Ons tijgertje Gizmo was zoek ... (slechte afloop)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Ons tijgertje Gizmo was zoek ... (slechte afloop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 10:26

Onze tijger was zoek....

Dat was woensdagavond in ieder geval zo, hij ging buiten spelen en ging rond een uur of 19.00 's avonds naar buiten, normaal gaat hij om die tijd juist naar binnen omdat hij 's avonds anders niet meer naar binnen wil en gaat lopen donderjagen buiten.

Mijn vader liet hem naar buiten omdat hij zo graag eruit wilde. Patricia en ik waren vlak daarvoor naar de manege vertrokken, normaal gesproken stond hij ons dan in de straat al op te wachten om dan met ons mee naar binnen te gaan maar hij was niet buiten, althans dat dacht ik. Dus toen ik binnen was ging ik er eigenlijk al vanuit dat Gizmo ook al naar binnen was gevlucht.

Maar toen ik hem wilde pakken thuis kon ik hem nergens meer vinden, mijn vader was in de veronderstelling dat hij dan nog buiten liep en dus heeft mijn moeder bij haar slaapkamerraam gestaan en gefloten en met brokjes gerammeld. Het was die avond ook behoorlijk koud buiten en als Gizmo ergens een hekel aan heeft dan is het wel kou. Hij is dan nooit langer dan een uurtje buiten, maar nee...hij kwam niet.

Dan moet hij maar een nachtje buiten blijven dachten wij, en het slaapkamerraam van mijn ouders heeft de hele nacht open gestaan zodat hij de hele nacht nog naar binnen kon.

Maar de volgende morgen toen ik me klaar maakte om naar mijn werk te gaan was hij, tja...je raad het al...er nog steeds niet. Hij stond niet voor de voor- of achterdeur en op roepen en rammelen met eten kwam hij ook niet af, zulke seintjes had hij echt nog nooit genegeerd dus ik was al bang dat hij (te) ver weg was gelopen en was inmiddels ook al behoorlijk ongerust.

Ik ging samen met Patries (xxPatriciaxx) naar het werk en keek nog even een paar keer achterom en onder de auto's maar zonder succes. Mijn moeder zou op zoek gaan en zou mij meteen bellen als ze hem had.

Ik zat op mijn werk dus echt te wachten op een telefoontje maar die kwam niet, ik kreeg dus al een voorgevoel dat er iets mis was dus om 13.00 uur heb ik naar huis gebeld en toen wist mijn moeder te vertellen dat ze 's morgens de containers had buitengezet en zag toen nog niets, daarna ging ze nog even in de straat kijken en keek ze recht in de oogjes van onze Gizmo die languit onder de bosjes lag in een tuin 2 huizen verderop maar bewoog niet! Toen heeft mijn moeder hem opgepakt en mee naar binnen genomen, Gizmo had aan zijn rechterzijde een kapot hoofd, waarschijnlijk aangereden door een auto. Dan moet iemand hem in de tuin gelegd hebben of hij moet er zelf heengestrompeld zijn en wie weet hoe lang hij daar in kou gelegen heeft.

Mijn moeder heeft bij de mensen waar hij lag aangebeld maar zij wisten als dat hij er lag en hadden de dierenambulance al gebeld, onze 'buren' waren in de veronderstelling dat dit niet onze kat was omdat hij er liggend veel dikker uitziet als dat hij loopt en hadden geen idee van wie hij kon zijn. Bij de ambulance dachten ze dat het een vrij jonge kat was (5-6 jr) omdat zijn gebit nog zo goed was maar nee, in februari zou hij 10 jaar worden.

Over een krap halfuurtje van nu wordt hij gecremeerd in Voorburg en ik zit nu weer op mijn werk, vanochtend heb ik hem nog gedag gezegd en een plukje haar afgeknipt en ik moet mij weer volledig op het werk concentreren maar dat lukt niet echt.

Het is nu voor het eerst in mijn 22-jarig bestaan dat ik geen kat meer in huis heb, het is wel wennen hoor!

Gelukkig hebben we de foto's nog...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Liefs van Jessica.
Laatst bijgewerkt door JessicaG op 07-11-03 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:36

Ah jasses , wat een verschrikkelijke manier om afscheid te moeten nemen van je kat.Dat is hier ook nog altijd mijn grootste nachtmerrie dat 1 van mijn katten aangereden word.
Heel veel sterkte met het verlies van Tijger!!!!

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:39

Veel sterkte ermee!
Heel naar dat hjij zo aan zijn eind moest komen !
Knuffel Lundi

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:39

He verdorie, wat zonde zeg Verdrietig

Veel sterkte Ach gut

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:39

Heel veel sterkte meis, vreemd he straks in een "leeg" huis thuiskomen....
Mooie kat was het trouwens.

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:01

Ik wens je veel sterkte de komende tijd.
Helaas weten wij wat het is om je kat te missen. Ook wij zijn er 2 verloren door aanrijding.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:07

he bah wat een naar verhaal.. Heel veel sterkte de komende tijd ...

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:16

Sterkte!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:38

Wat een naar verhaal.

Veel sterkte!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:42

Heel veel sterkte met het verlies. Ik weet wat je doormaakt...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:44

sterkte en vervelend dat hij daar gelegen heeft en dat de daders nooit actie ondernemen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:11

jeetje wat verschrikkelijk..
veel sterkte dan..ik weet uit ervaring dat het verlies van een kat net zo erg kan zijn als van een mens...sterkte..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:16

Wat een prachtige kat was het! Scheve mond
Veel sterkte..En hij wacht op je aan de andere kant van de Regenboogbrug..

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:49

Getsie, wat naar! Wat zul je ongerust geweest zijn, en dan zo'n einde!
Nou sterkte er maar mee, het is verschrikkelijk om je maatje te moeten missen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:56

Ach wat erg zeg.. T lijkt me vreselijk als zoiets gebeurt! HEEEEEL VEEEEEL sterkte

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:01

gadverdarre wat een vervelend verhaal Scheve mond lijkt me niet leuk om mijn eigen kat in de bosjes te vinden heel veel sterkte!!!!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:27

Gatver wat afschuwelijk voor je. Ik weet wat je doormaakt. Het is ongelofelijk dat een kat zo'n grote leegte achter kan laten, ze zijn zulke maatjes! Ontzettend veel sterkte toegewenst...

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:38

Ach gossie...ik heb zelf ook een kat en ik weet wat een maatje het voor je kan zijn. Verdrietig
heel veel sterkte gewenst...Ach gut

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:42

heel veel sterkte ik weet ook precies wat je doormaakt, mijn kat pietje is vorige week ook verdwenen , ik heb de hele buurt afgezocht en asiels gebeld ed, maar helaas Huilen ik vrees dat ie dood is, misschien door een auto, of door die smerige kattenmoordenaar hier in de buurt Boos! )
sterkte!

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 13:47

crossmonster schreef:
heel veel sterkte ik weet ook precies wat je doormaakt, mijn kat pietje is vorige week ook verdwenen , ik heb de hele buurt afgezocht en asiels gebeld ed, maar helaas Huilen ik vrees dat ie dood is, misschien door een auto, of door die smerige kattenmoordenaar hier in de buurt Boos! )
sterkte!


Nou ja, in ieder geval heb ik hem nog teruggevonden, dan kun je ongeveer gissen wat er gebeurd is maar voor jou wordt dat moeilijk. Ik hoop echt voor je dat je hem nog levend vind.

Ik heb echt het idee dat mijn kleine vriendje van de aardbodem verdwenen is. Iedereen hartstikke bedankt voor de steun!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:53

heel veel sterkte.
Wij hebben onze hond ookl aten cremeren en de as staat nu in de woonkamer. Dat was voor mij heel fijn had toch een beetje het gevoel dat hij er nog was. Misschien kun je dat ook doen.
Nou nogmaals heel veel sterkte.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 13:57

dat klopt, je kunt idd beter weten wat ermee is gebeurt!!! beter dood vinden als niet meer vinden , maar omdat er hier heel veel katten verdwijnen en vergiftigd worden .....vrees ik dat ik al wel weet waar pietje is Huilen kheb al verschillende instanties erover ingelicht, maar helaas kunnen ze niets doen
ze hebben het wle al in de gaten dat er bij ons id buurt vrijwel geen katten meer zijn , en dat er een hele grote duivenmelker in de straat zit..........
maar ja geen bewijzen he? Boos!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:00

Heel veel sterkte voor jou en je familie.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:58

Wat een vervelend verhaal. Heel veel sterkte .

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 20:19

sh*t dat is precies hetgene waar je als katteneigenaar altijd bang voor bent. Mijn katten (5 stuks) komen om die reden na het donker niet meer buiten (ik heb altijd het idee dat ze verblind worden door de koplampen) Ik zit er ook ernstig aan te denken om een soort "compound" te maken rond mijn erf, met schrikdraad, zodat ze niet meer op het landweggetje (waar misschien 30 auto's per dag voorbij komen) kunnen, want de autos die er wel rijden, rijden hard.

Heel veel sterkte meis!