Gestopt met Gipsy - The end of an era...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Gestopt met Gipsy - The end of an era...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 13:53

De oudgedienden hier kennen de combinatie Margreet & Gipsy vast wel. Een hele dikke 5 jaar ben ik bijrijdster geweest van haar. Ups en downs, heel veel met haar meegemaakt en gedaan. Mijn maatje door dik en dun. Zij was er voor mij, ik voor haar.

Door een aantal omstandigheden heb ik besloten ermee op te houden. Heeft niks met paard of eigenaresse te maken, dit is 100% van mij afkomstig. Ik weet dat het de goede beslissing is, maar op dit moment vind ik het vreselijk Huilen

Er is al een opvolgster voor mij, die heel lief voor haar is. Ze wordt een dagje ouder, gaat het wat rustiger aan doen. Ze gaat er niet op achteruit.
Het is goed zo.

Ik zal je missen meiske, het ga je goed...

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:11

Ik weet hoe moelijk het is ik ben een tijdje geleden ook gestopt met me bijrijd paard daar heb ik ook dik 4jaar alles mee gedeeld...
Ben blij voor je dat er al een opvolger is en dat je weet dat ze het goed zal krijgen ik wist namelijk niet wie er na mij zou gaan rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:12

He jeetje Margreet, wat een beslissing.... Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:15

Tjong, sterkte ermee.
Je zal haar vast missen, maar je weet dat het verder goed zit, da's ook iets.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:16

Heee..... dat had ik niet verwacht. Blijf je wel paardrijden of stop je daar door dezelfde omstandigheden even helemaal mee?

Ik weet zeker dat Gipsy jou ook gaat missen hoor!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 14:21

Mieke schreef:
Blijf je wel paardrijden of stop je daar door dezelfde omstandigheden even helemaal mee?


Ik blijf zeker wel rijden, dat kan ik niet missen, maar wel op een iets lager pitje. Ik reed er al een poosje twee, nu nog maar een.

Op dit moment is mijn studie even het belangrijkst. Er zit een hele drukke periode aan te komen en ik wil ook wel eens een keer afstuderen. Tijd heeft dus eigenlijk de doorslag gegeven, maar is niet het enige.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:26

Moeilijk beslissing, maar knap dat je de stap hebt durven zetten. Wat zul je haar missen. Sterkte ermee.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:36

Jeetje Margreet, op de een of andere manier klinkt dit bij jou net alsof je je paard verkoopt.
Je zult wel een weloverwogen beslssing hebben genomen en ik kan me goed voorstellen dat je er moeite meehebt.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:50

Jee dat is wat zeg.
Ik ken jullie nog als combinatie uit de tijd dat bokt nog niet eens bestond (en Horses kwam toen net).
Toen ging alles nog over de mail Knipoog

Een moeilijke beslissing, maar jij bent wijs genoeg om in te zien dat het wel de slimste beslissing is.

Sterkte hoor.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:03

als je voor jezelf weet dat je er goed aan doet, is dat een goede beslissing!
Het is wel heel fijn dat het op een "leuke" manier gaat
geen ruzie, leuke opvolger!
sterkte! en succes met je studie!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:12

Sjonge, wat een beslissing! Ik hoop dat je er geen spijt van krijgt. Je zult haar vast erg gaan missen.
Maar je weet in ieder geval dat de nieuwe verzorgster erg lief is, dat maakt een boel goed, is het niet?

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:16

Jeetje als ik Margreet lees denk ik inderdaad gelijk aan "die van Gipsy" Knipoog 5 jaar is een lange tijd maar als je voor 2 paarden verantwoordelijk bent snap ik dat je dat niet lang volhoudt. Nou succes in ieder geval! Ach gut

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 16:04

Jeetje Margreet! Ik schrik hiervan hoor! Natuurlijk gaat je studie voor, maar ik had het echt niet verwacht...
Ik denk wel dat je een goede keus hebt gemaakt, maar moeilijk is zoiets natuurlijk wel...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 23:09

Komt echt totaal onverwacht, idd wat hierboven gezegd wordt, als het om jou en Gipsy ging, leek het altijd net of het gewoon over je eigen paard ging. Dus stoppen met bijrijden is dan bijna net zo 'heftig' als je paard verkopen. Zal vast een hele moeilijke beslissing geweest zijn, je hebt zo lief en leed met dat paard gedeeld, en vooral in tijden van 'leed' was je er voor haar. Wel een fijn idee dat je haar 'goed' achterlaat, dat ze iemand heeft nu die ook goed voor haar is. Maar toch blijft het zuur.
Heel veel succes met je studie, als het dan toch moet, deze beslissing, laat het dan eentje zijn waar je op studievlak enorm je voordeel mee doet. Knipoog Veel sterkte ermee...

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:44

Jeetje wat een raar idee zeg! Wel dapper van je dat je deze beslissing hebt gemaakt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:22

goh dat had ik niet verwacht.
Jullie waren echt zo'n stel al vanafd horses.
Ze heeft de nodige blessures gehad en toch bleef je haar dan verzorgen.
Dat doen niet veel mensen meer, petje af

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:27

jeetje dat is niet zo'n makkelijke keuze om te maken zeg
ik heb ook ruim 4 jaar mn verzorgpaard verzorgt tot hij ineen keer weg was .. maar dat ligt anders
knap dat je die keuze hebt kunnen maken

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-03 12:49

Wat een lieve reacties! Dankjewel! Lovers

Voor mij is het niet zo heel erg onverwacht, er spelen al een tijdje een aantal dingen, maar ik wilde het uiteraard eerst met haar eigenaresse bespreken voordat ik het aan anderen vertel. Het is toch niet niks, een soort relatie die uit gaat ofzo, zo voelt het althans wel een beetje. Gelukkig nam ze het goed op, daar ben ik erg blij om. Ze vond het natuurlijk wel jammer, maar geen bozigheid ofzo. Scheelt dat er al iemand anders is, die ook al "ingewerkt" is.

Ik ga binnenkort nog 1 keer een fijne buitenrit met haar maken en wat spullen ophalen op stal en dan is het voorbij...
En uiteraard ga ik heus nog wel eens een worteltje brengen, het is niet zo dat ik haar nooit meer zie, maar geen vaste afspraken meer.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 14:40

Jeetje, dat had ik ook niet verwacht.
Ik vind het wel super dat je Gipsy zo lang trouw bent gebleven. Zolang ik op bokt kom, lees ik vooral over haar blessures en je bent er wel voor haar geweest. Ik weet niet of veel mensen dit zouden doen voor een paard wat niet van haar/hemzelf is OK dan!
Sterkte en succes met je studie.