paard is raar kreupel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

paard is raar kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 12:54

3 weken geleden was er een paard uitgebroken en bij ons in het land terrecht gekomen. Mijn paard is dus op zn rechter achterbeen getrap achter zn flank (erg hoog dus) nou liep ze echt verschikkelijk slecht, bijna op 3 benen. ze liep het achterbeen gewoon staan en liep verschikkelijk, ze sleepte het been niet over de grond. 2 weken stappen en het ging al veel beter zondag anderhalve week geleden liep ze goed. Nou weer rustig gaan rijden donderdag liet ze dr achterbeen weer staan en liep ze ligt kreupel, toch doorgereden (RUSTIG) misschien stijfheid ofzo, toen ging het wel beter vrijdag weer, en zaterdag maar gestopt een weer op rust gezet moest ik gisteren zadels passen dus was ze verplicht te draven, en ze liep nog erger dan donderdag/vrijdag!!!

ik weet nou eigelijk niet wat ik hier mee aanmoet

er is op het been niks te zien niet dik/warm enz.


oja de dag erna was de sportmasseur er gelijk en die kon niks vinden dus raar

het rijden was natuurlijk verkeerd,maar ze is ook altijd exstreem stijf fus dacht misschien ligt het daaraan, maar waarom wordt het erger??????

weten jullie het misschien? ze dachten al aan een scheurtje in de spieren ofzo???

niets is onmogelijk voor hen die willen


rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 17:12

hallo,
het kan wezen dat ze een beschadiging op het bot heeft op gelopen hier kom je alleen achter als je foto's er van laat maken bij een kliniek bijv..
je moet haar wel rust geven en niet meer gaan rijden want je kunt het hier door alleen maar verergeren koelen kan ook heel veel helpen zo ongeveer 10 min.
groetjes linda succes er mee en ik hoop dat het snel weer over is

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:10

Ik zou idd maar even de dierenarts laten komen!
Het kan namelijk zoveel wezen,misschien wel een flinke inwendige bloeduitstorting,dat kan nl zeer pijnlijk wezen en duurt vaak ook even voor dat weer herstelt!
Stappen en koelen lijkt mij,bij geen verbetering echt de dierenarts even laten kijken !
Sterkte ermee!
Groetjes Lundi

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:25

Ik denk dat ze van die klap een blauwe plek heeft overgehouden. Dat duurt best lang voor het weg is en kan heel erg veel pijn doen.

Laat in ieder geval je dierenarts er even naar kijken, dan heb je gelijk alle zekerheid.

Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 19:27

hoi bedankt voor jullie antwoorden. rijden doe ik al niet meer sins vrijdag (ja dinsdag even 1 rondje of het zadel ging wippen was een nieuwe aan het passen) maar verder niet kon ik gelijk voelen hoe die liep, maar ik ga morgen kijken hoe ze loopt en anders gaat er maar eens een dierenarts komen, denk ook dat het erger is dat alleen even kreupel daar duurt het ook al te lang voor.
Morgen een update hoe ze loopt

niets is onmogelijk voor hen die willen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 21:05

Lijkt me een verstandig en wij wachten op je update!
Sterkte ermee
Groetjes weer van Lundi

rifraf

Berichten: 32
Geregistreerd: 01-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 22:06

lijkt mij ook heel verstandig om even een dierenarts er naar te laten kijken die heeft de opleiding er voor gehad dus die zal wel weten wat hij moet doen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:28

Mijn paard heeft ook eens een klap op haar kniegewricht van het rechterachterbeen gehad. Uiteindelijk ging ze wel wat beter lopen, maar helemaal rad werd ze niet. Na het nemen van foto's bleek er een botsplinter te zitten die operatief verwijderd is. Een kneuzing of blauwe plek kan heel lang nog klachten geven, maar er moet wel verbetering inzitten. Als dat niet het geval is, is er echt meer aan de hand!!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 12:40

het zit boven het knie gewricht als het goed is, maar ik kijk vandaag alleen hoe ze loopt en dan laat ik de dierenarts komen of niet, maar ik zet het er vandaag op,

niets is onmogelijk voor hen die willen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 12:41

ze is verekerd dus kan altijd door gaan naar utrecht

niets is onmogelijk voor hen die willen

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 17:38

oke
ze loopt dus nog steeds kreupel, en ook nog gewoon goed laat maar zeggen ze laat haarrechterachterbeen gewoon staan.
dus ik denk dat we de dierenarts maar eens moeten bellen maar dan gelijk foto's laten maken??? het zit heel erg hoog dus denk dat je het anders niet kan vinden.

niets is onmogelijk voor hen die willen

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:01

zou zeker de dierenarts er bij halen,...... is niet leuk zo he...


Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:38

er kan iets fout zijn geschoten in de heup of rug.. zal er zeker naar lten kijken

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:18

Als ik zo het verhaal goed begrijp denk ik dat er dan een beschadiging is bij het bot of er zit ergens wat ingeschotemn wat dus ,moeilijk te vinden is ik denk dat je beter foto´s kunt laten maken van die plek en dan kijken wat eruiit komt want volgens mij is er een beschadiging opgelopen.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-03 09:29

maandag wordt de dierenarts gebeld was vrijdag te laat terug Huilen
weet alleen niet of ik blij moet zijn dat ik nu hopelijk zekerheid krijg, of de uitslag te horen krijg dat het een beschadiging is of iets anders ergnstig
denk zelf ook dat het een beschadiging is zoals ze loopt. Ook geloof ik er niet echt in dat het iets in de rug is, maar we zullen moeten afwachten wat het is Verdrietig

niets is onmogelijk voor hen die willen

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 00:56

Mijn paardje heeft (waarschijnlijk, ik heb het niet gezien) ook een klap gehad, op de borst waar de halsspier begint en daar ben ik nu al zo'n 5 weken mee zoet. Na twee weken leek ze weer goed te lopen, kwartiertje gereden en het was meteen weer mis. Zelfs als het alleen een kneuzing is duurt het gewoon een tijd. Ik zweer bij Traumeel gel, twee keer per dag zachtjes inmasseren tot het goed opgenomen is. Maar voor de zekerheid zou ik inderdaad een vee-arts of gediplomeerde fysio laten kijken (die hebben ook 6 jaar opleiding achter de rug) die kunnen je hopelijk duidelijkheid geven.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 01:04

Kniebanden?

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 14:17

En??? weet je al iets meer?

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:34

Ik ben ook wel benieuwd hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Alenthe05, AnnickT, Jet, Theseus en 107 bezoekers