Veluweranch stopt ermee!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 20:54

Yessy"]
ik keek net op die site, en daar staan
http://groups.msn.com/Time2ride/shoebox ... PhotoID=17 en http://groups.msn.com/Time2ride/shoebox ... PhotoID=16
is dat hem? hierobven zei iemand dat die dun buck heet, en dat zijn de titels van deze foto's.
[/quote]
Ja, dat is 'm.
[quote="Billy schreef:
Ik moeteerlijk zeggen dat ik de foto's van de paarden niet bepaald vleiend vindt: een hele schrale, een die bhoorlijk in de mond getrokken wordt, een martingaal die strak staat, frontriemen die te laag zitten.
Zo maak je geen reclame voor je bedrijf en voor je paarden jammer genoeg.

De foto's zijn genomen op een dag aan het einde van het zomerseizoen. het is een moment opname. Manegepaarden zijn doorgaans allemaal een stuk schraler dan eigen paarden die maar 1u per dag lopen...

En je kunt niet van manegeklanten verwachten dat ze het altijd goed doen!

Bovendien staan de paarden en het tuigage er op dit bedrijf veel beter voor dan op het gemiddelde manegebedrijf!

En de foto's zijn particulier geplaatst en niet door de Veluwe Ranch zelf.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 23:49

Ik vind het erg jammer, heb er door de jaren heen toch aardig wat gelesd. Het is er niet ideaal (idd, onderhoud) maar ze hebben hele aardige paarden vergeleken met wat je op de gemiddelde manege tegenkomt, en ik heb er altijd op uitstekend niveau les gehad.

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 15:14


vicky

Berichten: 3132
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Rijnsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:20

Dat is jammer zeg heb er ooit eens endurance gereden en toen ik daar op de camping stond ook buiten gereden. Erg jammer!

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 15:28

Ferrymaid schreef:
Ben blij deze berichten ook te horen, heb er 3 jaar gelest en vindt een oordeel op wat foto's gelijk wel erg kort door de bocht.
Staan trouwens ook wat foto's door mij gemaakt in de community van Monnik. http://groups.msn.com/Westernrijden/ire ... ranch.msnw


Leuk! Nog meer foto's! Alhoewel deze paardjes er al lang niet meer staan. Trouwens, Baroness heeft een goed tehuis gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:34

Ik heb ook jaren op de veluwe Ranch gelest en les er nog...een paar lessen tot ze stoppen. Heb het er erg naar m'n zin. Het complex ziet er misschien niet zo geweldig uit, maar de paarden staan er prima bij ( vaak beter dan op andere maneges) en het zijn inderdaad ook geode paarden in verhouding tot wat je op andere maneges vaak tegenkomt. De lessen werden gegeven door allemaal gediplomeerde instructeurs op een goed niveau en met veel oog voor de paarden! Als er iets gebeurde dat de paarden benadeelde werd er gelijk iets van gezegd. Kortom een prima manege die nog veel te bieden had gehad. Echt heel erg zonde en jammer dat ze nu moeten stoppen. Had er nog jaren willen rijden.

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 21:38

Ik vond Barones op de foto er nou niet zo florisant uitzien. Ribben duidelijk te zien en een dun halsje
En dat niet alle paarden goed op de benen staan is mij ondertussen ook wel duidelijk gemaakt. Cool

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:26

Sugarmiss schreef:
En dat niet alle paarden goed op de benen staan is mij ondertussen ook wel duidelijk gemaakt. Cool


Daar gaat het nu niet om. Het beste zijn de paarden altijd af bij een privé eigenaar. Das nou eenmaal de allerbeste plaats voor een paard. En als je een leuk paardje zoekt, puur recreatief, dan ben je daar nu aan het goede adres. Want alle paarden zijn echt super! Braaf in het bos, goed aan de hulpen, geen stalen bekken, betonbuiken, enz.

Trouwens, dat er eentje een zwak voetje heeft wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn!

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:54

Rhaïa schreef:
Trouwens, dat er eentje een zwak voetje heeft wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn!

Laten we het erop houden dat ik ze zelfs voor particulier (recreatief) gebruik niet aan iemand zal aanbevelen en dat het meer dan 'een zwak voetje' betreft. Cool

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:16

Ben er jaren geleden op vak geweest toen was alles nog onwijs mooi (en nee ik rijd geen western)

Fitzroy

Berichten: 25111
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 11:30

Ik ben er 3/4 jaar geleden geweest om te kijken voor een weekje vakantie op de Veluwe, maar ik schrok toen al van de armoedige stallen en accommodatie. Deze locatie viel al snel af om vakantie te houden.
Zonde eigenlijk want het is een prachtige plek en je kunt er iets moois van maken als je wilt.

Ferrymaid
Berichten: 32
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 19:48

Heb je een mooie vakantie gemist door de lat misschien wel te hoog te leggen. Het zijn niet allemaal Henny Huisman stallen waar het goed toeven is. Haha!

cammar
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:06

Hallo allemaal,

Wij vragen ons af waarom sommige mensen zulke negatieve dingen over anderen zeggen en dan ook nog anoniem?!
Wij werken met heel veel plezier op de veluwe ranch en zijn het niet met bepaalde stellingen eens.
Wat is nou belangrijker,een mooi pand of goed verzorgde paarden?
En wat de foto's betreft,die vinden wij ook niet zo mooi,maar dat is maar een moment opname.
Wij proberen ons juist altijd bezig te houden met het welzijn van de paarden en krijgen daar nooit kritiek op.
Jan (eigenaar veluwe ranch) vind het welzijn van de paarden en zijn personeel belangrijker dan een mooi pand.
We zijn op dit moment zelfs meer met de toekomst van onze paarden bezig dan die van onszelf.
Hopelijk stellen jullie je mening bij en positieve reacties ontvangen wij graag.
Denk je een goed tehuis te hebben voor een van onze paarden,dan horen wij dat graag,ze zijn allemaal te koop. Verdrietig

Camille en Marlies

cammar
Berichten: 4
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:23

P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers! OK dan!

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:53

En ook welkom op Bokt Boos!
Ik geloof niet dat je je hier echt gelieft maakt door meteen te gaan schelden.

Helaas bestaat het leven niet alleen uit positieve reacties en ik zou graag jullie paarden aan mensen aanbieden, maar ik hou mijn vrienden graag te vriend.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:58

cammar schreef:
Wij vragen ons af waarom sommige mensen zulke negatieve dingen over anderen zeggen en dan ook nog anoniem?!

anoniem?? als je echt je best doet kan je van het grootste deel van de mensen hier heel wat te weten komen. En die negatieve dingen is gewoon de mening van mensen, als je het daar niet mee eens bent kan je dat ook vriendelijk zeggen...
ok het is niet leuk dat anderen zoiets zeggen van een bedrijf waar je werkt of wat van jouzelf is, maar als het de mening van veel mensen is, valt daar op dit moment echt niets meer aan te doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:05

Ben het met Camille en Marlies eens. Ze hebben echt heel erg veel oog voor het welzijn van de paarden. OK dan! En ook de eigenaar! Ik hoop dat alle paarden goed terecht komen, in elk geval minstens net zo goed als waar ze nu staan! Met mensen om hen heen die net zoveel om ze geven als de Veluwe Ranch mensen!!!!! Het zijn allemaal ontzettend leuke paarden...t is dat ik het geld niet heb...echt erg dat ze allemaal weg moeten Huilen Huilen Huilen
Het is ook wel heel erg dat een bedrijf moet stoppen omdat het zo goed voor zijn paarden en personeel wil zorgen!!!!! Ik vind het echt heel erg jammer!!!! Ik had er nog jaren willen rijden en les willen hebben van de mensen daar! Camille en Marlies: als ik in de toekomst nog eens les wil hebben, klop ik zeker eerst even bij jullie aan!!!!! Heel veel sterkte voor iedereen daar.

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:06

Hohoho, hier gaat iets uit de hand lopen.

Ik ben het inderdaad niet eens met het gegeven dat alle Veluwe Ranch paarden slecht zijn doordat ze toevallig op de foto er niet op hun paasbest uitzien, tevens kan een kwaal van 1 paard ook niet ervoor zorgen dat direct álle paarden slecht zijn.

Bovendien vind ik het jammer dat mensen zoveel waarde hechten aan een goed uiterlijk van een bedrijf, terwijl de paarden er echt waar, super verzorgd worden! Ik kan dit zeggen aangezien ik 3 maanden op het bedrijf heb gewoond en gewerkt. Kom je 1x een 5minuten site-siejen, dan vind ik dat je daar niet zoveel over kan zeggen. Verward

Ik hoop gewoon dat de paarden ondanks dat er mensen vinden dat ze beter af zouden zijn bij het slachthuis, een goed tehuis vinden, want ík ben van mening dat er voor die diertjes echt wel wat meer in het leven is.

Als laatste hoop ik dat het personeel van de Veluwe Ranch een leuke nieuwe baan zal vinden. Het waren keien van mensen, die én verstand van paarden, maar ook gevoel voor paarden hebben! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Rhaia op 07-11-03 21:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:06

cammar schreef:
P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers! OK dan!


Jullie hebben helemaal geen minder positieve mening
van anderen nodig om de reputatie van de Veluweranch
naar de maan te helpen;
Zo te zien kan niemand dit beter dan jullie zelf...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:09

Okee schelden is niet de oplossing, maar ik vind wel dat mensen gauw hun oordeel klaar hebben aan de hand van een paar foto's of de buitenkant van een bedrijf. Helaas blijkt ook hier weer dat mensen eerder op het uiterlijk af gaan dan echt eens binnen te kijken naar de kwaliteit. Een mooi gebouw is niet altijd het belangrijkst, als de dieren maar niets aan verzorging en welzijn ontbreekt. Dus eigenlijk zouden alle mensen die hier negatief zijn over de Veluwe Ranch eigenlijk eens binnen moeten stappen en kijken naar de paarden, hun (altijd schone) stallen en eens een paar lessen moeten nemen daar. Maar helaas...daar is het nu te laat voor...echt jammer

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:16

Botervlieg"]
[quote="cammar schreef:
P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers! OK dan!


Jullie hebben helemaal geen minder positieve mening
van anderen nodig om de reputatie van de Veluweranch
naar de maan te helpen;
Zo te zien kan niemand dit beter dan jullie zelf...


[/quote]


dit zegt meer over jullie dan over Sugermiss
helemaal mee eens BV OK dan!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:16

skippy1 schreef:
maar ik vind wel dat mensen gauw hun oordeel klaar hebben aan de hand van een paar foto's of de buitenkant van een bedrijf. Helaas blijkt ook hier weer dat mensen eerder op het uiterlijk af gaan dan echt eens binnen te kijken naar de kwaliteit.

maarja, het oog wil ook wat Knipoog
En als je je vakantie wilt besteden in een manege dan geef je je geld sneller aan een plek waar de entourage ook mooi is. Fair of niet, het is gewoon zo. Ach gut

Rhaia
Berichten: 768
Geregistreerd: 04-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:19

vera"]
[quote="skippy1 schreef:
maar ik vind wel dat mensen gauw hun oordeel klaar hebben aan de hand van een paar foto's of de buitenkant van een bedrijf. Helaas blijkt ook hier weer dat mensen eerder op het uiterlijk af gaan dan echt eens binnen te kijken naar de kwaliteit.

maarja, het oog wil ook wat Knipoog
En als je je vakantie wilt besteden in een manege dan geef je je geld sneller aan een plek waar de entourage ook mooi is. Fair of niet, het is gewoon zo. Ach gut
[/quote]

Dat is wel zo... Misschien ook de reden dat ze er nu mee stoppen? Zonder klanten geen inkomsten en zonder inkomsten geen mooie entourage...

TOCH?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:19

cammar schreef:
P.s.We lazen net de stellingen nog eens door en echt waar Sugarmiss(van waar die naam trouwens?) je bent ook wel een ZEIKWIJF ook!!!!

Afz.het hele team van de veluwe ranch(incl. paarden) en aanhangers! OK dan!
Het is pas je tweede bericht dus we nemen maar aan dat je nog niet zo goed weet hoe het hier op Bokt gaat, maar ik vind het zeer disrespectvol om dit soort teksten te plaatsen.

Of je het eens bent met de schrijver of niet, we blijven altijd nog wel beleefd tegen elkaar

DubbelFun

Berichten: 88690
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:26

Rhaïa schreef:
Dat is wel zo... Misschien ook de reden dat ze er nu mee stoppen? Zonder klanten geen inkomsten en zonder inkomsten geen mooie entourage...
TOCH?

Maar als ze er nu mee stoppen en ze blijven wel eigenaar, dan hebben ze nog minder inkomsten. Of zie ik dat nu verkeerd.