And again, een scheer vraagje.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

And again, een scheer vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 12:59

Maar dit keer wat 'moeilijker'.

Dennis staat op het land, ik heb voorlopig geen stal voor hem. Dus hem rijden met zijn teddyberen vacht is een ramp. Toch wil ik hem niet stil zetten.
Dus denk ik toch aan scheren. Maar dus zo min mogelijk. Nu vond ik dit modelletje:
Afbeelding

Is dat te doen voor een weiland paardje? En moet hij dan een deken op? En zo ja, enkel een dunne regen deken of een gevoerde?

*edit: typo*

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:28

Dit model hadden wij vroeger ook bij de Fjorden die in het land liepen, gewoon zonder deken.
Gewoon vrij grove messen gebruiken (dus niet tot de huid kaal scheren) dan gaat dat prima. Ze hebben nog vacht en bescherming genoeg voor in het land, maar kunnen tijdens het rijden wel beter hun warmte kwijt.

Verwacht trouwens niet dat het paard dan totaal niet meer nat wordt, echt stevig rijden kun je met dit model ook niet.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 13:33

Ik verwacht ook niet het resultaat van hem in een kaler model scheren. Maar het is dit jaar gewoon even behelpen.

Gister viste ik hem al warm uit het land(volgens mij was het net speelkwartier geweest, zijn maatje de jaarling hengst was ook helemaal warm). En na 10 min rijden(bijna enkel stappen met een klein drafje) was hij al echt nat tussen zijn voorbenen en op zijn hals.

Ik denk dan toch dat het zo'n modelletje moet gaan worden, maar dan gaat hij lang niet helemaal kaal tot op zijn huid.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:33

Mijn oude verzorgpaard werd ook in dat model geschoren. Ze stond op stal met een dunne deken, ging naar buiten zonder. Ze zweette nog wel tijdens het werk, maar kon haar warmte wel een stuk beter kwijt.


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:44

Als je hem wel laat scheren en hij heeft verder geen onderdak dan zou ik als ik jou was wel een deken erop gooien en dan wel een gevoerde want het is nu herfst en dan is het best ยดs nachts koud dus doe wel een gevoerde dat raad ik je aan.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:13

Lin scheert bij paardjes die staan te zweten in de vacht (zonder werk) 1 baan op de hals en onder de buik. Dan blijven ze gewoon zo zonder deken staan, niks aan de hand

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 21:04

Dan gaat binnenkort denk ik toch lekker een stukje er af. Waarchijnlijk net ff minder dan op dit plaatje. Maar net genoeg dat hij z'n warmte ff beter kwijt kan.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:45

Je kan ook met de haarrichting mee scheren ipv er tegenin. Dan heeft hij toch een kortere vacht maar is hij niet kaal. Heb ik bij Zorro ook weleens gedaan, dan kan hij toch zonder deken en kun je zelfs evt. nog iets breder scheren.....

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ๊‰ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ๊‰ 29-12-2014


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, OmgiliBot en 125 bezoekers