Wie is er ook (orgaan) donor?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Wie is er ook (orgaan) donor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-03 09:13

Omdat ik gister een ziekenhuis serie zag met een meisje dat een nieuw hart kreeg, ben ik gaan denken over donor te gaan worden!

Wie is het ook en waarom?


Ik ben er gekomen via deze link: http://www.donorvoorlichting.nl


Quest

Berichten: 764
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: In Duitsland naast mijn paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:26

Ik ben donor, de reden:
Als ik iemand kan helpen als ik kom te overlijden dan graag, ik heb er zelf toch niets meer aan!

Ik hoop niet binnenkort, maar over een heeeeeeeeeelllllllllllleeeeeeeeee lange tijd!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:31

Ikke, omdat ik er ook niets meer aan heb als ik dood ben.

En als ik zelf een orgaan nodig zou hebben, zou ik er ook graag één ontvangen van een gulle gever.

Toos paardloos

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:31

Ik ook! Om bovenstaande redenen.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:47

Natuurlijk ben ik orgaandonor. Zelfde reden als hierboven. Ik zou het erg mooi vinden als iemand anders nog plezier van een deel van mij kan hebben, als ik dat zelf niet meer heb.

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:52

Als ik de leeftijd ervoor heb, wil ik zeker weten donor worden!

And he said:
"If all is grounded you should go make a mountain out of it"

Ann

Berichten: 13224
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:55

Ik ben ook donor, gewoon om de reden dat je er iemand anders leven mee kunt redden, je zult zelf maar een donororgaan nodig hebben...

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 09:58

Ik ben ook donor net als ale andere berichtjes je hebt er niets meer aan als jeer niet meer bent.
En een ander kan er misschien mee verder leven.
Zou als het nodig zou zijn zelf ook blij zijn met een orgaan van een ander.
En daarbij vind ik dat wanneer jezelf geen donor bent je eigenlijk ook geen orgaan van een ander zou moeten aan nemen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:03

Ik ga met Freckles mee!

BlueStar

Berichten: 2341
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:10

Als iemand van ons gezin een nieuw orgaan nodig heeft hoop ik ook dat deze beschikbaar is.
Dit is dus de reden waarom wij allemaal donor zijn.

Jouw eigen weg, vind je niet in een routeplanner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:12

Freckles schreef:
En daarbij vind ik dat wanneer jezelf geen donor bent je eigenlijk ook geen orgaan van een ander zou moeten aan nemen


Ben ik het 100% mee eens.
Volgens mij is daar ook al eens over gesproken in de politiek. Maar dan kom je weer op het punt dat als je jezelf als donor opgegeven hebt, de nabestaanden altijd het laatste woord hebben.
Dus als ik dood ben, en Dick of mijn ouders geven geen toestemming voor transplantatie, dan gebeurt het niet. Daarom is het ook zo belangrijk om goed aan je naasten te laten weten wat je wilt als je er niet meer bent.
Ik heb trouwens ook nog altijd (al jaaaaren) het donorhangertje om mijn hals, en in mijn portemonnee zit het bewijs van donorregistratie.

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:26

Ik zou wel willen, maar danb zou ik hetzelfde op mijn formulier zetten als mijn broer heeft gedaan. En hij heeft het terug gestuurd gekregen. Hij heeft er namelijk op gezet dat hij wel donor wil worden. Maar dat hij niet wil dat zijn lever wel wil doneren, maar niet aan een alcoholist en zijn longen niet aan iemand die zijn longen heeft geasvalteerd (hevige roker). En zo denk ik er ook over.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:41

Nog een half jaartje en dan mag ik ook donor worden, en dat doe ik zeker
Zo kan ik iets betekenen voor iemand, ook na mijn dood

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 10:57

Ik ben wel donor ja. Omdat als ik dood ben, ik mijn lichaam toch niet meer nodig heb. Ze gebruiken maar wat ze nodig denken te hebben!

* To Belg, or not to Belg *


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:21

Mijn broertje is afgelopen april overleden op 16 jarige leeftijd Huilen , hij had geen codociel maar de dokters hebben toestemming gevraagt aan mijn ouders of ze zijn organen wilden doneren (raar gezegde Verward ).
Ze hebben in al hun verdriet besloten om dit te doen OK dan! .(Dit was een hele moeilijke beslissing voor hun omdat toen de apparatuur waaraan hij nog lag werd uitgeschakeld Huilen )
Er zijn 6 organen van hem afgestaan waarvan er 5 zijn aangeslagen.......met zijn leven zijn dus 5 andere mensen levens gered OK dan!
IK ben echt zooooo trots oop mijn ouders dat ze deze toch moeilijke beslissing hebben kunnen nemen.
Vooral omdat er nu ergens iemand van 30 jaar rondloopt met zijn hart , en natuurlijk ook die andere mensen niet te vergeten.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:37

mooi jacqueline!!!!

ja ik ben ook donor, heb zo'n codicil bij me, wat heb ik eraan als ik toch al dood ben, en als er andere mensen nog een fijn leven door kunnen hebben ???

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:39

Nu beslissen mijn ouders daar nog over (omdat ik 17 ben) maar zij zouden het ook zeker laten doen! Ik vind het harstikke goed dat mensen dat doen, zo kunnen ze een leven van een ander weer redden!
Als ik straks 18 ben wil ik ook zeker een donorcodicil.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:40

Dit vind ik nou een goed topic OK dan!

Jacqueline, ontzettend mooi...
Ontzettend mooi gebaar...

Ik ben ook donor.

Als ik overlijd is mijn ziel weg... Alleen mijn lichaam, het omhulsel blijft over. Als ik daarmee nog anderen mensen kan helpen. Lijkt mij dat alleen maar mooi Lachen

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:46

ik ben ook donor, als ik dood ga zou ik het prachtig vinden als mijn dode lichaam nog ergens goed voor is en ik daarmee anderen kan helpen. Anders wordt het toch verbrandt of rot je weg onder de grond. Het lijkt mij veel mooier als een deel van jou dan nog verder kan leven in iemand anders en dat je op die manier ook nog eens zijn of haar leven kan redden.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:47

Ik ben geen donor, waarom niet? Om de simpele reden dat niemand kan vertellen wat er is na de dood..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:51

Sypheron schreef:
Ik ben geen donor, waarom niet? Om de simpele reden dat niemand kan vertellen wat er is na de dood..

Ben je dan wel bereid een orgaan te accepteren wanneer je dat onverhoopt ooit nodig mocht hebben?

Cowgirl

Berichten: 23718
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:55

Citaat:
Ik ben geen donor, waarom niet? Om de simpele reden dat niemand kan vertellen wat er is na de dood..



Al zou er iets zijn, je hebt je lichaam niet meer nodig, dat blijft achter en rot weg.

Ik ben ook donor en om dezelfde reden als de meeste van julie

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:59

Here we go again....
Zie de andere topics over donors die al geweest zijn voor al mijn antwoorden. Denk dat het een persoonlijke keuze is. En ja ik zou er best een accepteren denk ik, die mensen hebben die donor niet voor niets afgegeven. Als ze niet willen dat iemand die geen donor is een orgaan van hun krijgen hadden ze geen donor moeten worden. Dat is de keuze die JIJ zelf maakt.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:02

Ik ben donor ja, misschien kan een orgaan van mij iemands leven redden.

Denk dat het van veel mensen laxheid is om geen donor te worden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:03

Ik respecteer je mening hoor Syph,
maar ik vind dat je met zo'n menign ook achter je standpunt moet staan en uit principe dus een orgaan 'voor eigen gebruik' zou moeten weigeren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange1a, CoonArt, Eefje_Sammy, Geerten, GoogleAdsense, IASCrawler, Jive03, Kayleigh__, Mutti, SentiBot, spookyskippy, Tribunals, YvonneV en 65 bezoekers