die amerikanen zijn toch ook gek he.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

die amerikanen zijn toch ook gek he.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:10

zitten ze daar in Irak, een hoop te regelen, het wordt totaal niet gewaardeerd en er worden er nog doodgeschoten ook. Als ik bush was, haalde ik die lui naar huis en liet ik die irakezen in hun eigen sopje gaar koken. Ze willen immers geen hulp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:12

Ze hadden zich uberhaupt niet met Irak moeten bemoeien.....

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:13

wat doen ze daar eigenlijk, ze hadden gewoon thuis moeten blijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:17

Tja, 't lijkt mij ook dat Bush in z'n eigen land nog sores genoeg heeft waar hij z'n miljarden aan uit zou kunnen geven... Moet je kijken hoeveel zwerfkinderen er in de USA zijn, hoeveel mensen een dubbele job moeten hebben om het hoofd boven water te houden, hoeveel mensen niet naar de dokter kunnen omdat ze niet verzekerd zijn etc etc....
Maar nee, die machtswellusteling (is volgens mij synoniem voor Bush) bemoeit zich liever met de rest van de wereld.... de sukkel....

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:29

Aan de andere kant: wat als Irak gelijk met de Taliban WEL van plan waren onze westerse maatschappij over te nemen?
Zeker zul je het nooit weten, maar ben je dan niet blij dat in ieder geval IEMAND zijn nekje heeft uitgestoken om dat te voorkomen?

Ik wel, ik ben blij dat ik nu niet in een met terreur bestookt land woon, en ik ben blij dat ik geen Burka hoef te dragen, en niet continue op 10 meter achter mijn vent hoef te lopen.
Het is gemakkelijk om de VS nu achteraf met het vingertje na te wijzen...maar eh... zouden we onze eigen boontjes wel kunnen doppen?
De man Bush heeft mijn sympathie ook niet helemaal, zijn agenda lijkt dubbel. toch, wees wel ontzettend blij dat er een westerse wereldmacht is die de balans kan trekken.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:32

Even buiten beshouwing gelaten of het goed was dat Amerika zich ermee heeft bemoeid of niet: de Amerikanen kunnen niet meer uit Irak weg voordat Saddam is gevonden.
Als ze hem nu smeren is alles voor niets geweest.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 11:35

Dees schreef:
Ik wel, ik ben blij dat ik nu niet in een met terreur bestookt land woon, en ik ben blij dat ik geen Burka hoef te dragen, en niet continue op 10 meter achter mijn vent hoef te lopen.
.

Hier ben ik het geheel mee eens!

Maar ik vind het gewoon zonde van die jongens daar die er gewoon afgemaakt worden. Ik zou ze liever teruggehaald hebben als ik Bush was geweest. Wie zegt dat saddam daar ook ngo zit? Ze zijn er om alles weer op gang te krijgen in irak, om er op te bouwen. MAar het wordt niet gewaardeerd, die irakezen willen ze daar niet hebben. Laat het ze dan zelf uitzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:37

De balans..... Ja volgens ONZE maatstaven. Maar Irak is niet van ons, en heeft'z'n eigen gewoontes en tradities. Misschien zou ik wel trots zijn geweest op m'n burka als ik daar opgegroeid was. Zij hebben gewoon een totaal eigen cultuur, die sterk afwijkt van de onze. Maar moeten we daarom ingrijpen? Kan me van de geschiedenislessen op school nog veel narigheid in de wereld herinneren door verplichte cultuur- en geloofsomvormingen....
Wat ik WEL vindt is dat het iedereen vrij zou moeten zijn om elders te gaan wonen/denken/leven/handelen als het hem niet aanstaat in het eigen geboorteland.

En wat betreft de Taliban en het overnemen van de westerse maatschappij.... Misschien heb ik wat gemist, maar heb jij inmiddels dat overtuigende bewijs gezien/gehoord dat Bush al zo lang zegt te hebben? Ik nog steeds niet....

Dus (om het even lekker extreem te overdrijven) vind ik dat we Dees gevangen moeten nemen want ik heb overtuigend bewijs dat ik niemand laat zien dat zij wil dat wij allemaal Fries gaan spreken en alleen nog op Fryske Hynder ( goed geschreven? Haha! ) mogen rijden etc! Haha! Tong uitsteken (Geintje)

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 11:38

Helaas voor Amerika is Irak wel zo belangrijk dat ze zich niet zomaar terug kunnen trekken

zoals uit bijv Vietnam wel mogelijk was........

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:01

Sonja"]
Dus (om het even lekker extreem te overdrijven) vind ik dat we Dees gevangen moeten nemen want ik heb overtuigend bewijs dat ik niemand laat zien dat zij wil dat wij allemaal Fries gaan spreken en alleen nog op Fryske Hynder ( goed geschreven? Haha! ) mogen rijden etc! Haha! Tong uitsteken (Geintje)
[/quote]

*LOL*

Je hebt imo wel gelijk. Bush had geen enkele gegronde reden om aan te nemen dat Saddam van plan was de westerse wereld iets aan te doen. Vermoedens zijn niet voldoende om een oorlog te beginnen. Ik ben altijd al tegen deze oorlog geweest, maar nu Bush die oorlog begonnen is, moet hij het ook netjes afhandelen.

[quote="Desiree schreef:
zitten ze daar in Irak, een hoop te regelen, het wordt totaal niet gewaardeerd en er worden er nog doodgeschoten ook. Als ik bush was, haalde ik die lui naar huis en liet ik die irakezen in hun eigen sopje gaar koken. Ze willen immers geen hulp.


Kan me niet herinneren dat het overgrote deel van de Irakezen zat te wachten op de Amerikanen Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 12:18

lis schreef:
[Kan me niet herinneren dat het overgrote deel van de Irakezen zat te wachten op de Amerikanen Scheve mond
[/quote]

Nee, en daarom vind ik het zonde als die jongens daar dan moeten sterven.

Overigens, toen Saddam verjaagd werd, waren ze al blij met de komst van de amerikanen hoor. weet je niet meer hoe die beelden en posters van Saddam vernietigd werden? De mensen daar zijn erg wispelturig.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:20

Sonja schreef:
Dus (om het even lekker extreem te overdrijven) vind ik dat we [naam verwijderd] gevangen moeten nemen want ik heb overtuigend bewijs dat ik niemand laat zien dat zij wil dat wij allemaal Fries gaan spreken en alleen nog op Fryske Hynder ( goed geschreven? Haha! ) mogen rijden etc! Haha! Tong uitsteken (Geintje)


Moat ik dan ek op wetter en brea?

Weet je Sonja, het verschil zit hem in het feit wie wat aan de ander opdringt.
Mij zul je nooit horen roepen dat iedereen voortaan maar Fries moet spreken en uitsluitend op zo'n zwarte mag rijden.
Daar staat tegenover dat de Taliban een aanslag heeft gepleegd op de VS (9-11), puur omdat ze vonden dat de VS te veel met zichzelf waren ingenomen. Dat is dan misschien nog wel zo, maar ik geef mijn buurman toch ook geen klap voor zijn kop omdat ik hem een tikkie arrogant vind?

Taliban streeft geen 'leven en laten leven' na. Vs wellicht ook niet, maar imo toch nog meer dan de extreme moslim-groeperingen dat doen.
En zolang dat kluitje het mooi in de grotten van Pakistan zit roerend het met hunzelf eens te zijn, hebben ze mijn zegen.
Het lijkt me niet een fijn land om te wonen (en volgens mij vind de eigen bevolking dat veelal ook), maar dat zoeken ze verder maar lekker met mekaar uit. Zodra zij hun levenswijze op westerse wereld willen drukken, en dat deden ze op 9-11, ben ik echt blij dat er iemand is die daar tegen op kan treden.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:21

Desiree schreef:
Overigens, toen Saddam verjaagd werd, waren ze al blij met de komst van de amerikanen hoor. weet je niet meer hoe die beelden en posters van Saddam vernietigd werden? De mensen daar zijn erg wispelturig.

Propaganda.

Ik denk dat het overgrote deel van de Irakezen niet blij is met de komst van de Amerikanen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:23

Onderdrukkers zijn niet te vertrouwen. punt.

Een groot deel van de Irakezen zat wel op verlossing te wachten (van wie dan ook), getuigde het massale neerhalen van standbeelden en posters, wat een deel propaganda is misschien. Aanhangers van Hoessein plegen nu aanslagen, maar ik denk dat het merendeel nog steeds blij is van Saddam af te zijn. Ze zijn misschien niet blij met de Amrikanen, maar hun hele leven hebben ze alleen maar onderdrukking gekend. Logisch dat ze zich tegen elke overheid verzetten als die ook maar enigzins regels oplegd. En dat is nu eenmaal nodig om een land te besturen.
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 07-11-03 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 12:23

Dees schreef:
[
Het lijkt me niet een fijn land om te wonen (en volgens mij vind de eigen bevolking dat veelal ook), maar dat zoeken ze verder maar lekker met mekaar uit. Zodra zij hun levenswijze op westerse wereld willen drukken, en dat deden ze op 9-11, ben ik echt blij dat er iemand is die daar tegen op kan treden.
[/quote]

vooral niet als je vrouw bent nee. Vergeet niet dat de vrouwen daar ooit vrij "westers" waren, d.w.z. goed opgeleid en niet analfabetisch. En dat houdt in dat "ze weten niet beter" voor hen niet op gaat. ze realiseren zich heel goed dat hun vrijheid en intrensieke waarde als MENS ze ontnomen wordt. Ook nu nog worden er meisjes scholen vernield en moeten vrouwen oppassen omdat ze er vogelvrij zijn.
Ook in Irak is een tijd geweest dat vrouwen zich goed konden ontwikkelen in de maatschappij, dokter worden en etc. (ken nog een asielzoekster uit Irak die medicijnen studeerde en hier haar studie afmaakte).

Nu willen daar de fundamentalisten ook aan de macht komen. Zijn die vrouwen er weer mooi mee aan..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:28

Dees schreef:
Moat ik dan ek op wetter en brea?


Nee joh, op brea en griene tsjies! Haha! Tong uitsteken

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:30

Dees; je haalt twee dingen door elkaar. Dat deed Bush ook al (alleen deed hij het bewust).
Saddam-Taliban.. Het rijmt bijna, maar er is geen bewezen link tussen die twee.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:35

Ik vind Bush maar een loser.

In het begin stond ik nog wel achter hem maar nu.....

Dat ie Osama en Saddam wilt pakken okay, wat dat betreft sta ik erachter.

Maar ze hebben ze nog geen een keer gezien en krijgen ze maar niet te pakken.
Chemische wapens? Waar?

Ik denk dat Bush zijn langste tijd wel gehad heeft in zijn vakantie huis.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-03 12:36

Cowgirl schreef:
Maar ze hebben ze nog geen een keer gezien en krijgen ze maar niet te pakken.
Chemische wapens? Waar?

Ik geloof wel dat ze intussen het een en ander aan wapens ontdekt hadden.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:40

lis schreef:
[naam verwijderd]; je haalt twee dingen door elkaar. Dat deed Bush ook al (alleen deed hij het bewust).
Saddam-Taliban.. Het rijmt bijna, maar er is geen bewezen link tussen die twee.


Die twee zijn vast vriendjes... Knipoog
Maar de reden dat ze worden aangepakt lijkt weliswaar twee losstaande gebeurtenissen, maar is het niet. Zowel Saddam als Taliban (idd niet dezelfde groep) hebben/hadden tot doel hun macht uit te breiden ten koste van de door hen zo gehate westerse samenleving.

En ikzelf vind het geen schande hoor, als ik denk in termen van 'wij tegen hun'. Ik vind beide partijden 'hun' de moeite van onderscheid niet waard. Ze willen mijn leven beinvloeden, en dat hebben ze maar te laten.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 12:42

voordat jullie nu vermoeden dat mijn voorkeur wel erg amerikaans georienteerd was; ik heb geen Stars en Stripes in de tuin omhoog gehezen Knipoog
Toch, de keuze tussen Bush en S+T is snel gemaakt, ik ben wel een westerse vrouw.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 22:04

Bush en Blairtje hebben nooit kunnen bewijzen dat Irak nucleaire wapens heeft, en ze hebben dan ook geen poot om op te staan.
Bush gaat eruit volgend jaar, maar er zijn dan wel duizenden doden gevallen, onschuldige mensen.
De V.S. moet eens zijn verantwoordelijkheid nemen en zijn troepen terughalen. Dat Nederland er uberhaupt achterstaat zorgt er voor dat ik mij schaam voor dit kikkerland.

Minne

Berichten: 512
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gent, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 00:13

totaal off-topic:
de ironie van de ant-bush inhoud van eef's18 bericht hierboven in combinatie met haar avatar *LOL*

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:11

Tsja, wij kunnen er allemaal wel zo leuk over dicussieren, maar ik denk dat er een hoop dingen zijn waar we niets vanaf weten. Het is daarom ook moeilijk om een goed oordeel over de situatie te vormen.

Bush heeft een nogal agressieve politiek. Ik vraag me ook weleens af 'Is dit nodig?' Want zoals de meeste mensen ben ik ook zo'n naieveling die graag world peace zou zien. Dat is echter niet reeel. Op deze aardbol leven zoveel verschillende soorten volken en zijn er zoveel verschillende levensovertuiging dat het logisch is dat het regelmatig botst. Zou je dan maar steeds niets doen en de lieve vrede proberen te bewaren, dan zou zich het scenario voor kunnen doen dat iemand zoals onze grote vriend Osama Bin Laden een paar leuke aanslagen gaat plegen op de westerse maatschappij. In zijn ogen is die toch bedorven dus kan ie maar beter uitgeroeid worden. Dus stel je voor dat wij dan maar steeds zeggen van: We doen niets, want we willen vrede.... zo werkt dat gewoon niet in dit geval. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor vrede, maar sommige landen/groeperingen moeten gewoon aangepakt worden.

Ik dwaal off-topic, want dit gaat over Irak, maar die hele familie van Saddam was toch maar een verdorven zooitje. Ik zeg niet dat het beter wordt nu de Saddam clan niet meer aan de macht is, maar die vent was gewoon een gek net als Stalin in zijn tijd en het is maar goed dat die lui in ieder geval afgezet worden. Ik ben een utilist, dus geluk voor zoveel mogelijk mensen, en ik ben niet gek: die Amerikanen hebben natuurlijk flink aan propaganda gedaan en de boel erger over doen komen dan het werkelijk was, maar je kunt mij niet vertellen dat er veel mensen gelukkig waren in Irak met die onderdrukking en al die gevonden massagraven.....

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-03 10:19

Sonja"]
[quote="Dees schreef:
Moat ik dan ek op wetter en brea?


Nee joh, op brea en griene tsjies! Haha! Tong uitsteken
[/quote]

of op sûpengrottenbrei Verward