Ik ga Crossen!!!! iemand TIPS???

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Ik ga Crossen!!!! iemand TIPS???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-03 21:46

22 november is het zo ver.. Ik ga samen met Margon hier op bokt naar ermelo om te gaan crossen. Het is geen wedstrijd maar gewoon even oefenen.
Mijn pony kan wel redelijk springen en goed dressuren dus ik verwacht geen problemen. Er gaat ook nog iemand mee die er ervaring mee heeft en die kan helpen als iets niet lukt!
nu de vraag... wat is jullie eerste er varing met een cross terrein en hebben jullie tips om een beetje goed en veilig over al die boomstammen heen te komen? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:53

Ik heb twee weken geleden voor het eerst een samengestelde wedstrijd gereden,en het belangrijkste is dat je jezelf vrij maakt tussen je oren. De dingen waar je overheen springt staan allemaal vast, en dat maakt een cross "griezeliger" dan een gewone hindernis. Bovendien ziet het er voor ons massiever uit dan gewone hindernissen. Maar je zult zien dat als je paard een beetje lef heeft, hij daar totaal geen last van heeft. Crosshindernissen zijn niet enger/moeilijker dan gewone hindernissen, 't zit echt alleen tussen je eigen oortjes!
(en als je paard het niet gewend is, denk je dan ook even aan de extra naverzorging na het rijden? Goed uitstappen op het harde, evt. de benen afspuiten of in de kamferspiritus zetten, rug en hals namasseren met Linement en daarna lekker onder een wolletje etc)

Heel veel plezier gewenst!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:36

indd goed kijken of je pony het WEL aankan en in conditie is.
en je moet zelf ook vertrouwen hebben in je pony.
en daarna je pony goed belonen okal gaat het wat slecht.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 15:54

dankje! Mijn pony is in een hele goede conditie! en is net geschoren dat ie niet zo snel gata zweten en zn warmte kwijt kan! ben benieuwd hoe die gaat reageren op die hindernissen! gelukkig doet springt ie alles als ie het allemaal een beetje kent en heb ik wel lef Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:28

Dan weet ik zeker dat jij met volle teugen gaat genieten en een enorme kick gaat krijgen!!!! Have fun!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 17:23

In Ermelo hebben ze niet zulke moeilijk dingen staan, maar mijn ervaring met me eerste crossles.. hmmm Haha! Schijnheilig
Het was in Biddinghuizen bij Gert & Alice Naber en het ging op zich best wel goed hoor. Me pony moest wel aan veel dingen wennen omdat het toch wel anders is. Omdat het best zwaar was werd me pony op het laatst best wel moe. Toen moest ik een boomstam springen. Je moet eerst zeg maar het heuveltje op en ondertussen de boomstam springen. Kost al wel al wat meer moeite dus mijn pony springt zo maar struikelt op de een of andere manier en boem daar lagen we met ze tweeen.. Verward Ach gut Ik helemaal onder het zand maar me pony stond wel meteen weer op Lovers Knipoog Ach, dat hoort er allemaal bij he Tong uitsteken Daarna ging het wel weer goed hoor maar ik denk dat ze gewoon niet zo goed zat op te letten..
Maar veel succes OK dan! Het is heel leuk hoor Schijnheilig Cool

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 18:08

goede begeleiding is essentieel. En zelf met lef hebben rijden, dan is het echt geweldig!