adresje voor pensionstal in Groningen/Friesland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

adresje voor pensionstal in Groningen/Friesland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-03 18:49

Niet dat ik direct op zoek ben, maar ik ben me toch wat aan het orienteren, om misschien ooit een eigen huisje te kopen.
Mocht ik toch willen verhuizen, dan wil ik graag een eigen paard, omdat de afstand naar de paarden die ik nu rij waarschijnlijk te lang wordt. Bovendien laat ik die echt niet zomaar in de steek. Knipoog
Maar wie weet er dan betaalbare adresjes voor een pensionstal? Mag een manege zijn, pensionstal, camping, particulier, alles dus.
Wat zijn de prijzen? In de buurt Groningen, Leek, Roden, Drachten, Dokkum, Suurhuisterveen, Leeuwarden, Stiens, Sneek, Buitenpost, Zuidhorn, Grijpskerk, Veenwouden, Hurdegaryp, Zwaagwesteinde, Twijzel, ergens tussen deze plaatsen in.
Voorwaarden: er moet een bak zijn die ook in de winter berijdbaar is, mag zowel buiten als binnen zijn. Buitenbak dus met verlichting. Er moet 's avonds gereden kunnen worden.
Verder moet weidegang mogelijk zijn.
Zelf mesten geen probleem, maar ik wil wel graag dat de paarden gevoerd worden, omdat ik altijd al vroeg de deur uitga 's morgens.

Wat ik mij afvraag: sommige pensionstallen op internet vermelden openingstijden, bijvoorbeeld op zaterdag en zondag na 9 uur 's ochtends. Maar wat als je om half 7 al weg moet vanwege een wedstrijd? Valt daarover te praten?


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 18:54

germie schreef:
Wat ik mij afvraag: sommige pensionstallen op internet vermelden openingstijden, bijvoorbeeld op zaterdag en zondag na 9 uur 's ochtends. Maar wat als je om half 7 al weg moet vanwege een wedstrijd? Valt daarover te praten?


In die buurt ken ik niets Haha! maar over bovenstaande kan ik wel wat zeggen: Daar valt op de meeste stallen zeker over te praten. Als je het even meldt dan is het meestal echt geen probleem als je af en toe eens eerder weg moet of later terug bent. Soms moet je wat regelen voor bijvoorbeeld de sleutel of eventueel een alarm, maar dat lukt heus wel.

Nulla tenaci invia est via

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 22:06

In Thesinge, bij de Martini manege kun je volgens mij ook als pension gast terecht. Een super lokatie met 2 binnenbakken en een aantal buitenbakken. Weet alleen niet wat het kost, ik zou gewoon eens bellen.
Ze hebben ook een internet site,waar je vast hun telefoonnummer van daan kunt halen.
www.romantico.nl
Succes !!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:28

Momenteel sta ik op een pensionstal in Drachten waar ik € 155,00 per maand betaal, inclusief uitmesten, binnen/buiten zetten en voeren. Er is een verlichte buitenbak.
Mijn paard heeft ook enige tijd in Groningen op de Oude Held gestaan (manege), daar betaalde ik € 200,00, inclusief uitmesten en voeren. Er is een grote binnen- en buitenbak. Helaas geen uitrijmogelijkheden en weidegang, 2 grote nadelen vind ik.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Signe

Berichten: 5798
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 23:37

Hier in friesland liggen de prijzen rond de 150,- per maand. Er zit een hele goed in Hijum, heeft ook een internetsite die ik even niet meer weet..sorry. En vaak moet je toch van mond op mond reklame hebben. Ik zit nu voor 110,- onder de pannen, maar ken ook stallen vwar ze 160 of 170 vragen of zelfs meer nog!

Als je hier een huis gaat kopen, waarom dan niet gelijk met ruimte voor en paard erbij?

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 01:03

ik betaal 160,- all in (o.a. binnenbakje, 2 buitenbakken, springbak, weide, ruime boxen, binnen-, buitenzetten, voeren, mesten)

In Joure, that is... Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:27

manege nieboer....daar is het neit duur en gezellig voor de prijzenenzo met je me amar ff pb-en want dat weet ik niet uit mijnhoofd....daar zijn 2 buitenbakken en een binnebak is in onderhandeling het ligt in hoogezand..je kan er buitenrijden in het drevenbosje.tripsbos(met uitgraving en hoge bult) en zuidlaardermeer maar ook een bosje bij is...

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 10:46

Mijn vorige pensionstal in Donderen: weidegang 24 uur p/d vanaf mei t/m oktober, de rest v/h jaar op stal, wordt gevoerd en gemest (1 x per week), bijstrooien mag elke dag, buitenbak 25 x 40 mtr.met verlichting, paddock was 115 euro.

waar ik nu sta in Nieuw Roden: weidegang overdag (ook in de winter), 's nachts op stal, paarden worden binnen en buiten gezet, wordt gevoerd, ik mest zelf, spuitplaats, 20 x 60 bak met verlichting. 154 euro, als je paard op stro staat is het geloof ik 130 euro.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-03 18:02

dapperdier schreef:
Hier in friesland liggen de prijzen rond de 150,- per maand. Er zit een hele goed in Hijum, heeft ook een internetsite die ik even niet meer weet..sorry. En vaak moet je toch van mond op mond reklame hebben. Ik zit nu voor 110,- onder de pannen, maar ken ook stallen vwar ze 160 of 170 vragen of zelfs meer nog!

Als je hier een huis gaat kopen, waarom dan niet gelijk met ruimte voor en paard erbij?

Helaas moet je de hypotheek wel op kunnen brengen en dat is juist in je eentje het probleem. Een klein huisje zit er misschien wel in, maar een huis met een stuk grond is voor mij onbetaalbaar. Huilen Huilen

littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:33

Manege Mulder in Oranjewoud ( vlak bij heerenveen)
Alles is mogelijk wat d'r op je lijstje staat, je betaald 182 euro per maand, hoeft niet uit te mesten en je hebt 1x in de week les ( zit dus bij het stalgeld in).

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 18:56

Manege RCA in Appelscha.
www.manege-rca.nl
(geloof ik. of misschien zonder streepje)
Een hele leuke manege. leuke mensen, mooie stallen, mooie binnen en buitenbak en geweldige uitrij mogelijkheden (Drents-Friese woud)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-03 08:44

Onze achterbuurman heeft een pensionstal, 160 in de maand, incl stro, hooi en uitmesten. Biks moet je zelf betalen. Buitenbak en wasplaats, en hele mooie stallen Dagelijks weidegang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 38 bezoekers