regendeken bij tinker met teddievacht?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

regendeken bij tinker met teddievacht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 22:28

kan ik als het heel erg regent een regendeken gebruiken voor mijn tinker?
want hij staat overdag altijd buiten ook als het regent.
hij draagt normaal geen deken dus heeft ie nu al een behoorlijke vacht.
of zou hij dan erg gaan zweten???

zijn er ook deken die toch ademend zijn??
welke bevallen jullie goed?



Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:52

Waarom niet?
Als jij het handig vind dat je paardje droog blijft...
Waarom doe je het? Je tinker kan best zonder hoor, hij heeft niet voor niks zon dikke vacht!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:56

Als een paard heel veel in de regen staat is een ademende regendeken niet gek hoor. Zeker niet als het dan ook nog koud is. Zoals vorig jaar toen het ijzelde. Mijn paardje stond aan het eind van de middag echt te rillen dus toen heb ik een Rambo Rhino ademende Lite deken gekocht. Die is ongevoerd en beschermt dus tegen regen maar ook wind en kou. Je kan hem om laten op stal, paarden gaan er niet van zweten, ook tinkers niet met een teddyvacht Knipoog Pagony en Harry's Horse hebben ook zo'n lite deken. Ik haal de deken er meestal af aan het eind van de dag maar dat hoeft niet. Bij mij op stal staan alle paarden constant onder een deken behalve Sox dus. Ik wacht echt tot het guur weer wordt. Onder zo'n ongevoerde deken zou je bij extreme kou nog een 200 grams onderdeken kunnen doen. Maar dan moet het echt enorm vriezen.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:30

het ideale van een regendeken is dat je er een droog paardje onder hebt als je rijden wilt. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 01:33

Ja dat kan dus wel. Maar zorg dat je een goede deken hebt, eentje die echt vochtregulerend is want anders gaat je Tinker wel zweten. Wat dat betreft zou ik adviseren de Weather Beetha Aspen Lite. De kleur is even slikken maar hij werkt echt goed en is zeker niet gevoerd. Is te koop bij Divoza, staat in de gids.

Mariska_28

Berichten: 10498
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 12:07

Ik heb dezelfde deken als Soxje, en hij bevalt super. Ik gebruik hem ook op stal, als ik gereden heb dan doe ik de deken op en daar droogt ze dan rustig onder op. En ze wordt er niet heet onder, in tegen stelling tot gevoerde dekens.

Waar ze nu staat kan ze overdag als ze buiten staan geen deken op (staat een dekenslopende haflinger bij.. Boos!).

1 januari verhuizen de paardjes naar een andere stal en daar staan ze dag en nacht buiten en dan krijgen ze van mij mooi die deken op. Fijn voor mij (schoon droog paard als ik wil gaan rijden) en misschien ook wel fijn voor hen (ik kan me toch wel een beetje voorstellen dat ze zo`n droge jas in de regen fijn vinden.. Knipoog)

Nog een foto van de deken:
Afbeelding

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 13:30

Ik heb een Rhino Pony Lite Turnout voor Dennis. Normaal staat hij zonder deken maar ik ga hem vanmiddag scheren(echt miniem, een inimini stukje) en leg dan waarschijnlijk toch deze deken er op. Ongevoerd, maar toch een klein beetje extra bescherming.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:14

Het heeft geen zin om een paard met een dikke vacht een dek op te leggen en al helemaal geen dunnen regendeken.

De deken voorkomt dat het paard zijn haren overeind kan zetten.
Nu kan hij zijn eigen warmte niet vasthouden en zal het ijskoud krijgen.

Paarden hebben hun eigen regen deken, koud hebben ze het echt niet.
Paarden rillen omdat ze het zo warm krijgen, de haren komen overeind en houden een warmte laagje vast.

Hij heeft het dus snel weer warm.

En op een nat paard kun je rustig rijden, immers alleen de bovenkant van de vacht is nat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 17:43

Hey ik heb rover nu een canvasdeken opliggen maar ben zelf ook op zoek naar een regendeken. Zolang er geen voering inzit kan het wel hoor, wel goed in de gaten houden of hij niet gaat zweten.

groetjes lonneke

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 18:38

Een vriendin van mij zegt precies hetzelfde als Cowgirl, haar pony staat dag en nacht dekenloos en onbeschut buiten, brrrr.
Toen Sox zo in de ijzel stond en het vroor rilde ze echt niet om het warm te krijgen (denk ik toch). Ze stond er gewoon miserabel bij en was blij dat ik haar op stal zette en droogwreef.
Dennis heeft denk ik dezelfde deken als Mariska en ik, alleen voor een pony dan. Alle waterdichte lite dekens zijn voor een tinker OK. Wat Mariska zegt is waar, ze zijn altijd droog en schoon als je gaat rijden. Maar als het fris droog weer is doe ik de deken niet op, en op stal ook nog niet. Behalve als ze na het rijden erg bezweet is en het zou heel koud zijn. Met deze deken kunnen de paarden ook rollen, hij zit heel stevig.

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 21:18

bedankt mensen! ik denk ook dat ie het soms best koud heeft als ie door en door nat is, het waait dan ook nog. ze staan als het regent ook voor het draad en gaan HEEEEEl graag naar binnen zelfs mijn tinkertje!
terwijl hij eerst bij de vorige eigenaar dag en nacht buiten stond, maar meneer heeft ook ondekt dat binnen slapen ook heel prettig kan zijn.
overdag werken we allemaal en dan gaat ie dus al vroeg naar buiten, dus ook als het de heledag regent, ik denk dat ik toch maar eens naar een goede ademende deken ga kijken. op stal kan ie lekker weer af en natuurlijk ook als het droog is.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 22:55

Sukses met je keuze!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 34 bezoekers