zelf deken maken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 20:11

k zat eraan te denken om zelf een deken te fabriceren voor Carina, wie weet hoe ik dat het beste kan aanpakken...?
en heeft iemand misschien een patroon of iets in de geest daarvan? Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:14

het is wel te doen. Toen Pinky veulen was heb ik voor hem ook een deken gemaakt
gewoon een deken singel kopen, de maat meten en een mooie vorm knippen en er dan voor een sluiting (waren bij mij gewoon 2 linten die ik aan elkaar knoopte) maken.

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-01 20:24

wat voor een stof had je gebruikt?

ik was eigenlijk op zoek naar iets wat qwaterdicht is... Scheve mond\ zal wel weer niet te krijgen zijn.. Frusty Frusty

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 20:36

Ik kende iemand die z'n deken ook zelf had gemaakt, van een oude (dunne) deken voor op je bed Scheve mond\ (sorry, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, maar het is dus geeeen donsdek!)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:35

Ik denk dat als je een waterdichte winterdeken wil maken, dat je bijna niet tegen een winkeldeken kunt naaien. Stof is vrij duur, en voor een grote pony of een paard heb je flink wat meters nodig. Ik ga uitrekenen of ik zelf een fleecedeken kan maken, maar als het duurder is dan in de winkel, doe ik het niet.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-01 21:44

ppff dat van mij was iig NIET waterdicht! Lachen
Ik vond het gewoon leuk om te doen. Had totaal geen nut Haha!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 07:50

Ik denk dat je dan beter een gewone deken kan kopen. Het is net wat Joyce B zegt, stof is duur en je hebt er heel veel werk aan.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 08:42

ik zou ook gewoon een dek kopen, ik heb een regendek gekocht van 260,- gulden, maar ze zijn er ook wel goedkoper hoor
en anders misschien een tweedehands dekje ofzo
kan ook heel goed

suc6 ermee!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 08:58

We hebben hier nog allemaal van die dekens liggen, ennuh me moeder is best bereid om voor mij een deken te naaien ( Lovers ) !
Heb nu nog geen pony, maar die pony die ik wil kopen, heeft een paar dekens (oud!) en dan kijkt ze daarvan de maten enzo...
Wel handig zo'n moeder...
Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 09:06

ik had zo'n wollen onderdeken zeg maar (had mijn schoonmoeder op zolder liggen) Die heb ik toen op honey geleg, over de hals heen. De vorm (borst e.d.) met krijt afgetekend.
Uitgeknipt, omgezoomd, aan de voorkant 2 touwtjes die je aan elkaar knoopt (gewoone een stevig lint pakken) en aan de achterkant een bilriem (ook van dat lint)
Elastische dekensingel erom heen, en klaar.
Heb er 3 jaar mee gedaan, en toen heb ik hem aan lonneke gegeven voor lucky.
EUhm, ik heb dus niet zelf genaaid, daar heb ik een schoonmoeder voor Schijnheilig

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-01 20:12

tja, daar was ik al bang voor dat je voor een regendichte beter naar de winkel kunt gaan... Haha!

ik ben gister naar de markt geweest en daar hadden ze fleece voor f 20,- per meter, 1.60 breed
heeft iemand enig idee of dat duur is voor fleece Verward

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:39

Dat is niet duur, hangt natuurlijk wel van de kwaliteit af.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-01 22:39

Ik heb een zweetdeken gemaakt van een molton met daar overheen stof van mijn moeder. Ik heb hem in elkaar laten zetten door mijn moeder en ik gebruik hem nu nog steeds volgens mij is het niet duur hoor dat fleece

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 12:26

Ik heb een paar jaar terug een (rest!) stuk fleece van 3 x1.60 op de markt gekocht, voor 15 piek, dat was wel een koopje. Heb een oude deken als patroon genomen en er band omheen genaaid. De gespen voor, heb ik van een kapotte deken afgehaald, een elastische band had ik nog. Het band was net zo duur als de fleece *LOL* , maar ik heb nu wel een leuke deken voor maar 30 piek. Van het stuk dat ik over had, heb ik voor m´n kids een bodywarmer gemaakt, zag er wel grappig uit, die 3 in partnerlook. (vooral omdat de fleece een ijsbeer-motiefje had *LOL* !)
Ga gewoon eens op de markt kijken, met een beetje geluk vindt je grappig motiefje voor weinig geld en als je het dan verpruts, is het ook geen ramp Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-01 20:04

Als je een beetje handig bent kun je idd zelf wel een deken maken. het is het handigst als je een deken op juiste maat erbij hebt (voor het model0. Stof is niet goedkoop. Wij hebben hier in asssen een Lappenland, en die heeft ook wel regenstoffen en canvas per meter te koop. En als je die dan gaat impregneren, dan moet ie toch in elk geval wel wat waterafstotend zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 102 bezoekers