echt SUPER. OK dan! Na een aantal weken gebruikt te hebben is het over gegaan bij mij. En nu als ik heel af en toe weer die jeuk krijg, dan gebruik ik weer die shampoo en het is weer weg. Voor die plekjes had ik trouwens ook een zalfje gekregen en die plekjes zijn ook verdwenen.

Z1+1!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 20:59

Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er last van. idd smeren smeren en nog eens smeren. Ook dode zee verlicht. Genezen doet het idd niet, maar er is zeker wel mee te leven.
Ook zijn er ook licht therapieen, maar ik zeker met de dermatoloog overleggen of dat mogelijk is. Daar heb ik trouwens hele mooi resultaten van gezien.

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:03

sorry voor het beetje offtopic gaan, maar is het eigenlijk erfelijk?

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 09:42

psoriasis is erfelijk, en het kan voor een periode weg gaan maar, vooral bij stress en verminderde weerstand weer opspelen. ook is het in de winter vaak erger dan zomers.

ikzelf heb van mijn dermatoloog een hormoon zalf gehad maar die gebruik ik eigenlijk alleen als de psoriasis heel erg is, ivm bijwerkingen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amandavd, Amazonbot, ComscoreBot, Finesse, fokfanaat, Googlebot, iirrssjjee, Jojoju, Lestrange01, Mandy_89, mika11, Pova, rayoow, roosjenat, rosalie_a, singa, Sorriso, Toffeltje, Vavane, xxmichellexx, zonnebloem18 en 151 bezoekers