Andere stal zoeken??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Andere stal zoeken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 15:03

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik heb sonja weer voor het eerst een beetje onder het zadel, maar nou wil het zo dat de bak bij ons gewoon echt slecht en gevaarlijk is. De omheining hangt met draden aan mekaar en doordat er te weinig houtsnippers inzitten wordt hij glad. Nou hadden ze wel beloofd er iets aan te doen hoor maar zo gaat het nu al zo lang als ik er sta.
Verder loop ik steeds een anderman zijn rotzooi op te ruimen en heb ik het gevoel dat ik constant vooral met het rijden in de gaten wordt gehouden.
Kortom ik vind het niet leuk meer daar. maar het is dichtbij en kost me €90 euro in de maand, dan moet ik alleen nog biks zelf betalen. Ik mpoet wel zelf uitmesten en 's avonds zelf voeren.
In het dorp zelf is wel een rijbak, maar aangezien sonja nog niet 100% verkeersmak is en die bak erg zwaar is, is dat eerst ook nog geen optie.
Nou hebben we in het dorp nog een man en volgens mij heeft hij nog boxen leeg. Hij heeft echt mooie buitenboxen en een mooi aangelegde rijbak.
Ik heb ze dus al even gebeld maar ze waren niet thuis. Maar nou wil ik graag jullie mening ook nog even horen.
Het verschilt niet zo ver in fietsen, ik weet alleen niet of hij dus wel paarden in pension neemt en wathet dan eventueel zou gaan kosten.

Wat zouden jullie doen?

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:09

Ik zou voor een andere stal gaan!

Ik zit op het moment eigenlijk in hetzelfde dilemma en ik mag van mijn moeder naar de manege, maar dan moet mijn shetlander wel weg!

Bij ons is het dus ook gewoon gevaarlijk voor de paarden aan het worden, niemand die ze zooi op ruimt en ik loop constant papier en alles van de grond te rapen.
De bak is ook een ramp helemaal niet fijn om in te rijden en je paard gaat er ook alleen maar slechter op lopen, met tegen zin en niet zijn best doen.

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 15:11

ik zou nog eens bellen of langs gaan en vragen hoeveel het kost.
als je het kunt betalen en er is plek en het is in veel opzichten beter dan zou ik dat zeker doen.

succes en laat het even weten als je contact met ze hebt gehad..... Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 15:15

JA ik ga ze zeker ook nog wel bellen hoor. Kijk het is nu zo omdat het nat is in de bak en de houtsnippers dus ook, het gewoon te gevaarlijk is. Sonja is heel erg rennerig en laatst lagen we ook al bijna samen om, omdat we even wat scherp door de wending gingen.
Ik hoop echt van harte dat die mensen een pony er bij willen zetten. Ik zie altijd maar 2 paarden maar volgens mij hebben ze 6 boxen en het ziet er gewoon heel erg verzorgt uit daar.
Maar als dit niet kan, zijn er niet veel andere oplossingen omdat het dan alweer ver weg komt, en daar heb ik gewoon nu even niet de tijd voor en ik wil mijn pony wel de tijd geven die ze nodig heeft en dat is nogal wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 20:26

weggaan en die andere bak gaan bekijken wat ie kost al is het ietsje meer dan zou ik het toch doen je zal er veel meer plezier van hebben!
Laat je nog even weten wat het is geworden?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 00:11

Nou ik heb dus gebeld en er is nog 1 box vrij, morgen ga ik direct verhuizen.
Het kost me €100 in de maand en ik heb veel meer mogelijkheden.
Hij voert 's morgens ik 's avonds, is wel vaak zo dat ik zijn paarden dan ook direct doe, kleine moeite doe ik met liefde Haha!
Een buitenbox, 's zomers dag en nacht op de wei en in de andere seizoenen een paar uur in de wei of paddock. Verlichte buitenbak die eigenlijk nooit nat of bevroren is omdat er houtsnippers inliggen.
Hooi/kuil, stro en bix zit ook bij de prijs in.
Ik mag zijn paarden ook wel eens rijden en ik sta er verder alleen, geen andere klanten dus, lekker rustig en altijd de bak vrij.
Heb er nu al zin in, moet het alleen de stalhouder nog vertellen omdat ik plotseling moest werken.
Maar goed ik ga dus over en ga ook snel foto's laten zien van hoe het er uit ziet.

Oh ja ik heb ook nog een kast en zo waar al mijn zooi en zo in kan inclusief zadel ed. Ben echt helemaal happy nu.
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 07-11-03 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:25

Fijn zeg dat je een fijne stal hebt gevonden!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 00:33

Ahh klinkt goed!!!! En voor weinig geld! Veel succes en PLEZIER daar! *Ik ben daar vast wel een keertje welkom? Tong uitsteken*

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:10

super zeg!!
veel plezier daar en succes met verhuizen!
het is trouwens geen geld....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:03

Nee dat klopt ik ben blijdat ik niet in de randstad ofzo woon, want anders weet ik niet of ik sonja wel had kunnen onderhouden.
Maar ben nog steeds er blij mee en ben al zenuwachtig voor als ze er heen gaat. Ze gaat morgen al, ik zou het lopend kunnen doen, maar met de trailer is net even makkelijker, omdat ze niet verkeersmak is.
Moet ik mijn vader maar even lief aankijken.

En leon jij bent altijd welkom Knipoog

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:44

SAKKIA schreef:
Nee dat klopt ik ben blijdat ik niet in de randstad ofzo woon, want anders weet ik niet of ik sonja wel had kunnen onderhouden.

En leon jij bent altijd welkom Knipoog


Ah ok Knipoog

Enne daarvoor hoef je niet eens in de randstad te wonen, Flevoland is al twee keer zo duur!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 15:11

Tja nou ja verder naar beneden dan. Misschien gaat sonja er vanavond al heen, maar ik denk eerder morgen vroeg mijn spullen worden wel vanavond heen gebracht en dan krijg ik ook een beetje een rondleiding.
Ik las ok dat jij met snow op een andere stal staat. Wist niet eens dat je ging verhuizen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:43

Hey sas, gefeliciteerd!
Super hoor dat je nu een betere stal hebt, lekker alleen, geen mens die op je neus kijkt.
Veel plezier daar! Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:46

Wat kost dat bij jullie goedkoop zeg! Wel fijn dat hij nog een stal overhad, zodat jij daar terecht kunt

Veel plezier op de nieuwe 'stal' !

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:15

Elke schreef:
Wat kost dat bij jullie goedkoop zeg!


Wat is dat goedkoop! of Wat kost dat weinig!

Knipoog

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:30

snowdon"]
[quote="Elke schreef:
Wat kost dat bij jullie goedkoop zeg!


Wat is dat goedkoop! of Wat kost dat weinig!

Knipoog
[/quote]

Heb ik dat echt getypt Bloos! Bloos Schijnheilig

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:32

AA wat een prijzen, daar kan ik alleen maar van dromen. Super dat er plaats was bij die stal, en dan nog bijna een privebak ook nog. Hopelijk wil je vader rijden, lekker gemakkelijk met de trailer.

En Flevoland 2 keer zo duur maak daar maar 2,5 keer van. Dronten is nog vrij goedkoop als je het vergelijkt met de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:22

nou ben blij dat je die keus gemaakt heb je zal er wel op vooruit gaan alleen vindt je het niet jammer dat je de enigste pensionklant bent?
Je heb wel de bak alleen voor je beschikking, maar zelf vindt ik het niet leuk om altijd alleen bij mn paard te zijn...
Maar ja alles beter dan wat je had en niet eens zo gek duur!
Ik ben benieuwd wat je oude stalbaas zegt!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 23:13

Nou ik vind eht dus wel heerlijk om alleen te zijn. Niemand die op je let enzo, als de radio maar aanstaat heb ik het wel naar mijn zin hoor.
Morgen zal ik foto;s maken en ze neerzetten. Hebben jullie ook een beetje een idee.

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:16

leuk dat je nu een fijn plekje hebt! ik vind het ook altijd heerlijk om alleen te zijn!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 11:07

schreef saskia

Citaat:
Nou ik heb dus gebeld en er is nog 1 box vrij, morgen ga ik direct verhuizen.
Het kost me €100 in de maand en ik heb veel meer mogelijkheden.
Hij voert 's morgens ik 's avonds, is wel vaak zo dat ik zijn paarden dan ook direct doe, kleine moeite doe ik met liefde
Een buitenbox, 's zomers dag en nacht op de wei en in de andere seizoenen een paar uur in de wei of paddock. Verlichte buitenbak die eigenlijk nooit nat of bevroren is omdat er houtsnippers inliggen.
Hooi/kuil, stro en bix zit ook bij de prijs in.


ik wou dat het bij ons zo goedkoop was! wij betalen al 150/190 euro en dan moet je zelf uitmesten, en soms nog je paard elke dag buitenzetten ook! en natte bak

heel erg veel plecier op je nieuwe stal,en een goede beslissing