Paardrijden en kinderen krijgen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Forget
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-03

Paardrijden en kinderen krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 07:36

Hoi,

De laatste tijd zit ik eigenlijk met een probleempje. In de toekomst wil ik graag kinderen, alleen weet ik niet hoe ik dit moet aanpakken i.v.m. paardrijden. Ik rij nu zeer fanatiek en ik neem ook deel aan wedstrijden. Volgens mijn idee wil dit niet als je kinderen krijgt. Ik wil zo graag blijven paardrijden, maar het fanatieke zit er dan vast niet meer in (helaas). Zijn hier misschien moeders op bokt die ook nog paardrijden of nog steeds met virus besmet zijn? Ik zou graag jullie verhalen willen horen.

Groet,
Forget.


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 07:49

Waarom zou je niet fanatiek kunnen rijden als je een kind(eren) hebt?
Ik ben sinds 1999 moeder en ben met mijn knollie bezig met de trainingen en lessen om uiteindelijk wedstrijden te gaan rijden.

Alleen tijdens zwangerschap en vlak na debevalling, zit paardrijden er niet echt in. Ik neem aan dat elke baby ook een papa heeft die er op let als jij naar je paard bent om te trainen......

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

eefken

Berichten: 459
Geregistreerd: 22-11-02
Woonplaats: Herselt (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 07:50

ik ben zelf geen moeder; maar mijn buurvrouw heeft een arabiertje die samen met mijn paardje op het weiland staat. Zij heeft ook lang getwijfeld aan wel of niet een kindje. Niet alleen voor het paardrijden; maar ook omdat ze graag verre en avontuurlijke reizen maakte samen met haar partner. Uiteindelijk koos ze toch voor 1 kind toen ze 33 was. Ondertussen is haar zoontje 5 jaar. Ze is steeds blijven paardrijden, behalve in de laatste maanden van haar zwangerschap en de eerste maanden na de bevalling (dus ze heeft bijna een jaar stilgelegen) Nu kan ze alleen paardrijden wanneer haar zoontje naar school is, of wanneer haar man thuis is. Toen hij kleiner was, moest ze natuurlijk wel steeds een opvang voor hem zoeken. Ik denk dat ze nu nog zo'n 2 keer per week met haar paard rijdt. Dus dat is inderdaad niet fanatiek meer hé... Ik dnek dat je je eigen situatie moet bekijken; is je man vaak thuis op de momenten dat jij wilt rijden? Dan kan je misschien nog wel dagelijks rijden. Maar het is steeds een hele organisatie met zo'n kleintje erbij Lachen

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:56

Het ligt natuurlijk ook aan de mogelijkheden op stal. Op mijn vorige stal had ik geen goede bak en ook geen verlichting. Op de stal waar ik nu sta kan ik ook sa vonds nog prima in de verlichte bak rijden.
Als je 'veroordeeld' bent tot overdag rijden, zal het idd zeker in de winter problemen geven....

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sall

Berichten: 6651
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:03

Ik zal eerlijk zijn, het word er niet makkelijker op (het combineren van paard en kinderen), maar ik zou het voor geen goud hebben willen missen..
Ik leef nu al zo'n zeven jaar in een redelijk strak schema, en heb hulp van ontzettend lieve opa's en oma's en vriendinnen die begrijpen dat ik niet zonder paard kan.
Ik heb rond de zwangerschap/bevalling bijna niet gereden (bekkeninstabiliteit) maar ik rij weer volop en ook wedstrijden.
Ik moet wel wat concessies doen, ik heb een meisje die mijn paard twee keer per week verzorgd, en ik rij zo wie zo geen 7 dagen in de week.
Ik sta op een stal met goede mogelijkheden ,de bak is (bijna) altijd goed, en we hebben veel land en een stapmolen en een goede paddock.

Ik probeer het wel altijd overdag in te passen, want dan heb ik een de avonden nog een beetje om mijn vriend irl te bekijken.. Knipoog

Het is wel druk, want ik heb ook nog een baan en een social-life, maar gelukkig allemaal vrienden die niet van me verwachten dat ik elke week aan de telefoon hang/langs kom op de thee.

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:27

Ja ik wil ook over een aantal jaartjes een kindje misschien ben er nog niet over uit, want ik moet er nu nog niet aan denken.

maar ik heb eigen paard en dat geregel word je daar niet helemaal gek van??

en idd je bent ongeveer een paar maanden uit de running bah dat wil ik helemaal niet...maarja dat moet dan wel idd.

waarom is het voor vrouwen altijd zo lastig wanneer kunnen mannen kinderen baren??

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:37

Handig zo een topic.
[/list]


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:49

ik ken geloof ik GEEN moeders die een paard voor 7 dagen hebben, wel eigen paarden, maar dan ALTIJD met bijrijders. Voor de tijd, maar ook voor de kosten, een kind kost ook klauwen met geld.!!
Lijkt mij moeilijk te combineren, maar meer doen het dus tja.....

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:30

Handig, zat hier toevallig ook van de week aan te denken.

Sowieso zal je denk niet zonder bijrijder kunnen, je moet toch wat tijd in je gezin steken he Knipoog

Maar als ik ooit kinderen krijg wordt ik huismams, of in ieder geval een part timer, en dan hoop ik een begripvolle man te hebben die begrijpt dat hij ook met het kindje bezig moet zijn zodat ik afentoe eens lekekr kan rijden Haha!

En natuurlijk lieve opa's en oma's en zodra het kind kan lopen en dneken kan zij of hij gewoon mee naar stal lijkt mij.
Misschien wordt het dan ook wel een klein paardengekje.

Sowieso heb je met zijn tweeen een gezin, een social life en alletwee je hobby's.
Dus ben bang dat mijn toekomstige man toch wel enigszins flexibel moet zijn, anders gaan zijn boys nights ook niet door heb ik zo'n idee Schijnheilig

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:35

IngridM schreef:
ik ken geloof ik GEEN moeders die een paard voor 7 dagen hebben, wel eigen paarden, maar dan ALTIJD met bijrijders. Voor de tijd, maar ook voor de kosten, een kind kost ook klauwen met geld.!!
Lijkt mij moeilijk te combineren, maar meer doen het dus tja.....

mijn moeder heeft er 3,5 maar ik ben haar bijrijder *LOL*

Overigens heeft ze bijna zo lang als ze kinderen heeft ook een eigen paard gehad, en pas een 'bijrijder' toen ik een jaar of 15 was en zelfstandig naar stal kon.

Forget
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 14:07

Tja, ik weet wel dat het een strak schema wordt, maar het lijkt me gewoon moeilijk te combineren. Mijn man heeft ook niet veel tijd, want die heeft een eigen zaak waar hij minstens 60 uur per week tijd in steekt. Daarnaast vind ik dat hij moet blijven sporten (i.v.m. gezondheid) Ik werk part-time in de zaak. Dit moet later ook anders moeten we iemand inhuren voor de administratie. Tijden indelen wil wel gemakkelijk, maar ik wil mijn ouders en schoonouders ook niet constant belasten. Het moet vast wel lukken, maar ik zie nu nog geen oplossing. Tevens qau accomodatie zit ik redelijk goed.

Forget
Berichten: 55
Geregistreerd: 31-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 14:13

Trouwens, deze site kreeg ik door van een stalgenootje. Ze zij dat ik deze vraag op bokt moest stellen. Daar zijn vast moeders die jou het een en ander kunnen vertellen hoe zij het oplossen. Wel leuk jullie reactie's.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:21

Ik kreeg mijn eerste eigen paard, toen ik al kinderen had (de oudste was toen 6, de jongste 2). In het begin leek het me ook heel moeilijk te combineren allemaal (vooral omdat ik hier geen lieve opa´s en oma´s in de buurt heb, die wonen allemaal in Ned. Knipoog ). Toch is het allemaal goed gegaan hoor; ik heb me ook "zorgen" gemaakt over dit probleem, maar uiteindelijk is het toch gewoon gegaan Lachen !
Nu zijn de kinderen 13 en 9 en is alles een stuk makkelijker geworden Knipoog !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 14:31

Ik heb mijn paard moeten verkopen, toen ik zwanger was. Dit had eigenlijk weinig met de (komende) baby te maken, maar achteraf denk ik dat het echt heel lastig geweest was als ik ook dat paard er nog bij had.
Nu is mijn dochter 4,5 jaar en heb ik alle tijd (ik werk niet momenteel). Ik rij nu weer dagelijks, maar pas sinds ze naar de basisschool gaat. Meenemen naar stal vind ik geen optie, das helemaal niet handig. Dus ik ga als ze op school zit. In de weekeinden mag mijn vriend haar vermaken Lachen

זכור

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:31

Mijn zoontje is nu 15 maanden en ik ben (bijna) elke dag wel met mijn paard bezig.
Als mijn man er niet is pak ik Ryan goed in in een skipak, in zijn buggy en dan mag ie kijken hoe ik het paard verzorg en rijd. Heb ik al vanaf begin af aan gedaan en hij weet niet beter dan dat hij zich een uurtje moet redden in zijn stoeltje. (Ik heb hem altijd in het zicht hoor!!!)
Na het rijden mag hij altijd even paard knuffellen en erop zitten en dat weet ie. Alleen als het erg koud is of regent hou ik het heel kort of ga ik een dagje niet.
Nu heb ik wel de luxe van een man met ploegendiensten (die dan dus overdag oppast)en een binnenbak op loopafstand.
Ook komt mijn paard elke dag los in de bak of in het land en heb ik dus geen bijrijder nodig.
Op wedstrijd is mijn enige probleem dat ik mijn groom moet delen met de kleine en dus wat meer zelf moet rennen.
Het is wat meer georganiseer maar dat is het zeker waard. Zeker als je dan merkt dat die kleine z'n eerste woordje "paardje" is. Haha!

Alleen moet je wel voor ogen houden dat je zo een kind besmet met het paardenvirus en dat is DUUR. Haha!

De kracht van de inspanning, zit in de ontspanning!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 15:33

ik heb een eigen paardje en een zoontje van 1,5, maar voor de zwangerschap had ik ook al een eigen paardje.
je hebt inderdaad minder tijd want je kindje gaat voorop natuurlijk, als je dat al een lastige keuze zou vinden, moet je niet aan kinderen beginnen.
Tijdens laatste weken zwangerschap en na de bevalling had ik n bijrijdster, maar nu niet meer.
Ik heb het voordeel dat ik nu op een pensionstal sta waar alles wordt gedaan, dus heb eigenlijk alleen maar de lusten.
sinds deze week werk ik ook weer en kan het eigenlijk best goed combineren, maar wel dankzij pappa de man, die oppast als mamma aan het hobbelen is.

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 19:11

Lucas is nu ruim 4 maanden en ik ben weer volledig aan het rijden. Volgende week ga ik voor het eerst weer starten. Ik heb een vrij drukke baan full time en 2 paarden te verzorgen waarvan 1 ook te rijden. En dat lukt allemaal maar wel met de hulp van een bijrijder die overigens de afgelopen 1.5 maand uitgeschakeld was tgv een blessure. Ik tref het overigens wel met mijn echtgenoot en moeder. Als je geen backup hebt wordt het natuurlijk een stuk moeilijker. Maar ook bij mij staat lucas rustig in de wagen in de stal als ik alleen ben en alvast wat bij de paarden wil doen.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat we ook nog hulp in huis hebben waardoor ik weinig huishoudelijk werk hoef te doen. Alleen af en toe opruimen en afwasmachine in/uitruimen. Het echte schoonmaakwerk, wassen etc wordt allemaal gedaan. Kortom, bij mij lukt het en ik hou ook nog wel eens tijd over om te bokken en te lezen (andere hobby) maar dat is wel dankzij de hulp van anderen.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 21:19

Ik heb een zoontje van 15 maanden, ik rij fanatiek, maar kan niet elke dag elk paardje rijden.Ik rij zoveel mogelijk als hij slaapt, savonds of als mams op wil passen, maar ik ga binnenkort weer werken en dan krijg ik een zeer strak schema met de hele beestenbende en mn kind, maar wel leuk!!!

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:09

Hahaha, ik herken dit allemaal. Ook ik heb twee kinderen (3 jaar en 5 maanden oud) en twee eigen paarden. Tijdens de zwangerschappen heb ik zolang mogelijk door gereden. Tot het lichamelijk niet goed meer voelde. Toen ben ik maar gaan longeren. Na de geboorte van de oudste ben ik er ook vrij vlot weer opgestapt. Al met al een week of 7 niet gereden. Mijn voordeel is dat ik de paarden aan huis heb staan en mijn man ook in ploegendienst werkt. Ik rijd ook vaak 's avonds als de kinderen slapen met een babyfoon in de zak. Als er wat is ben ik met 5 minuten boven, en even huilen worden ze ook niet minder van. Het is idd druk maar zou het voor geen goud willen missen. Sinds maart heb ik een bijrijdster en da's toch wel makkelijk hoor. Hoef ik er tenminste geen twee maar een bij te houden. De andere rijd ik nu maar twee keer per weer, de rest doet Nienke. Voeren, uitmesten etc. doe ik zelf en van tv kijken komt nog weinig maar ik heb niet het idee dat ik iets mis. Meestal heb ik om half acht de kinderen plat en kijk ik nog even met een kop kofie het journaal. Daarna ga ik naar de paarden gewapend met een babyfoon. (Als man niet thuis is) Het is druk maar ik zou het niet anders willen. Overdag heb ik wel eens oppas nodig als we beide moeten werken maar voor de paarden dus niet.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:18

Ik heb mijn vorigepaard voordat ik zwanger werd van mijn eerste kind verkocht (vooral uit andere redenen, maar achteraf is het wel goed geweest) Toen mijn tweede kind 3 maanden was heb ik samen met mijn zus Samsammetje gekocht.

Ik werk 20 uur per week, oudste is nu 3,5, jongste bijna 1,5 en het gaat super, Sam staat wel in pension dus dat scheelt tijd, en dat we het samen doen is ook ideaal met vakanties, ziekte ed.

Ik vind het heerlijk om na een drukke dag met werk of kids om naar het paard te gaan en wat tijd voor mezelf te hebben. Ook het groomen en rijden van concoursen vind ik erg gezellig.

juval

Berichten: 13086
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 09:59

Ik redde het niet. Ik heb mijn paard verkocht, had meerdere redenen, maar het tijdsgebrek door de kinderen was wel een van de grootste.
Ik voelde me steeds weer schuldig, dat ik te weinig tijd aan mijn paard besteede door de kinderen, en andersom. Ik heb het een tijd met een bijrijdster geprobeerd, maar dat werkte ook niet goed.
Ik heb het paardrijden nu tijdelijk op een lager pitje gezet tot mijn kinders naar school gaan, misschien dat ik dan wel weer eens voor een eigen paard ga rondkijken. Mijn dochters zijn nu 3 en anderhalf, dus ik moet nog even geduld hebben. Ik ben nu zelf bijrijdster geworden voor 2 dagen in de week, dat is wel goed te doen en in te passen.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:42

Ik herken een hele hoop in de verhalen. Zelf ben ik ook moeder van een dochter van 2, heb ook bijna de hele zwangerschap doorgereden en ben er weer opgestapt zodra het ook maar enigzins kon. Ik heb Dancer samen met mijn moeder, dus hoef ik hem niet elke dag zelf te verzorgen (hoewel ik er wel elke dag ben Schijnheilig ) en te rijden. Door de weeks blijft Lisa vaak bij papa thuis en in het weekend gaat ze gewoon mee naar de manege. Ze weet niet beter en vind het helemaal geweldig tussen de paarden.

Gevolg....

Afbeelding

Ze heeft voor haar tweede verjaardag een heel klein westernzadeltje gekregen van vrienden van ons en mag nu elke zondag een paar rondjes hobbelen op Dancer. (wel met haar eigen capje op *LOL* OK dan! )

Super

Gulpje

Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 10:52

Wat een schattig kindje heb je Dancer!

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:47

Schijnheilig --> zegt het genoeg? hihihi

Het is een monstertje..... *LOL* maar wel schattig..... Lovers

Afbeelding

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 11:53

Interessante verhalen... Knipoog
Kan ik vast wat van opsteken..indien de tijd zich voordoet.

Als ik kijk naar mijn familielid.. oudste kindje is pas 4.. en al die tijd is ze al gestopt. Had eigen paard, reed fanatiek, daarna geloof ik ook paarden van anderen... toen zwanger..over!
Nu heeft ze er pas een paar keer opgezeten... Verward

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BrandWatchBot, masyo, SentiBot, XladyX en 25 bezoekers